Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر گفت: ترور سردار شهید سلیمانی نقض فاحش حقوق بین الملل بوده و هرگز مشمول مرور زمان نخواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید مجید تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر ظهر چهارشنبه هشتم دی ماه در نشست علمی برگزار شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی ورامین، پیشوا و قرچک، ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی را فاقد هر گونه مزیت نظامی دانسته و گفت این ترور مصداق تمام عیار تروریسم دولتی بوده و در فرایند اجرای شاهد نقص فاحش قوانین و تعهدات متعدد بین المللی ذیل حقوق مکتوب و عرفی می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تفرشی اظهار داشت، در طول هشتاد سال گذشته این دومین اقدام تروریستی دولتی از نوع فاحش آن بوده است. (اولین مورد هشتاد سال قبل و ترور فرمانده نیروی دریایی ژاپن بود که با حمله به هواپیمای مسافربری و آنهم  توسط آمریکا انجام گرفت)


معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در عمق سبعویت اقدام  تروریستی فوق افزود: حتی خانم کالامارد گزارش گر وقت سازمان ملل متحد نیز علیرغم تمامی فشار‌های وارده بر سازمان‌های بین المللی خصوصا از سوی آمریکا در بخش‌های مختلف گزارش خود به کرات اقدام تروریستی فوق را غیر قانونی دانسته است. کالامارد ضمن متهم کردن آمریکا به سو استفاده ابزاری از پهباد‌های مسلح نه تنها بهانه هایی، چون دفاع مشروع، ضرورت اقدام پیش دستانه، قریب الوقوع بودن خطر... از سوی ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا (توجیه جنایت) را رد کرده بلکه در ادامه گزارش این اقدام تروریستی را مصداق نقض آشکار توسل به زور، نقض حقوق بشردوستانه، رعایت قواعد مهمی، چون تفکیک و تناسب. دانسته است.  
تفرشی بی تحرکی دبیر کل سازمان ملل متحد در این قضیه را نماد نقض اصول و اهداف مستتر در ماده ۹۹ منشور از سوی دبیرکل دانسته و افزود هر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بعنوان قربانی اقدام تروریستی سوم ژانویه ۲۰۲۰، همکاری حقوقی و قضایی هدفمندی را برای محاکمه مسببین و اجرای عدالت آغاز کرده اند.  


تفرشی ضمن تکرار عبارت حقوقی خانم کالامارد مبنی بر اینکه قوانین داخلی آمریکا حقوق بین الملل، نیست افزود جمهوری اسلامی ایران این ترور وحشیانه را نقض فاحش حقوق بین الملل، اقدامی خودسرانه، ناعادلانه، غیر قانونی، جنایت بین المللی، نقض فاحش منشور ملل متحد و حتی نماد تهدید صلح و امنیت بین المللی دانسته و در پیگیری حقوقی موضوع  از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.  


وی حضور ده‌ها میلیون انسان در تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی فوق در شهر‌های مختلف ایران و عراق را نماد شناسایی شهید سلیمانی و همرزمانش بعنوان محبوبترین  مدافعین حقوق بشر در منطقه و تاریخ معاصر دانسته و این اقدام تروریستی را ترجمان تجاوز و نقض حاکمیت دو کشور ایران و عراق و تحقق یکی از جدی‌ترین جرایم بین المللی (همچون جنایت علیه بشریت و نسل کشی) دانست، واقعیتی که به نوبه خود زمینه را برای احصا مسئولیت بین المللی کلیه سازمان‌های بین المللی و کشور‌های جهان برای پیگیری، فراهم آورده است.


تفرشی ضمن استقبال از کلیه ظرفیت‌های حقوقی کشور، افزود تا کنون مقامات قضایی ایران و عراق در این رابطه دو دور نشست در پایتخت‌های دو کشور داشته اند. نشست‌هایی که تا اجرای عدالت در قبال عملکرد کلیه آمران، مباشران و معاونین از هر ملیت و در هر مقامی که باشند، ادامه خواهد یافت. (مبارزه با بی کیفرمانی) 


معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در پایان آمادگی این ستاد را برای همکاری با کلیه سازمان‌های علمی مردم نهاد، اساتید و دانشجویان علاقمند به مشارکت در پیگیری این پرونده ملی و بین المللی اعلام داشته و گفت تحقق عدالت در این رابطه نقطه عطفی در صیانت از حقوق بین الملل در جهان و نضج امنیت در منطقه بوده فلذا این جنایت مشمول مرور زمان نشده و بی کیفرمانی در آن جایی نخواهد داشت.


در پایان این نشست رئیس دانشگاه و  تعدادی از مسئولین و مقامات محلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه نهم دی، حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی را محکوم و خواستار اجرای عدالت در این رابطه شده و به سوالات حقوقی حضار نیز پاسخ داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلیمانی حقوق بشر معاون امور بین الملل معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر اقدام تروریستی حقوق بین الملل شهید سلیمانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم سومین سالگرد سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی اظهارکرد: شهید حجازی پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت شروع کرد، همه دوستان از زمانی که شهید حجازی را شناختند این مشخصه را در شهید حجازی دیدند که به تکلیف خود در مقابل خدا عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه تمام مراحلی که باید طی شود تا فرد به درجه اعلای شهادت برسد را شهید حجازی طی کرد، افزود: در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت مثل شهید حجازی، شهید زاهدی، شهید سلیمانی، ادامه داد: در ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی امام خمینی (ره) آمریکا و صهیونیسم را مورد حمله قرار داد و بعد از ۶۰ سال تمام دنیا در ۲۰۰ روز گذشته همان حرف امام را تکرار کردند

سردار فدوی بیان کرد: شاخصه‌های اسلامی در دلدادگان انقلاب اسلامی در تمام دنیا جاری شد به طوریکه در دل آمریکا شعار علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل داده می‌شود. در اعتراضات اخیر دانشگاه‌های آمریکا این موضوع را دیدیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: یمن در کم‌تر از ده سال به عظمتی رسید که مقابل ابرقدرت‌های جهان به طور رسمی ایستاده است،  چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز کسانی که شاید ده سال پیش اسمی از آنها نبود جلوه گری کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: زمانی که خبیثان آمریکایی و اسرائیلی به یمن حمله کردند گفتند به یکی از فقیرترین کشور‌ها حمله کردند، اما چه شد؟ آیا یمن تضعیف شد؟ در شروع جنگ غزه کشور یمن، هم اعلام رسمی کردند و هم برای جنگ مستقیم با آمریکا اقدام کردند.

سردار فدوی اضافه کرد: اگر کسی در مقابل ظلم بایستد آنچنان خداوند او را تقویت می‌کند که کم‌تر از ده سال می‌تواند جلوی ابرقدرت‌ها  بایستد. خداوند هیچ تکلیفی را بر بنده خدا مشخص نکرده است که نتواند انجام دهد و ما به تکرار در تاریخ انقلاب اسلامی خود این را دیدیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند اگر روال قدیم را بخواهند ادامه بدهند وحشتناک با آنها مقابله خواهد شد و وحشتناک ضربه خواهند خورد، گفت: این روند اخیر خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا آن جمله امام خمینی (ره) که پرچم این انقلاب را به دست حضرت حجت (عج) میرسانیم محقق خواهد شد. این روند خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا جایی که همه مردم دنیا شیرینی حکومت اسلامی را خواهند چشید.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردم ایران در مرکز این روال قرار دارند و عزم خود را جمع کردند که هرچه بیشتر سهم ببرند. ما مطمئن هستیم که اگر تکالیفی را که خداوند برای ما مشخص کرده انجام دهیم مسلماً سرفراز خواهیم بود.

سردار فدوی اظهارکرد: شهید حجازی الگو شد برای دیگران که بتوانند راه مقاومت را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد