Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر در حیطه صنایع مختلف فعالیت دارید، بی‌شک با قابلیت‌ها و انواع ورق استیل آشنایی دارید. در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده، این محصول را در ضخامت‌های متنوع با عنوان ورق استیل ۳۰۴، ۳۰۹ و ورق استیل ۳۱۰ تولید کرده‌اند که صنعت‌گران می‌توانند با توجه به نوع مصرفی که دارند، آن را خریداری نمایند.

ما در این مطلب ضمن معرفی کلی ورق استیل به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک از انواع آن که پیش‌تر نام بردیم پرداخته و به شما خواهیم گفت که بیشتر در چه صنایعی کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورق استیل چیست؟

همان طور که از نام این محصول برمی‌‎آید، ورقی از جنس استیل است که در ابعادی مشخص و با ضخامت‌های مختلف در بازار وجود دارد؛ اما این نکته که در تهیه آلیاژ استیل چه میزان آهن و یا عناصر دیگری به کار رفته، نکته مهمی است که کارایی و ویژگی‌های هر یک از انواع ورق استیل را مشخص می‌کند.

عنصر آهن به عنوان بخش اصلی و مهم در تولید ورق استیل به کار می‌رود و با توجه به موارد استفاده‌ای که قرار است از این محصول صورت گیرد و همچنین مقاومت، استحکام، وزن و... مقدار این عنصر می‌تواند تغییر یابد.

از دیگر عناصری که در تولید ورق استیل کاربرد دارد، کربن است که کمک می‌کند استحکام آن افزایش یابد؛ اما در مقابل، این نوع ورق انعطاف‌پذیری کمتری خواهد داشت. در حالی که چنانچه برای تولید ورق استیل به آن منگنز اضافه ‌شود، سرعت‌ خنک‌کنندگی ورق پایین آمده ولی استحکام بالایی خواهد یافت.

نوع دیگری از این محصول با اضافه کردن کروم به آهن به دست می‌آید که باعث می‌شود استیل ضد زنگ شود؛ به این ترتیب در مجاورت رطوبت و یا هوا و .. دچار زنگ زدگی و آسیب نمی‌شود. به همین منظور برای ساخت بسیاری از دستگاه‌ها که در صنایع غذایی کاربرد دارند و همچنین ظروف استیل آشپزخانه و .. از ورق استیل کروم که به آن استنلس استیل گفته می‌شود، استفاده شده است.

برای تولید ورق استیل چه مراحلی باید طی شود؟

می‌دانید که برای تولید هر یک از مقاطع فولادی باید حتما فرآیندی مانند ذوب و ریخته گری روی آن انجام شود. بنابراین اگر بخواهیم به طور جامع و خلاصه مراحل تولید ورق استیل را شرح دهیم، باید گفت در مرحله اول مواد خام اولیه ذوب می‌‎شوند که این مراحل حدود ۸ الی ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد.

در مرحله بعد مواد مذاب تصفیه شده و کربن اضافی به روش دی کربورازیسیون اکسیژن در خلاء حذف می‌شود. ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ از کربن کمتری برخوردارند.

لازم است بدانید در تولید فولادهای ضد زنگ موارد کیفی دقیقی در نظر گرفته شده است؛ به همین منظور در بخش بعدی مواد مذاب جهت تنظیم شدن ترکیبات شیمیایی هم زده می شوند تا عناصر ناخواسته حذف شوند.

در مرحله بعد نوبت به فرایند شکل دهی مواد مذاب می‌رسد. به همین منظور مواد داخل قالب‌های مورد نظر که به شکل‌های اسلب، میله، لوله و .. طراحی شده‌اند، ریخته شده و سرد می‌شوند که این فرآیند در دمایی بالاتر از دمای تبلور صورت می‌گیرد.

برای تهیه ورق استیل نیز مواد در چند مرحله در بین غلتک‌های نورد قرار گرفته و از ضخامت آن‌ها کم شده و به طول آن‌ها اضافه می‌شود. فرآیند نورد به طورکل به دو صورت سرد و گرم انجام می‌شود که در نورد سرد کیفیت سطح و ابعاد ورق استیل بهتر صورت خواهد گرفت. در حالی که برای ساخت ورق‌هایی با ضخامت بیش از ۳ میلی متر بهتر است از نورد گرم استفاده شود.

در مرحله‌ای دیگر روی ورق استنلس استیل نورد شده عملیات آنیل انجام می‌شود که کمک می‌کند تنش‌های داخلی آن از بین رفته و اکسید یا پوسته‌هایی روی سطح ورق استیل ایجاد شود که در مرحله اسیدشویی این پوسته‌ها برداشته می‌شوند. در مرحله نهایی نیز پرداخت نهایی روی ورق‌ها انجام شده و برای استفاده در صنایع مختلف به بازار فرستاده می‌شود.

معرفی انواع ورق استیل

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این محصول برای مصارف مختلف با ضخامت‌های متنوعی تولید می‌شود که ما در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

ورق استیل ۳۰۴: برخی از ورق‌‎های استیل نیز به صورت نسوز تولید می‌شوند؛ یعنی در تهیه آلیاژ آن‌ها از مقدار مشخصی کربن استفاده می‌شود که در دماهای بالا بسیار مقاوم است. ورق استیل ۳۰۴ از این قابلیت برخوردار بوده و به صورت رول، لوله و ورق ارائه شده که در صنایع گاز، پتروشیمی، نفت، صنعت غذایی و دارویی و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق استیل ۳۰۹: این نوع ورق نیز نسوز است؛ اما به لحاظ ضخامتی که دارد بیشتر در ساخت کوره‌ها و پاتیل‌های بخار استفاده می‌شود. در صنایع خودروسازی، تولید تجهیزات کشاورزی و همچنین ساخت لوله برای جابه‌جایی نفت و گاز و .. بیشتر از ورق استیل ۳۰۹ استفاده می‌شود.

برخی از ورق‌های استیل نیز به صورت نسوز تولید می‌شوند؛ یعنی آن که از نوعی فولاد با اندازه مشخصی کربن در تولید آن استفاده می‌شود که در دما و حرارت بالا مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. ورق استیل ۳۱۰ عموما جزو ورق‌های نسوز به شمار می‌آید و در صنایعی که لازم است استیل تحت حرارت بالا قرار گیرد، کاربرد دارد.

ورق استیل ۳۱۰: این نوع ورق‌ها نیز به دلیل آن که می‌توانند میزان حرارت بالایی (تا ۱۱۵۰ درجه سانتی‌گراد) را تحمل نمایند، برای ساخت قطعات کوره، تولید انواع لوله، مبدل‌های حرارتی، سبدهای حرارتی، انواع الکترود و فیلرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق استیل در چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

با توجه به آن که عناصر مختلفی مانند کربن، منگنز، گوگرد، فسفر، سیلیکون، کروم و نیکل با آهن ترکیب می‌شوند و ورق استیل را به وجود می‌آورند، از ورق استیل با ترکیبات و ضخامت‌های گوناگون می‌توان در صنایع زیر استفاده کرد.

 تولید لوازم خانگی برقی و ظروف آشپزخانه استیل  در صنایع اتومبیل سازی  صنایع حمل و نقل  ساخت و ساز  صنایع پزشکی  ساخت دستگاه‌های صنایع غذایی  تولید آشپزخانه‌های صنعتی

کد خبر 1587671

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تولید ورق استیل استفاده می شود ورق استیل ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

ثبات نسبی بازار مسکن و کاهش انتظارات تورمی باعث کساد شدن بازار بخر و بفروش‌ها شده و به گفته واسطه‌های ملکی، برای آپارتمان‌هایی که با قیمت‌های اعلامی جدید عرضه می‌شوند مشتری چندانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است.  قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده ولی هنوز تثبیت نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی