Web Analytics Made Easy - Statcounter

نواز شریفی روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید گفت: اقدام قابل تحسین این بانوی لارستانی به همراه همکارانش در حوزه محیط زیست و مدیریت و ساماندهی پسماند کاری بسیار ارزشمند و پشتوانه و بازوی اجرایی توانمند در کنار شهرداری محسوب می شود.

موزه زمین شناسی آسانا اولین موزه شخصی و تخصصی زمین شناسی در جنوب استان فارس است؛در این موزه که از سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز نموده است؛ حدود ۳۰۰ نمونه سنگ و کانی در گروههای مختلف سنگ، کانی و سنگواره نگهداری و طبقه بندی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موزه زمین شناسی آسانا دارای بخش کتابخانه نیز است که کتاب های تخصصی موجود در این کتابخانه با موضوعات زمین شناسی و محیط زیست برای دانش آموزان و پژوهشگران بستر مناسبی را فراهم آورده است.

مینا زمانی؛ متولد ۱۳۷۰؛ کارشناسی ارشد محیط زیست؛ موسس اولین موزه تخصصی زمین شناسی در جنوب استان فارس و فعال در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

تالیف کتاب داستان سهند و سپیده  با موضوع محیط زیست، نوشته این بانوی فعال لارستانی، فعالیتی است که در راستای همین اهداف تدوین شده است.

همکاری شهرداری های جنوب فارس تقویت شود

روابط عمومی شهرداری لار همچنین در خبری با اشاره به نشست هم اندیشی با برخی شهرداران در شهرهای جنوب فارس نیز گفت: شهرداران در این آیین بر ضرورت همکاری، تعامل و همکاری های بین شهری از سوی شهرداران و شوراهای اسلامی تاکید کردند.

در این نشست مقرر د که جلسات هم اندیشی شهرداران شهرهای چهارگانه لار، گراش، خنج و اوز هر یک ماه در یکی از این شهرها برگزار شود.

شهرداران شهرهای جنوب فارس همچنین بر هماهنگی و همکاری مشترک در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه ساماندهی و مدیریت بهتر جمع آوری زباله ها و مدیریت پسماند نیز تاکید کردند.

شهر لار مرکز شهرستان لارستان به دو بخش قدیم و جدید تقسیم می شود؛ فرآیند شکل گیری این دو شهر با بروز یک زمین لرزه مهیب در اردیبهشت سال ۱۳۳۹ آغاز شد که با وقوع آن زلزله و کشته شدن بیش از صدها نفر و آوارگی مردمان شهر، دولت و مسئولان وقت در فاصله ای حدود چهار کیلومتری شهر قدیم لار و در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در آن زمان ساخت شهری جدید با کالبد خاص و منحصر را پایه ریزی کردند.

از آن زمان تاکنون زندگی در هر دو شهر نیز جریان دارد.شهر لار با تلفیقی از داشته ها و مکانیسم های بالقوه و نیز شرایط و ویژگی های خاص از سنت و مدرنیته و با  مشخصات فنی و ساختار و کالبد فیزیکی، شهری منحصر به فرد نزد مردم و شهروندان شناخته شده است.

شهرستان لارستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

این شهرستان به مرکزیت شهر لار  با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

برچسب‌ها مدیریت پسماند تکریم و تجلیل مدیریت شهری لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند تکریم و تجلیل مدیریت شهری مدیریت پسماند تکریم و تجلیل مدیریت شهری لارستان فارس زمین شناسی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری