Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین آمار مبتلایان به کرونای این استان در شبانه روز گذشته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد حسن ارداقیان با تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونا در استان اظهارداشت: با ابتلای 39 بیمار جدید به ویروس کرونا در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان به 162 بیمار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: در بیست و چهار ساعت گذشته 4 بیمار بر اثر شدت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان در حال حاضر به 28 نفر رسیده و بیماران بدحال نیز 7 نفر است که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

وی اضافه کرد: با تلاش کادر درمانی و بهداشتی استان در بیست و چهار ساعت گذشته 59 نفر از بیمارستانها ترخیص شده اند.

ارداقیان گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از 45 هزار و 433 نفر با ابتلا به کرونا در بیمارستانها بستری شدند و در این میان دو هزار و 677 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان نیز اظهارداشت: تاکنون بیش از 92 درصد افراد بین 12 تا 18 سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و میزان واکسیناسیون در جمیعت بالای 12سال به 93.83 درصد رسیده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین 82.31 درصد افراد بالای 12 سال در استان دُز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر مجموع واکسن های تزریق شده در استان به یک میلیون و 951 هزار و 561 دُز رسیده است.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ویروس دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول