Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  پیرحسین کولیوند پنج‌شنبه نهم دی ۱۴۰۰ در نشست تخصصی تدوین طرح جامع امدادونجات با حضور مسئولان کشوری و داخلی هلال‌احمر گفت: یکی از مهم‌ترین محور‌های برنامه‌ی من در جمعیت هلال‌احمر تغییر و بازنگری ساختار امدادونجات و مقابله با سوانح اقلیمی است که باید برای پاسخ به آن‌ها آماده باشیم و در کنار آن توانایی‌هایمان را توسعه داده و تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 من گلایه و انتقاد از گذشته ندارم بلکه قدردان زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران این حوزه هستم، اما اعتقاد دارم می‌شود برای تحقق فرایند‌های مدیریت بحران بهتر کار کرد که زحمت توسعه و بهتر کار کردن با اندیشمندان و متخصصان این حوزه همچون عزیزان حاضر در این جلسه است.

کلیوند ادامه داد: تدوین نقشه جامع و کامل برای تحول در ساختار امدادونجات ضروری و مهم است، اما قطعا بدون نقص نخواهد بود و به تناسب شرایط می‌تواند با کمک خرد جمعی ویرایش شده و تغییر پیدا کند. در حال حاضر فعالیت ما هنوز سنتی است که نیازمند نظرات متخصصان هستیم تا از این حالت خارج شده و به وضعیت مطلوب برسیم، بنابراین باید از تکنولوژی روز دنیا بهره ببریم و قدم به قدم پیش برویم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نقش داوطلبان در این طرح گفت: از نظر منابع انسانی نیازمند تحول هستیم، روحیه امدادگران باید تغییر کند و روحیه شادابی را میان داوطلبان باید ایجاد کنیم. گلایه امدادگران برای تامین تجهیزات، رفاهی و سایر موضوعات مربوط به منابع انسانی انصافا به حق است و باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. درگاه ورودی داوطلبان، نجاتگران و جوانان باید به گونه‌ای باشد تا افراد با انگیزه وارد جمعیت بشوند. یعنی اگر حادثه‌ای باشد بدانیم کجا چه کسی داوطلب ما در چه نقطه‌ای است؛ اگر این لشکر داوطلب را شناسنامه دار کنیم می‌توانیم به داوطلبان همچون معتمدین هلال احمر تکیه کنیم.

کولیوند درباره جزییات تدوین طرح امدادونجات بیان کرد: طرح جامع امدادونجات از همه لحاظ همچون تشکیلات، ساختارها، دستورالعمل ها، لجستیک، تجهیزات و سایر موارد باید مورد بررسی قرار بگیرد، وضعیت انبار‌ها باید مورد بازبینی قرار بگیرد که فرآیند کاری اش اصلاح شود. از همه مهم‌تر بحث ایجاد هماهنگی‌ها است؛ باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شده و امکانات و منابع همه دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود. من انتظار دارم کمیته‌های تخصصی تشکیل بشوند، کار‌ها تقسیم شده و مطالب به اشتراک گذاشته شود. در واقع جلسات این چنینی باید موجب تصمیم گیری علمی و عملیاتی شده و نتیجه جلسات هم برای امدادگران در عملیات و حوادث کاربردی و نتیجه بخش باشد.

در ادامه این نشست حمیدرضا خانکه، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این جلسه اظهار کرد: در تمامی کشور‌های دنیا نیروی داوطلب در صف نخست کمک رسانی در زمان بحران است که این امر در کشور توسط هلال احمر به خوبی انجام می‌شود و باید کاری کنیم که نیرو‌های داوطلب بیش از این به سمت هلال احمر و دیگر نهاد‌ها بپیوندند.

خانکه درباره تأسیس خانه‌های هلال اشاره گفت: در زمان بحران هیچ دولتی نمی‌تواند به تنهایی خدمات رسانی و این امر در ایران علاوه بر ورود جمعیت هلال احمر با کمک داوطلبان میسر می‌شود. تأسیس خانه‌های هلال بسیار اقدام خوبی بود، اما این خانه‌ها باید تجهیز‌تر و گسترده‌تر شود.

در ادامه شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: باید در مقابل حوادث جامعه محور باشیم و آمادگی در برابر بحران را عملیاتی کنیم. مردم به ویژه در استان تهران و پایتخت در برابر بحران و مخاطره آماده نیستند و یکی از وظایف جمعیت هلال احمر، بالا بردن سطح آمادگی هموطنان در برابر بحران است که با گسترش آموزش‌های لازم این امر میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر داوطلبان هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • «یسنا دیدار» پس از پنج روز پیدا شد+فیلم