Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزیر کشور درباره برگشت برخی محصولات کشاورزی صادراتی به کشور گفت: حوزه‌های تخصصی به موضوع ورود پیدا کرده‌اند و آسیب شناسی در حال انجام است؛ البته حوزه تخصصی این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را برای موضوع اعلام کرده که از جمله عدم شناخت برخی سموم بوده است، خبرگزاری میزان- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش تبار در حاشیه نشست مشترک کمیته‌های اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و استانی گفت: بحث ستاد تنظیم بازار یک مقوله ملی است و وزارت کشور هم به عنوان یک وزارت میان دار در مفصل اصلی بین ارکان استانداری‌ها با دستگاه‌های مجری و نظارت کننده حوزه تنظیم بازار لازم می‌داند مقوله نظام عرضه و تقاضای سفره و معیشت مردم را مورد ارزیابی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جلسه امروز در راستای ابلاغ کمیته اقدام مشترک به استان‌ها توسط وزیر کشور تشکیل و از وزیر جهاد کشاورزی دعوت شد در کنار دیگر ارکان ستاد اقدام مشترک، موضوعات و برخی مسائل که در استان‌ها وجود دارد نیز مورد بررسی قرار گیرد.
معاون اقتصادی وزیر کشور اظهار داشت: تلاش وزارت کشور و دستگاه‌های متولی مسأله معیشت این است که تا جای ممکن زنجیره تولید تا توزیع را دقیق‌تر کند و نظام واسطه‌گری در این فرایند را کوتاه‌تر کند.
کوشش تبار با بیان اینکه با تشکیل ستاد اقدام مشترک حوزه نظارت مانند سازمان تعزیرات به صورت جدی‌تری در کنار اصناف مسأله نظارت و حضور میدانی را مورد توجه جدی‌تر قرار داده است گفت: وزیر کشور طی هفته‌های گذشته براساس آسیب‌شناسی فرایند انجام شده در ستاد تنظیم بازار تلاش را بر این قرار داد که با تشکیل گروه‌هایی از وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات و بسیج اصناف توزیع افراد به صورت میدانی در نقاط مختلف کشور برای بررسی نظام قیمت‌گذاری را مورد توجه قرار دهند.
وی در خصوص برگشت برخی محصولات کشاورزی صادراتی به کشور گفت: حوزه‌های تخصصی به موضوع ورود پیدا کرده‌اند و آسیب شناسی در حال انجام است؛ البته حوزه تخصصی این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را برای موضوع اعلام کرده که از جمله عدم شناخت برخی سموم بوده است،    معاون وزیر کشور بیان کرد: سمومی که مورد استفاده قرار گرفته توسط اتحادیه اروپا نیز استفاده می‌شود، ولی استاندارد روسیه این سموم را شناخته شده نمی‌داند و در مجموع نیز چنین موضوعی نافی توجه ما به نظارم استاندارد در کشور نخواهد بود. ما باید به نظام ارزیابی خودمان و استاندارد سازی در مقوله‌های ملی و جهانی توجه بیشتری کنیم که با تمهیداتی که در وزارت جهاد هست این موضوع مورد دقت بیشتری قرار گرفت.
کوشش تبار گفت:امروز به میزبانی وزارت کشور جلسه‌ای با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این نشست از طریق وبینار جلسه ثبات بازار توجیه معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد.   بیشتر بخوانید:  وزارت کشور دنبال تقویت فرآیند مهارت آموزی سربازان است   انتهای پیام/  برچسب ها: محصولات کشاورزی وزارت کشور کوشش تبار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت کشور کوشش تبار محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی اقدام مشترک تنظیم بازار وزارت جهاد وزارت کشور کوشش تبار وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان

‌به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر رعایت تناوب کشت در دیمزارها، اظهار داشت: اگر بتوانیم کشت کاملینا را به‌عنوان جایگزین در دیمزارها توسعه بدهیم علاوه بر تأمین روغن موردنیاز کشور اقتصاد کشاورز هم تأمین می‌شود.

افزایش تولید سیب، انار و زردآلو

وی به تولید سیب قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: میزان تولید سیب قبل از دولت سیزدهم ۶۵ هزار تن بود درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: میزان تولید انار قبل از دولت سیزدهم ۵۵ هزار تن بود و در دولت سیزدهم این رقم به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی به تولید زردآلو در استان هم اشاره کرد و گفت: میزان برداشت سالانه زردآلو از باغات استان تا قبل از دولت سیزدهم دو هزار و ۵۰۰ تن بود، درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به دو هزار و ۷۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

وی به میزان برداشت نخود از مزارع استان هم اشاره کرد و افزود: تولید نخود قبل از دولت سیزدهم ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن بود درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۴۳ هزار و ۵۹۳ تن افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تولید کل حبوبات استان را قبل از دولت سیزدهم ۶۲ هزار و ۹۴۲ تن عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم حجم تولیدات حبوبات به ۸۷ هزار و ۴۳۴ هزار تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ سطح جهش تولید در دیمزارها ۲۷۰ هزار هکتار بود درحالی‌که سال ۱۴۰۱ این عدد به ۳۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی گفت: سطح زیر کشت در طرح جهش تولید در سال گذشته به ۳۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به جذب ادوات در طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱، ۲۵۵ دستگاه با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال، سال گذشته ۵۳۲ دستگاه با اعتبار ۶۶۹ میلیارد ریال جذب شد که از لحاظ اعتباری ۱۷۷ درصد افزایش و از لحاظ تعداد دستگاه ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش محصولات کشاورزی

شاهرخی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع استان هم ادامه داد: امسال مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۲۳۴ هزار هکتار انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با آفت سن انجام شد که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۴ درصدی محصولات کشاورزی بودیم، گفت: به دنبال این هستیم که تولیدات بخش کشاورزی ظرف برنامه پنج‌ساله ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

شاهرخی به افزایش تولید تخم‌مرغ در استان هم اشاره کرد و گفت: تولید تخم‌مرغ در دولت سیزدهم از هفت هزار تن به ۱۲ هزار تن رسیده و برنامه ما این است که تا پایان دولت این رقم به ۱۸ هزار تن برسد و استان در تولید تخم‌مرغ به خودکفایی برسد.

وی به احیا و مرمت ۸۰ قنات و بهره‌برداری از سه ایستگاه پمپاژ در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و افزود: دو ایستگاه پمپاژ دیگر هم ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان احیای ۲۳۹ واحد راکد و بهره‌برداری از ۳۳۰ پروژه بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در لرستان عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که طی یک برنامه ۵ ساله لرستان را به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6098821

دیگر خبرها

  • امسال در تولید گندم خودکفا می‌شویم
  • امسال واردات گندم نخواهیم داشت
  • وزارت جهاد کشاورزی: امسال واردات گندم نداریم
  • لزوم همکاری وزارت نیرو با جهاد کشاورزی برای قطع برق چاه‌ها
  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • آروان‌آکادمی؛ دروازه ورود به دنیای دانش ابری
  • وزارت جهاد تذکر گرفت؛ جلوگیری از صادرات جهت تنظیم بازار ممنوع است
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان