Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:42:31 GMT

آمد و شد در راه‌های اصلی فارس جریان دارد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۱۰۱۲

آمد و شد در راه‌های اصلی فارس جریان دارد

حمید احمدی روز پنجشنبه با بیان اینکه با توجه به مه آلود بودن برخی محورها و کاهش دید افقی، به رانندگان توصیه می‌شود که با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی کنند ،  ادامه داد: البته توصیه نخست ما خودداری شهروندان از انجام سفرهای غیر ضروری است اما در صورت انجام سفر، ضمن رعایت کامل اصول ایمنی، از سالم بودن خودرو خود نیز اطمینان حاصل کرده و تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم حتما به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: هم اینک در محورهای منتهی به شهرستان سپیدان شاهد بارش برف هستیم و در محورهای منتهی به شیراز، مرودشت، نورآباد، کازرون، دشت ارژن، رستم، فراشبند، کوار، خرامه و سروستان نیاز بارش باران ادامه دارد.

 ۸۶۵ کیلومتر از راههای فارس برف روبی شد
 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به فارس و بارش برف در نقاط مختلف استان، راهداران این استان عملیات برف روبی را در ۸۶۵ کیلومتر از محورهای این استان انجام دادند.
علیرضا راستیار افزود: همچنین راهداران برای جلوگیری از یخ زدگی و لغزنده شدن جاده‌ها و برقراری تردد در محورهای شریانی استان اقدام به پاشیدن ۳۸۶ تن شن و نمک در محورهای استان کردند.
وی، ضمن اعلام آمادگی کامل راهداران در بارش‌های پیش رو و فراهم کردن شرایط تردد ایمن و روان در راه‌های استان ادامه داد: روز گذشته (چهارشنبه هشتم دیماه) و در نخستین روز شروع بارش‌ها، در ۹ شهرستان استان شاهد بارش برف بودیم و در ۲۴ شهرستان نیز بارش‌ها به شکل باران بود.
او اظهار داشت: در جریان بارش‌های اخیر ۴۰۸ راهدار به همراه ۲۵۸ دستگاه ماشین آلات راهداری به منظور ایجاد تردد ایمن و روان در محورهای مختلف استان مستقر شدند.
معاون راهداری فارس بیان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد ریزش برداری کوهستانی در محورهای استان انجام شد و به ۹۱ خودرو نیازمند کمک امدادرسانی شد و چهار مسافر در راه مانده نیز در راهدار خانه‌ها اسکان داده شدند.
راستیار، با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در محورهای استان تا پایان طرح راهداری زمستانی افزود: از شهروندان تقاضا داریم که با توجه به شرایط جوی از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
وی گفت: عملیات راهداری زمستانی در فارس با مشارکت ۷۰۰ راهدار مجرب و به همراه ۴۳۰ دستگاه ماشین سبک، سنگین و سنگین در قالب ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشتت ثابت و سیار در ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از محورهای استان انجام خواهد شد.

ثبت ۱۵۴ میلیمتر بارش در فارس
به گفته سرپرست هواشناسی استان فارس، بررسی ۲۴ ساعت گذشته در ۲۹ ایستگاه هواشناسی استان نشانگر ۱۵۴  میلیمتر باران است که شهرستان فیروزآباد  با ۲۶  میلی متر بیشترین میزان بارندگی در استان داشته است.
سعید رنجبر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از فیروزآباد بیشترین میزان بارش به ترتیب مربوط به سپیدان با ۲۳ میلیمتر، نورآباد ۲۰ میلیمتر، کازرون ۱۸ میلیمتر، شیراز هشت میلیمتر است.

برچسب‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بارش برف بارش باران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بارش برف بارش باران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بارش برف بارش باران شیراز فارس محورهای استان بارش برف بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شد و نسبت به ثبت بارش‌ها اقدام کرد و لذا احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

"محمد رضا شیرغلامی" روز چهارشنبه به ایرنا گفت: پیش از این در ۲۴ بهمن ماه سال ۷۶، در تفت ۲۸.۵ میلیمتر باران ثبت شده بود.

وی رکورد بیشترین بارش‌ها در اردیبهشت ماه را با رقم ۶۵.۵ میلیمتر مربوط به کرخنگان شهرستان مروست و سپس چنارناز همین شهرستان با رقم ۵۹.۵ و پس از آن بختیاری شهرستان خاتم با رقم ۵۲ میلیمتر ذکر کرد که در ۱۱ اردیبهشت سال ۹۹ رخ داده است.

شیرغلامی، ادامه داد: از اول سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته تاکنون) ۴۱۰ میلیمتر باران در آمحسن دهبالا در شهرستان تفت ثبت شد و بعد از آن روستای منشاد در شهرستان مهریز با ثبت ۳۹۹ میلیمتر، رکوردار بوده است.

بارش باران که از سه شنبه شب در استان یزد آغاز شده همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد باعث جاری شدن رودخانه های فصلی در مناطق ییلاقی در شهرهای تفت و اسلامیه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور