Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان قمی در هنر خوشنویسی جایگاه بسیار بالایی دارند و ما باید برای شکوفایی بیشتر اهتمام و توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه کم نظیر هنر خوشنویسی در اسلام و ایران گفت: هنر جایگاه ویژه‌ای در جامعه ایرانی دارد و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت‌های اقتصادی آن برای توسعه کشور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: هنرمندان قمی در هنر خوشنویسی جایگاه بسیار بالایی دارند و ما باید برای شکوفایی بیشتر اهتمام و توجه بیشتری داشته باشیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه ویژه دولت سیزدهم به تکمیل زیر ساخت‌های فرهنگی کشور تاکید کرد و افزود: به منظور تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی قم ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوشنویسی قم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان که آذر سال ۱۴۰۲ با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی این نهاد فراخوان‌شد، ظهر دوشنبه با هنرنمایی ۸ گروه نمایشی کانونی و آزاد در خانه تئاتر شهر رشت آغاز شد.

طی آئین آغازین این جشنواره که با حضور کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی همراه بود، «سجاد کوچکی نژاد» معاون فرهنگی کانون استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و فعالان عرصه هنر، درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها صحبت‌کرد.

کوچکی نژاد یاد تمامی هنرمندان در گذشته را گرامی داشت و از حاضران برای نکوداشت تمامی فعالان عرصه هنر، به ویژه، پیشکسوتان این حوزه دعوت کرد.

ادامه بخش برنامه‌ها نیز هنرنمایی گروه‌های نمایش بود و در این میان، به ترتیب نمایش‌های «زمین پاک» به کارگردانی حمیده زاره، «ببینیم سطل شما چه طوریه؟» با کارگردانی نرگس فرضی، «دختر نقال» و «گوساله لجباز» به کارگردانی نکیسا عوض‌مطلق و «دیگر مرا صدا نزن مادر» با هدایت احمدرضا جعفری از رشت روی صحنه رفتند.

«فیل و ابابیل» به کارگردانی مجید پتکی و «یاد منجی»، با کارگردانی سیده زهرا صادقی از رشت و «پرپروک» به کارگردانی منیژه واحد از لاهیجان، دیگرنمایش‌هایی بودند که با هنرنمایی هنرمندان گیلانی دیدنی شدند.

داوری این رویداد هنری که در بخش کانونی و آزاد، با مشارکت مخاطبان نوجوان، جوان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگ‌سالان صورت گرفت را «محمد علی صادق حسنی»، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، «محمود فرضی‌نژاد»،محقق و پژوهشگر، کارگردان تئاتر و خواننده فرهنگ عامه گیل و دیلم و همچنین، «حمید آذرنگ»، کارشناس مدیریت فرهنگی و کارگردان تئاتر بر عهده داشتند و به داوری هنرنمایی هنرمندان در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_ عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه‌ای و بازی نمایش) پرداختند.

گفتنی‌است، خانواده و اهمیت آن، نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای و درعین‌حال، امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به محیط‌زیست و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهارت‌افزایی، ترویج نمایش‌های آئینی و سنتی و کتاب‌های چاپ‌شده در کانون و فرهنگ بومی محلی کشور، از رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌های ارائه شده در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان است که با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی هنرنمایش برگزارمی‌شود.

لازم به توضیح است، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان عصر امروز با معرفی ۳ گروه برگزیده به ایستگاه پایانی می‌رسد.

کد خبر 6098222

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم