Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:08:12 GMT

عاملان و مسببان فتنه ۸۸ باید پاسخگو باشند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۹۲۱۹

عاملان و مسببان فتنه ۸۸ باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد حق‌طلب ظهر پنجشنبه در سالروز حماسه ۹ دی و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی نمازجمعه شهرستان آمل افزود: در ۱۲ سال گذشته تحریم‌های سخت و شکننده‌ای که علیه جمهوری اسلامی اعمال و ضربه‌های سنگینی که به لحاظ سیاسی، اجتماعی وحیثیتی ونیز اقتصادی به کشور ما وارد شد، بسیار سخت و جبران ناپذیر بوده که متأسفانه تاوان آن را اکنون مردم درحال پس دادن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: پس از پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق، وضعیت سیاسی و اجتماعی واقتصادی ایران رو به بهبودی و بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در حال برقرار روابط دوجانبه با ایران بودند، که متأسفانه بروز جریان هدفمند فتنه سال ۱۳۸۸ باعث عقب گرد کامل جامعه جهانی نسبت به جمهوری اسلامی داشت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با اشاره به اینکه این حادثه تلخ آنچنان برای مردم و کشور ما توسط یک عده خاص و سران بی فکر آنها گران تمام شد که جبران ناپذیر نیز بود، افزود: متأسفانه در گفتگوی بعدی که با سران آنها داشتیم و حتی به اشتباهات شأن اعتراف واقرار کامل کرده بودند.

سران فتنه باید ممنوع الحیات باشند

سردار حق طلب ادامه داد: متأسفانه با یک ادعای دروغین تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸ باعث بروز بلوا و فتنه شوم درکشور شدند که تاکنون در این کشور سابقه نداشت.

وی افزود: امروز کمبودها، مشکلات اقتصادی، سختی و دشواری‌هایی که بعد از ۱۲ سال مردم از آن در رنج وعذاب هستند، زمینه بروز آن از فتنه سال ۸۸ بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه انتظار و درخواست همه مردم ومسئولان کشور این است که باید سران ومسببان فتنه سال ۸۸ پاسخگوی این عملکردهای شوم خود باشند، گفت، آنها هم باید پاسخگو باشند وهم در پیشگاه مردم اعتراف کنند، اما متأسفانه طلب کار هستند که چرا ما ممنوع التصویر هستیم.

سردار حق طلب ادامه داد: شما باید ممنوع الحیات باشید، شما باید برای همیشه از صحنه سیاست ایران بیرون بروید و جای جبران ندارید.

وی با بیان اینکه واقعاً این صدمات وضررها دفع شدنی و فراموش شدنی نیست، گفت: در حالی که مشارکت بیش از ۷۰ درصدی در انتخابات در این کشور به ثبت رسید و این افتخار در سطح جهانی بی سابقه بوده ومی توانست برای مردم وملت وجه آفرین باشد، متأسفانه کشور را بد نام کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در بخش دیگری با بیان اینکه سران فتنه در نشست‌های خصوصی در سال‌های بعد به اشتباهات شأن پی برده بودند وبه نوعی همدیگر را متهم می‌کردند، گفت: متأسفانه حتی الان هم حاضر نیستند که اشتباهات گذشته شأن را اعتراف کنند و ادعای دروغین تقلب را انکار کنند وجوابگوی هزینه‌های سنگین به نظام و مردم و کشور نیستند.

سردار حق طلب گفت: البته در این سال‌ها خیلی از همراهان آنها نیز صف خود را از این گروه‌های خاص جدا کردند و متوجه شدند که دچار چه خسران بزرگی شدند که در روز عاشورا چه هتک حرمت‌هایی شده و آنها از روی چه نااگاهی وارد این بازی‌ها شده بودند.

وی یادآور شد: به هرحال رخدادهای اتفاق افتاده درس‌های مهم برای همه ما شده که باید عبرت بگیریم که دربزنگاه های مهم کشور درچه صف‌هایی قرار بگیریم.

کد خبر 5387984

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 9 دی ویروس کرونا 9 دی بوشهر قاسم سلیمانی گرگان آمار کرونا کرمانشاه سفر رئیس جمهور به قم واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا فتنه 88 آلودگی هوا حماسه نهم دی ماه ایلام حق طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار کرد: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی 45 سال گذشته، مقوم و پیش‎برنده این نهضت الهی بوده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع، در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود که پس از تلاشهای ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال 1403، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی بوجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم موثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیتهای اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم کرده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که بحمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست