Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:20:30 GMT

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۰۹۹۹

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده

آفتاب‌‌نیوز :

یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری سلامت به نام "Xeltis" از کارهایشان برای ایجاد دریچه‌های جدید قلب و عروق خونی ساخته شده از بافت خود افراد خبر داده است.

به گزارش آی او، مدیر عامل این استارت آپ به نام "الیان شاتن" (Elianne Schutten) قصد دارد دریچه‌های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده را در اسرع وقت توسعه و به بازار عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد دریچه‌های قلب و رگ‌های خونی خود ترمیم شونده داستان علمی-تخیلی نیستند، بلکه یک واقعیت هستند. با استفاده از فناوری "بهبودی طبیعی" (natural recovery)، این استارت آپ روش جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به گرفتگی سیاه‌رگ‌ها یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می‌کند.

این استارت آپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند قرار دارد با کمک محققانی در آمریکا، آلمان، بلژیک و بریتانیا می‌خواهد این نوآوری را در اسرع وقت به بازار عرضه کند.

شاتن در این باره گفت: فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربردی تفاوت خاصی با بقیه دارد. این فناوری بر اساس مواد پلیمری فوق مولکولی ساخته شده است که پروفسور "ژان ماری لن" (Jean-Marie Lehn) برای آن‌ها موفق به دریافت جایزه نوبل در سال ۱۹۸۷ شده است. به طور خلاصه، این پلیمر‌ها بدن بیمار را قادر می‌سازد تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب جدیدی را بازسازی کند. ما تاکنون در جهت توسعه این فناوری خوب پیش رفته‌ایم و می‌خواهیم اولین کسی باشیم که آن را به بازار عرضه می‌کند.

استارت آپ "Xeltis" از وام صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه‌های قلب و عروق خونی خود استفاده می‌کند. شاتن می‌گوید: ممکن است مانند یک داستان علمی-تخیلی به نظر برسد، اما بدن واقعا می‌تواند خودش یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید بسازد. چیزی که در ابتدا همانند یک ایمپلنت مصنوعی آغاز می‌شود، در نهایت به عنوان بافتی از خود بدن تبدیل می‌شود.

در مطالعات بالینی، Xeltis چیزی که به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می‌شود را آزمایش کرد. این کار بر روی کودکان مبتلا به نقص مادرزادی قلبی انجام شد که این عارضه باعث از کار افتادن دریچه خاصی از قلب و سندرم کودک آبی (Blue baby syndrome) می‌شود.

استارت آپ Xeltis در این باره گفت: در این مورد از آنجایی که یک کودک اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، خون به طور مداوم به قلب باز می‌گردد. معمولا آن دسته از کودکان دریچه‌ای ساخته شده از موادی که از گاو گرفته شده است، دریافت می‌کنند که این کاربردی نیست و باعث انقباض دریچه می‌شود. سپس آن دریچه باید دوباره خارج شود. علاوه بر آن هنگامی که یک کودک بزرگ می‌شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می‌کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد بدن فرد رشد نمی‌کند، اما در هنگام حضور دریچه قلب ساخته شده از پلیمر، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دریچه های قلب خود ترمیم شونده بیماری های قلبی قلب و عروق خونی دریچه های قلب ساخته شده استارت آپ دریچه قلب خونی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)