Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تورج اصلانی» داور دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر برگزاری این رویداد را فرصتی برای ثبت و ضبط فرهنگ ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «تورج اصلانی» از داوران دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد هنری از این که یک سری جوان به واسطه این اتفاق در تکاپو هستند تا فرهنگ های خود را ثبت و ضبط و منتشر کنند قابل ستایش و ارزشمند است بر لزوم حمایت از فیلم سازان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ساخت فیلم با هزینه شخصی از سوی فیلم سازان از لزوم حمایت از بخش فرهنگ سخن گفت و با توجه به این که تنها دلخوشی فیلم سازان به محافلی از این دست است، اظهارداشت: بانیان باید نسبت به جذب حامی اقدام کنند تا حمایت بیشتری از فیلم سازان صورت بگیرد و تجلیل ها فراتر از لوح تقدیر باشد زیرا برای توان و انگیزه ادامه کار  نیازمند حمایت های مادی هستند.

وی با بیان این که همین که فیلم سازان آداب و آیین حال و گذشته خود را بازسازی و به نمایش می گذارند به نشر فرهنگ و حفظ آن کمک خواهند کرد، بر ضرورت ورود صنایع به عنوان حامیان فرهنگ و هنر تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تولید در عرصه فیلم سازی اشاره کرد و با توجه به این که استقبال و حمایت مردم از فیلم سازان بیشتر از حمایت بخش صنعت از هنر است، تصریح کرد: اگر این تعادل برقرار شود انگیزه و امکان اجرایی بیشتری به فیلم سازان کشور خواهد داد و این امر سبب می شود تا کیفیت کارها به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

گفتنی است، جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که با رقابت فیلم کوتاه راه یافته از سراسر کشور از هفتم دی ماه آغاز شد، امشب با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی و تقدیر برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت فیلم فرهنگ و هنر صنعت جشنواره فیلم کوتاه رقابت جشنواره فیلم کوتاه فرهنگ و هنر فیلم تورج اصلانی فیلم سازی روستا و عشایر فیلم کوتاه روستا و عشایر فیلم سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد

فیلم کوتاه «گراوید» از میاندوآب به کارگردانی امیر اسکندریان نامزد دریافت بهترین جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فیلم کوتاه «گراوید» به کارگردانی امیر اسکندریان نویسنده، بازیگر و کارگردان میاندوآبی با موضوع کودک همسری نامزد دریافت بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

این فیلم کوتاه با موضوع کودک همسری و شناساندن آسیب‌های آن توسط عوامل انجمن هنری «اشک صدف» میاندوآب در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است.

تصویربرداری این فیلم کوتاه در بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز انجام شده و هادی افتخارزاده، مائده حسن‌زاده، وحید فریور، اسماً ابوالحسنی و مهسا آذری بازیگران نقش اصلی این فیلم کوتاه هستند.

کد خبر 749025

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است