Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عباس باباخانیان اظهارداشت: این مسابقه کتابخوانی از کتاب‌های «چهل دسته‌ گل سفارشی» نوشته سیدمهدی موسوی، «فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا(ص) - زنان اسوه» نوشته قاسم خانجانی، «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خودنوشت قاسم سلیمانی و «مکتب سلیمانی» از موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌های «چهل دسته ‌گل سفارشی» و «از چیزی نمی‌ترسیدم» می‌توانند از طریق وبگاه رسمی manvaketab.ir  (شبکه توزیع کتاب خوب در کشور) با کد تخفیف ketabmah و از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف ویژه به همراه ارسال رایگان تهیه کنند.

باباخانیان افزود: نسخه الکترونیکی کتاب‌های «فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا(ص)- زنان اسوه» و «مکتب سلیمانی» به همراه سؤالات مسابقه در اینجا قابل دریافت است.

مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخ‌های هر مسابقه را تا ۱۰ بهمن به ترتیب به صورت یک عدد ۱۰ رقمی (از چپ به راست) به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۴۵ پیامک کنند. همچنین شماره تلفن ۹۶۶۵۳۴۶۲ برای پاسخ به پرسش‌های شهروندان اعلام می‌شود.

وی درباره جوایز مسابقه گفت: ۱۰میلیون ریال کمک ‌هزینه تحصیلی برای نفرات اول هر کتاب و ۵۷ جایزه نقدی ۴ میلیون ریالی برای سایر برگزیدگان مسابقه در نظر گرفته شده است.

باباخانیان افزود: این برنامه با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، شبکه توزیع من و کتاب، نشر شهید کاظمی، موسسه جوانان آستان قدس رضوی، سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و نشر مشعر و همزمان با سایر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

برپایی موکب عزاداری «یاس کبود» 

فرهنگسرای سرو با مشارکت هیئت بیت‌الزهرا(س)، فاطمیه بزرگ تهران و شهرداری منطقه ۶ ناحیه چهار همزمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه و ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س)، موکب عزاداران فاطمی را در قالب ویژه برنامه «یاس کبود» برپا کرده است.

این ویژه برنامه ضمن برپا کردن مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش دارد تا سبک زندگی فاطمی را به شهروندان معرفی کرده و الگویی بی‌نظیر از زندگی اسلامی را ارائه دهد.

از جمله برنامه‌های فرهنگی که در موکب «یاس کبود» برگزار می‌شود می‌توان به هم‌عهدی با شهدا، عرضه محصولات مرتبط با حوزه عفاف و حجاب، پیکسل مزین به پرتره شهید حاج قاسم سلیمانی، ایستگاه سلامت، توزیع سربند «یا فاطمه الزهرا(س)» اشاره کرد.

این موکب عزاداری از سه‌شنبه(هفتم دی) آغاز به کار کرده و تا ۱۶دی‌ مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مقبره شهدا گمنام فاطمیه بزرگ تهران برقرار است. شهروندان تهرانی می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ در این موکب عزاداری حضور پیدا کنند. در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم دمام زنی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در گلزار شهدای فرهنگسرای ولا

مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه از روز یکشنبه(۱۲ دی) به مدت پنج شب از ساعت ۲۰:۳۰ در مقبره‌الشهدای فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام محمود ریاضت و مصیبت‌خوانی و عزاداری جمعی از ذاکرین اهل‌بیت با همکاری فرهنگسرای ولا توسط هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

مراسم عزاداری ایام فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از ورود افراد فاقد ماسک هم جلوگیری می‌شود و حضور همیاران سلامت در بهتر برگزار شدن برنامه از ویژگی‌های خاص آن است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این عزاداری می‌توانند به شهر ری، میدان نماز، گلزار شهدای فرهنگسرای ولا مراجعه کنند.

اجرای نمایش «مرثیه غیرت» در فرهنگسرای خاوران

نمایش «مرثیه غیرت» کاری از گروه هنری نینوا به مناسبت ایام فاطمیه و در آستانه سالروز کشف حجاب در ایران به مدت ۱۰ روز در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد اجرا می‌شود.

با توجه به اینکه روز ۱۷ دی‌ سالروز کشف حجاب رضاخانی در ایام فاطمیه قرار گرفته است، موضوع حجاب برای این نمایش در نظر گرفته شده است.

«مرثیه غیرت» داستان چند جوان لات تهرانی است که دستور کشف حجاب از سوی شهربانی به آنان داده می‌شود اما آنان با خوش‌غیرتی خود را در مسیر هدایت قرار می‌دهند. مخاطب از دل این داستان به اعماق تاریخ می‌رود و ماجرای مسلمان شدن یهودیان توسط نور چادر حضرت زهرا(س) را مشاهده می‌کند.

این نمایش به نویسندگی علیرضا صادقی، کارگردانی محسن انصاری و تهیه‌کنندگی سعید محمدی از ۱۱ تا ۲۰ دی‌ هر شب ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای رزرو رایگان این نمایش می‌توانند به سایت naynawagroup.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۰۱۵۸۰۹۰۶۵ تماس بگیرند.

برچسب‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت حضرت فاطمه زهرا کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت حضرت فاطمه زهرا کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت حضرت فاطمه زهرا کتاب شهادت حضرت فاطمه زهرا سازمان فرهنگی هنری حضرت فاطمه زهرا س مناسبت ایام فرهنگسرای ولا برگزار می شود ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری