Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکی الفیصل اعلام کرد که سیاست‌های اتخاذ شده توسط مقامات کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس که به عدم تعادل جمعیت شهروندان منجر شده، تهدیدی موجودیتی برای این کشورها است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی، نسبت به خطر موجودیتی که ممکن است کشورهای حاشیه خلیج فارس در معرض آن قرار گیرند، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیاالیوم نوشت: الفیصل طی سخنرانی در باشگاه ادبی الاحساء با عنوان «چالش‌های هویت و شهروندی» در ریاض اعلام کرد که برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از عدم تعادل جمعیتی رنج می‌برند که زنگ خطری برای چالش‌های همه‌جانبه ملی در آینده است. ما باید در شورای همکاری خلیج فارس برای تکمیل فرآیند افزایش تعداد شهروندان سخت تلاش کنیم .

وی افزود: ما باید سیاست‌های خود را در همه بخش‌ها به‌طور جدی بازنگری کنیم تا هدف آن‌ها شهروندسازی باشد که این به نفع ملت ما است و هویت ملی آنها را قوام می‌بخشد.

مشارکت وزرای خارجه عربستان و اسرائیل در نشست آمریکا درباره کروناتازه‌ترین یاوه‌گویی‌ شاه عربستان علیه ایرانسقوط بازار بورس عربستان با اعمال مجدد محدودیت های کرونایی

ترکی الفیصل در ادامه تاکید کرد: اگر سیاست‌هایی که در دهه‌های گذشته دنبال می‌شد، ادامه یابد، بی‌تردید در مقطعی در کشورمان اقلیت خواهیم بود و به همین دلیل موجودیت ما در خطر خواهد بود.بدین ترتیب توسعه اقتصادی باید با جمعیت شناسی مرتبط باشد و این امر مستلزم دیدگاه‌های جدید و سیاست‌های مؤثر در زمینه‌های آموزشی است.

این مقام سعودی تصریح کرد: مفهوم هویت و شهروندی حوزه وسیعی از علاقه در برمی‌گیرد و مفاهیم، پرسش‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های زیادی را در مورد آینده نه تنها در منطقه ما، بلکه در سراسر جهان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هویت نوعی حس ذاتی درباره تعلق به گروهی است که زبان، مذهب، فرهنگ، تمدن، تاریخ، جغرافیا و حافظه مشترک خود را دارد؛ اما شهروندی که مفهومی مدرن است، وابستگی نظام‌مند به کشوری با مرزهای جغرافیایی شناخته شده، قانون اساسی و حکومت و حقوق و وظایف اخلاقی و مادی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج فارس به دست دلاور مردان ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس خانه ما است گفت: این روز نشانه حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

دوستی گفت: روز ۱۰ اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج فارس را زنده نگه داریم.

کد خبر 6092095

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است