Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مسگریان پنجشنبه در صحن شورا ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی و حضور پرشور مردم ولایتمدار برای خاموش کردن فتنه ۸۸، افزود: مردم ولایتمدار همدان با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری فتنه را خاموش کرده و به جهانیان نشان دادند که انقلاب و اسلام پشتیبانی مردمی دارد و از مشروعیت برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ما باید در راستای تحقق اهداف نظام و منویات رهبری گام برداریم، اظهار کرد: باید با یکپارچگی و دوری از خود گرایی و منیّت، مسیر خدمت را طی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مردم ما شایسته همه خدمت هستند، افزود: متأسفانه با توجه به مشکلات اجتماعی که در جامعه مشاهده می‌شود تعدادی از جوانان ما به دلایلی مبتلا به ناهنجاری‌های اجتماعی شده که از مهمترین آنها اعتیاد به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی است، اضافه کرد: مقابله با این پدیده ناهنجاری اجتماعی مستلزم هماهنگی یکدلی و یکپارچگی و دقت در انجام وظایف توسط ارگان‌های ذیربط است.

مسگریان نبود شغل را یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبود یافتگان بیماری اعتیاد برشمرد و اظهار کرد: اگر بتوان برای معتادین بهبودیافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آن‌ها، کار و اشتغال ایجاد کرد نه تنها از برگشت مجدد آنان پیشگیری می‌شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت وی به کانون خانواده و جامعه نیز فراهم می‌شود.

ریشه اعتیاد در مباحث فرهنگی و خانواده است

ایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ریشه اعتیاد را مباحث فرهنگی و خانواده دانست و گفت: بخش بسیاری از ریشه‌گرایش به اعتیاد در جامعه به فرهنگ بر می‌گردد که در حوزه فرهنگ اقداماتی صورت گرفته است اما کافی نبوده و دستگاه‌های متولی باید بیشتر در این زمینه وارد شوند.

سعید نظری اضافه کرد: خانواده، فرهنگ و دوستان همسان بیشترین تأثیر را در اعتیاد جوانان و نوجوانان را در جامعه دارند. اگر خانواده سهل‌گیر یا برعکس سخت‌گیر باشند در هر دو حالت زمینه انحراف وجود دارد و بهتر است خانواده‌ها در برخورد با فرزندانشان اقتدار داشته باشند

به گفته وی؛ با تحقیق و مباحث علمی مشخص شده است که بخش زیادی از مشکلات اجتماعی جامعه مانند طلاق از اعتیاد سرچشمه می‌گیرد که در صورت توجه حل معضل اعتیاد، این مشکلات نیز بسیار کم می‌شوند.

متولیان فرهنگ موفق عمل نکردند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه حدود ۷ سازمان و نهاد در حوزه فرهنگ وظایفی دارند که باید به آنها عمل کنند، گفت: این سازمان‌ها تنها ادعای فرهنگ داشته و نام فرهنگ را به یدک می‌کشند اما تاکنون موفق عمل نکرده‌اند چراکه اگر مسئولین فرهنگی، با تدبیر و سیاست درست پیش می‌رفتند اکنون شاهد افزایش بی‌رویه معضل اعتیاد در جامعه نبودیم.

علی اکبر نظری اضافه کرد: سالانه بودجه‌های کلانی برای حوزه فرهنگ اختصاص می‌یابد اما متأسفانه به دلیل سیاست‌های غلط نتوانستند خوب عمل کنند.

نظری با اشاره به اینکه جوان دارای پتانسیلی است که اگر در غالب درستی شکل گرفته و پرورش یابد می‌تواند برای جامعه مفید باشد، اظهار کرد: در حوزه توجه به جوانان درست عمل نشده بر این اساس طبیعی است که هیجانات جوانان در جای دیگری شکل بگیرد و اعتیاد دامنگیر آنها شود.

به گفته وی، بیشترین عامل بزه‌های اجتماعی، کم کاری برخی مجموعه‌های فرهنگی و دولتی هستند، چرا که چهار دهه است که این ساختار خوب شکل نگرفت و متأسفانه آمار اعتیاد این مهم را نشان می‌دهد.

نظری با تاکید بر اینکه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، خاطرنشان کرد: ستاد مقابله با مواد مخدر در ابتدا باید مسیر راه را مشخص کرده و مجموعه‌های مرتبط را مکلف کند که در این راستا حرکت کنند.

لزوم توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در آموزش مسائل اجتماعی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در آموزش مسائل و کاهش معضلات اجتماعی، گفت: نقش آموزش و پرورش در کنار سایر سازمان‌ها بسیار مهم و قابل توجه است.

اکبر‬ کاوسی‌امید اضافه کرد: فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و در حوزه دانش‌آموزی که به مجموعه آموزش و پرورش مرتبط می‌شود لازم است ما با آموزش دانش‌آموزان را در مقابل بزه‌های اجتماعی واکسینه کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ضروری برشمرد و اضافه کرد: زمانی که خروجی آموزش و پرورش دانش آموخته‌های بدون مهارت باشد نتیجه آن نیز سرخوردگی جوانان و به تبع آن ایجاد معضلات اجتماعی همچون اعتیاد می‌شود.

کاوسی امید ادامه داد: در در امر با مبارزه با مواد مخدر خلاءهای قانونی وجود دارد چرا که محکومیت سوداگران مواد مخدر با میزان خسارتی که به اجتماع وارد می‌کنند برابر نیست و مجلس در این زمینه باید ورود پیدا کند.

وی مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان را مهمترین مقوله برای نجات فرد از دایره اعتیاد برشمرد و افزود: برای پاک ماندن بهبود یافتگان نیاز به فرآیند طولانی است که یکی از این فرآیندها مهارت آموزی و ایجاد اشتغال است.

دغدغه بهبودیافتگان از اعتیاد عدم پذیرش آنها در امر اشتغال است

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئولین مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر و معضلات اجتماعی به خوبی عمل نکرده‌اند، گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مبارزه با مواد مخدر باید با برگزاری جلسات مشترک و با هم اندیشی راهکارهای مناسبی را ارائه دهند و مدیریت شهری آمادگی همکاری با این دستگاه را دارد.

مرتضی کرباسیان با اشاره به نقش مدیریت شهری در جمع آوری و ساماندهی متکدیان، زباله‌گردها و معتادان متجاهر، اظهار کرد: برخی از زباله گردها، بهبود یافتگان از اعتیاد هستند که متأسفانه شغل نداشته و مجبور به زباله گردی و مشاغل کاذب می‌شوند.

وی، یکی از فرهنگ‌های غلط جامعه را عدم پذیرش بهبودیافتگان از اعتیاد در امر اشتغال برشمرد و افزود: این دغدغه بهبودیافتگان از اعتیاد است زیرا فردی که از اعتیاد رهایی یافته نیازمند حمایت و کمک است و چنانچه شغلی نداشته باشد مجدداً به اعتیاد سوق داده می‌شود.

حضور معتادان در معابر و مناطق شهری زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن و شهر دارالمومنین نیست

در ادامه این جلسه، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با بیان اینکه شوراهای شهر یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در اداره امور کشور محسوب می‌شود، گفت: شورای شهر می‌تواند در بحث اعتبارات و بودجه‌ریزی، به حوزه فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه بیش از ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر طی چهل سال اخیر تقدیم انقلاب اسلامی شده است گفت: این موضوع تنها بخشی از هزینه‌های جبران‌ناپذیر کشور برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه حضور معتادان در معابر و مناطق شهری زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن و شهر دارالمومنین نیست، افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر مسئولان دستگاه‌های متولی، اقدامات مناسبی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر انجام داده؛ اما اجرای اقدامات بیشتر در این زمینه ضروری است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان ضمن تشکر از همکاری خوب و شهرداری همدان در راه اندازی گرمخانه و جمع آوری معتادان متجاهر، اضافه کرد: انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری در بحث ایجاد ظرفیت برای پذیرش و درمان معتادین متجاهر همکاری ویژه ای داشته باشد.

عبدکوند اضافه کرد: احداث فرهنگسراها در سطح شهر ظرفیت خوبی برای استفاده از کلاس‌های آن در امر آموزش خانواده‌ها و گروه‌های آسیب پذیر در بحث اعتیاد است.

ضرورت استفاده از ظرفیت فرهنگسراها در آموزش‌های اجتماعی

در ادامه این جلسه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه مواد مخدر بسترساز ۲۰ آسیب اجتماعی است، گفت: جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر از مطالبات و درخواست‌های جدی مردم است که شهرداری و بهزیستی در این زمینه همکاری خوبی با ما دارند.

سرهنگ جمشید باقری با اشاره به ضرورت ساماندهی متکدیان، زباله‌گردها و معتادین متجاهر در سطح شهر، افزود: استفاده از ظرفیت‌های شهرداری از جمله فرهنگسراها، پیاده‌راه‌ها، تلویزیون شهری در طرح‌های فرهنگ سازی و آموزش‌های اجتماعی می‌تواند در امر کاهش معضلات اجتماعی بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 5387958

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شورای شهر همدان ویروس کرونا 9 دی بوشهر قاسم سلیمانی گرگان آمار کرونا کرمانشاه سفر رئیس جمهور به قم واکسن کرونا حماسه نهم دی ماه سویه اومیکرون کرونا فتنه 88 آلودگی هوا ایلام بهبودیافتگان از اعتیاد شورای اسلامی شهر همدان مبارزه با مواد مخدر معضلات اجتماعی معتادان متجاهر آموزش و پرورش مواد مخدر حوزه فرهنگ همدان نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون