Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هفت ماه از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود، اعتراضات اولیه با قانون شکنی دو نامزد مغلوب به اغتشاش تبدیل شده و هر روز عده ای در خیابان‌های کلانشهرها آشوب و ناامنی ایجاد می کردند.

شعارهای آشوبگران توسط مقامات کشورهای متخاصم تکرار می‌شد، دیگر پرده ها کنار رفته و اهداف آشوب گران مشخص شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقابل میان دو نامزد جای خود را به تلاش برای براندازی داد؛ بغض و کینه ای که در مراسم عزای تاسوعا و عاشورای حسینی آشکارا خود را نشان داد.

زمان امتحان بود، عوام و خواص جامعه باید خط خود را مشخص می کردند و این گونه بود که عده ای از خواص چه به عنوان فتنه گر، چه به عنوان ساکتان فتنه مهر رسوایی برای همیشه بر پیشانی شان خورد، اما مردم در سراسر کشور، خودجوش و با فهم درست مسئله و زمان شناسی به موقع، روزهای 8، 9 و 10 دی ماه به خیابان ها آمدند و همه یک شعار داشتند: «مرگ بر فتنه گر»

در حالیکه آشوب ها در آستانه هشتمین ماه قرار داشت و هنوز فتنه گران آزادانه رفت و آمد داشتند اما حضور مردم که به عنوان اتمام حجت با آشوب گران و نقاط ثقل آشوب بود و پایان هفت ماه تحمل را به آنها فهماند، عامل خاتمه یافتن اغتشاشات شد.

شیراز و جهرم از جمله نقاط پیشتاز کشور بود که 8 دی ماه به صحنه آمدند و سایر نقاط استان در روز نهم دی ماه همزمان با بیشتر نقاط کشور در حمایت از انقلاب برخاستند.

وقایع 88 هزینه های بسیاری بر کشور در ابعاد مختلف سیاست خارجی، اقتصادی، شکاف های سیاسی، همزیستی اجتماعی و فرهنگی تحمیل کرد؛ خط قرمزهای مردم و جامعه را شکست و نشاط سیاسی را به داغی زنده و دردناک تبدیل کرد اما نهم دی ماه نقطه عطف این ماجرا بود.

 

نهم دی ماه روز تجلی بصیرت مردم ایران

حجت الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه نهم دی ماه روز تجلی بصیرت مردم ایران و حضور و خروش آنها در صحنه دفاع از ارزش‌ها، دفاع از ولایت و انقلاب است، گفت: در سال 88 بعد از غبار آلود شدن فضای سیاسی اجتماعی کشور به دنبال انتخابات ریاست جمهوری و فتنه آفرینی بعضی از کنشگران سیاسی کشور، جامعه ایران به سمت فضای ملتهب پیش رفت.

وی افزود: در واقع در این مقطع دشمنی آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی که سالها دشمنی آشکار و پنهان شان با جمهوری اسلامی ایران ثابت شده بود، مورد غفلت قرار گرفت و مردم در مقابل هم قرار گرفتند و عده ای فرصت طلب که سرویس های جاسوسی دشمن پشت سرشان بود، اصل انقلاب و ولایت فقیه را نشانه گرفته و مدتی خیابان های تهران و شهرهای بزرگ را محل نافرمانی مدنی خود قرار داده بودند.

استوار میمندی ادامه داد: وقتی در عاشورای 88 عده ای به اسم اعتراض به نتایج انتخابات وارد عرصه شده و عاشورا و نمادهای عاشورایی را مورد هتک حرمت قرار دادند، غیرت مذهبی مردم به جوش آمد و خروش عاشورایی شان سبب شد در روزهای 8، 9 و10 دی ماه حضور پر صلابتی را داشته باشند و ضمن حمایت از انقلاب و آرمان های انقلاب و ولایت فقیه به همه دشمنان فهماندند اجازه سوءاستفاده به دشمن و مزدورانش را نمی دهند.

وی افزود: انتخاب 9 دی به روز بصیرت به این دلیل بود که همه اقشار مردم ایران، چه کسانی که به رئیس جمهور منتخب رای دادند چه کسانی که به دیگران رای دادند، همه به میدان آمدند و شناخت آنها نسبت به آرایش سیاسی دشمن و وظیفه سیاسی خودشان باعث شد که یک شکوه و وحدتی بیافرینند که جلو دهان همه بدخواهان و منافقان را بگیرد.

شیرازی‌ها پیشگام در خاموشی آتش فتنه

استوار میمندی خاطرنشان کرد:  خروش هشتم دی ماه مردم برخی از شهرهای کشور مثل شیراز و نهم دی ماه مردم تهران، قم و دیگر شهرها در واقع مثل آبی بود که بر آتش فتنه 88 ریخته شد و بعد از آن وحدت ملی برای کشور به ارمغان آورد.

 

وی تصریح کرد: محورهای بصیرت، دشمن شناسی، ولی شناسی، شناخت وظیفه دفاع از منافع و مصالح کلان کشور بود که برای بسیاری از جریان های سیاسی و بویژه مردم با گرایش های مختلف حتی برخی کسانی که در انتخابات حاضر نشده بودند اما بخاطر امام حسین(ع)، ولایت و انقلاب حاضر شدند به صحنه بیایند و خشم خود را نسبت به حرمت شکنی ها فریاد بزنند، بزرگترین تجلی بصیرت مردم ایران در نهم دی ماه 88 بود. 

مدیر حوزه‌های علمیه فارس افزود: مقام معظم رهبری نهم دی ماه را هم ایام الله نامیدند و مطابق آیه قرآن بر همه ماست این مناسبت را به عنوان ایام الله پاس داشته و آن را همچنان زنده نگه داریم.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فتنه88 نه دی هشت دی بصیرت مدیر حوزه های علمیه فارس علت فتنه 88 چرایی فتنه 88 مردم ایران نهم دی ماه عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌

مرجع تقلید شیعیان به آیین نکوداشت صدمین سالروز رحلت آیت الله سید عبدالحسین ﻻری(ره) پیامی صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی به آیین نکوداشت صدمین سالروز رحلت آیت الله سید عبدالحسین ﻻری رحمة الله علیه پیامی صادر کردند که به شرح زیر است: در ابتدا ﻻزم است مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین ﻻری رحمة الله علیه ابراز نمایم و امیدوارم این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان با بزرگمردان این مرز و بوم بردارد.

تاریخ این سرزمین بزرگ با همۀ فراز و نشیب ارها، سراسر شور و حماسۀ دلیر مردان در دفاع از سرزمین و ارزش های دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز دوشادوش مردم و گاه به عنوان رهبران و پیشروان، حماسه سازی نموده اند.

در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه های گوناگون و نقشه های رنگارنگ به اندیشۀ غارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود عالمی شجاع، زمانه شناس، متفکر و معتمد همچون آیت الله ﻻری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامۀ حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.

آن فقیه فقید که مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرّز میرزای شیرازی أعلی الله مقامه بود به فرمان سیّد و درخواست مردم ﻻرستان و به قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی از نجف به ﻻر نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پوﻻدین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاولگری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه تلاش ها و فعالیت های خود نمود. علاوه بر این، ویژگی بارز ایشان اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی بود.

کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم، از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.

اینجانب از خداوند متعال علوّ درجات و از آن عالم بزرگ را خواستار مهمه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده اند قدردانی و تشکر می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌
  • پانزده سازمان دولتی پیشگام حفظ میراث مکتوب
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است