Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه آمده است: حماسه نهم دی یادآور پیوند ناگسستنی امت با امام خویش و ابراز خشم و انزجار ملت در برابر دشمنان ایران اسلامی است. مردم شریف، مؤمن، وطن‌دوست و غیور ایران اسلامی پس از ماه‌ها فتنه و آشوب در سال ۱۳۸۸ با حرکتی انقلابی و حضوری دشمن‌شکن، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین آن تجدید عهد و میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگیمی تاکید کرد: ۹ دی بازنمایی بلوغ سیاسی، اجتماعی و شاخص مرزبندی بین حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و غیرت دینی ملت ایران است و نشان داد توطئه‌های دشمن و تبلیغات نظام سلطه و عملیات روانی استکبار رسانه‌ای هرگز قادر نخواهد بود بین امام و امت فاصله انداخته و باورها و احساسات عمیق آنان را از صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دور سازد و بی‌تردید این حضور مردم در صحنه است که چالش‌ها و مشکلات فراروی نظام را حل و شکست دشمن را هموراه رقم خواهد زد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: مردم سلحشور ایران اسلامی با خروش و بیداری خود مقابل طغیان گران خائن به حقوق ملت شریف ایران یک بار دیگر یادآوری کردند که حتی اگر تمام دنیا در مقابل دین و عزم راسخ آنها صف کشی کند، نخواهد توانست بر عزم و اراده و ارادت این ملت به دین و شریعت اسلام و رهبری امام امت کوچکترین خدشه‌ای وارد کند و تمام قد در برابر فتنه آنها خواهند ایستاد؛ چنان که خداوند متعال می‌فرماید: یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ. (صف -۸)

در بخش دیگری از این بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی و تقدیر و تشکر از ملت شریف و مؤمن ایران به خاطر مجاهدت‌ها و بصیرت بی‌نظیر ایشان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه، بار دیگر با آرمان‌های الهی امام راحل عظیم‌الشأن(ره) و حکیم فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید میثاق و اعلام کرد در چهلواره دوم، تمام توان خود را برای حفظ دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی به کار می بندد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این بیانیه خاطرنشان کرد: بطور حتم با عمل صالح، مجاهدت همه جانبه و پیوند عمیق با امام امت  شاهد استقرار جامعه اسلامی و  گل واره‌های موفقیت‌های بزرگ خواهیم بود که این وعده قطعی الهی است «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ». 

به گزارش ایرنا، حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی نهم دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید و مردم در این حماسه انزجار خود را از اغتشاشگران و دشمنان نشان دادند و بر پیمان خود با ولایت تاکید کردند.

نهم دی در تقویم جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی 9 دی انقلاب اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی 9 دی شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی ایران اسلامی نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند