Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر گفت: ترور سردار شهید سلیمانی مشمول مرور زمان نشده و بی کیفرمانی در آن جایی نخواهد داشت.

خبرگزاری میزان -  سید مجید تفرشی در نشست علمی برگزار شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی ورامین، پیشوا و قرچک، ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی را فاقد هر گونه مزیت نظامی دانست و گفت: این ترور مصداق تمام عیار تروریسم دولتی بوده و در فرایند اجرای شاهد نقص فاحش قوانین و تعهدات متعدد بین المللی ذیل حقوق مکتوب و عرفی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفرشی اظهار کرد: در طول هشتاد سال گذشته این دومین اقدام تروریستی دولتی از نوع فاحش آن بوده است؛ اولین مورد هشتاد سال قبل و ترور فرمانده نیروی دریایی ژاپن بود که با حمله به هواپیمای مسافربری و آنهم توسط آمریکا انجام گرفت.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در عمق سبعویت اقدام تروریستی فوق گفت: حتی خانم کالامارد گزارش گر وقت سازمان ملل متحد نیز علیرغم تمامی فشار‌های وارده بر سازمان‌های بین المللی خصوصا از سوی آمریکا در بخش‌های مختلف گزارش خود به کرات اقدام تروریستی فوق را غیر قانونی دانسته است. کالامارد ضمن متهم کردن آمریکا به سو استفاده ابزاری از پهباد‌های مسلح نه تنها بهانه هایی، چون دفاع مشروع، ضرورت اقدام پیش دستانه، قریب الوقوع بودن خطر  از سوی ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا  را رد کرده بلکه در ادامه گزارش این اقدام تروریستی را مصداق نقض آشکار توسل به زور، نقض حقوق بشردوستانه، رعایت قواعد مهمی، چون تفکیک و تناسب. دانسته است.

تفرشی بی تحرکی دبیر کل سازمان ملل متحد در این قضیه را نماد نقض اصول و اهداف مستتر در ماده ۹۹ منشور از سوی دبیرکل دانست و افزود: هر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بعنوان قربانی اقدام تروریستی سوم ژانویه ۲۰۲۰، همکاری حقوقی و قضایی هدفمندی را برای محاکمه مسببین و اجرای عدالت آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: امور مربوط به پرونده حقوقی و قضایی ترور شهید سلیمانی در مسیر پیشروی است

 

تفرشی ضمن تکرار عبارت حقوقی خانم کالامارد مبنی بر اینکه قوانین داخلی آمریکا حقوق بین الملل، نیست گفت: جمهوری اسلامی ایران این ترور وحشیانه را نقض فاحش حقوق بین الملل، اقدامی خودسرانه، ناعادلانه، غیر قانونی، جنایت بین المللی، نقض فاحش منشور ملل متحد و حتی نماد تهدید صلح و امنیت بین المللی دانسته و در پیگیری حقوقی موضوع از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

 

نشست مقامات قضایی ایران و عراق در قبال آمران شهادت سردار سلیمانی ادامه دارد

وی حضور ده‌ها میلیون انسان در تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی فوق در شهر‌های مختلف ایران و عراق را نماد شناسایی شهید سلیمانی و همرزمانش بعنوان محبوبترین مدافعین حقوق بشر در منطقه و تاریخ معاصر دانسته و این اقدام تروریستی را ترجمان تجاوز و نقض حاکمیت دو کشور ایران و عراق و تحقق یکی از جدی‌ترین جرایم بین المللی همچون جنایت علیه بشریت و نسل کشی دانست، واقعیتی که به نوبه خود زمینه را برای احصا مسئولیت بین المللی کلیه سازمان‌های بین المللی و کشور‌های جهان برای پیگیری، فراهم آورده است.

تفرشی ضمن استقبال از کلیه ظرفیت‌های حقوقی کشور، بیان کرد: تا کنون مقامات قضایی ایران و عراق در این رابطه دو دور نشست در پایتخت‌های دو کشور داشته اند نشست‌هایی که تا اجرای عدالت در قبال عملکرد کلیه آمران، مباشران و معاونین از هر ملیت و در هر مقامی که باشند، ادامه دارد.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در پایان آمادگی این ستاد را برای همکاری با کلیه سازمان‌های علمی مردم نهاد، اساتید و دانشجویان علاقمند به مشارکت در پیگیری این پرونده ملی و بین المللی اعلام داشته و گفت: تحقق عدالت در این رابطه نقطه عطفی در صیانت از حقوق بین الملل در جهان بوده و این جنایت مشمول مرور زمان نشده و بی کیفر مانی در آن جایی نخواهد داشت.

در پایان این نشست رئیس دانشگاه و تعدادی از مسئولین و مقامات محلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه نهم دی، حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی را محکوم و خواستار اجرای عدالت در این رابطه شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر سردار سلیمانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق بشر سردار سلیمانی اقدام تروریستی سردار سلیمانی شهید سلیمانی ایران و عراق بین المللی بین الملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند