Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت یوم الله حماسه 9 دی و دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

بار دیگر در سالگرد حماسه 9 دی قرار داریم. حماسه‌ای که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، انسان دست خداوند متعال را به وضوح در آن مشاهده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری که با حضور 40 میلیونی ملت عزیز ایران، و با مشارکت 85%ای روح تازه‌ای را ملت به نظام جمهوری اسلامی دمید و شور و شوق سیاسی را مجدد در مردم زنده کرد. اما متأسفانه با فتنه‌گری برخی عناصر داخلی که از استکبار جهانی خط می‌گرفتند؛ شیرینی این پیروزی عظیم به کام ملت تلخ شد.

این فتنه‌گری‌ها که قریب به 7 ماه ادامه داشت و با تسامح نظام در برخورد روبرو شده بود؛ نهایتاً با اهانت فتنه‌گران به عاشورای حسینی و مجالس عزاء سیدالشهداء(ع) باعث بجوش آمدن غیرت دینی و ولائی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی شده؛ و نهایت با راهپیمایی 9 دی باعث در هم پیچیده شدن بساط این فتنه به مانند فتنه‌های سابق شد؛ و فتنه 88 نیز به زباله‌دان تاریخ پیوست. هر چند فتنه با راهپیمایی عظیم و مردمی 9 دی به اتمام رسید؛ اما همچنان جا برای تحلیل و بازشناسی هر چه بیشتر و دقیق‌تر این فتنه و ابعاد آن پس از گذشت بالغ بر 10 سال وجود دارد. کما اینکه ما قبل از فتنه 88، فتن مختلفی را داشته‌ایم؛ از فتنه منافقین کوردل در ترور بالغ بر 17000 نفر از هم‌وطنانمان تا فتنه‌های مربوط به مرحوم منتظری که نهایتاً منجر به عزل ایشان از قائم‌مقامی رهبری شد و حضرت امام(ره) با خون دل، حاصل عمر خویش را کنار گذاشتند. تا فتنه‌های مربوط به اوایل دوران اصلاحات و قضایای قتل‌های زنجیره‌ای و حوادث کوی دانشگاه و ... که نهایتاً آنجا نیز مردم عزیز با راهپیمایی خویش در 23 تیر 78 بساط آن فتن را در هم پیچیدند.

پس از فتنه 88 نیز ما حوادث دی‌ماه 96 و پس از آن فتنه بنزینی را داشتیم. در فتنه 88 نیز مجدداً ارتباط قلبی امت با ولایت ظهور و بروز پیدا کرد و با راهپیمایی باشکوه 9 دی، بساط فتنه‌گران 88 نیز در هم پیچیده شد.

اما از 2 سال پیش تا کنون ایام مبارک 9 دی مصادف شده است با ایام شهادت سردار دلها، حاج قاسم عزیز که توسط آمریکای جنایتکار، به فوز عظیم شهادت نائل شد و به یاران شهید خویش پیوست. سردار سلیمانی که نمونه بارز شخصیتی بود که عمر خویش را وقف اسلام و مسلمین و نظام اسلامی کرده بود؛ شخصیت جامع‌الأطرافی بود؛ که همه مردم ایران بلکه مردم منطقه مدیوون رشادت‌های چند ده ساله ایشان و نیروهای تحت امر ایشان بوده و هستند. امنیتی که امروز در کشور ما حاکم است مرهون جان‌فشانی‌ها و ایثار نیروهای نظامی ما در داخل و خارج از مرزها می‌باشد که از جمله مهم‌ترین آنها نیروهای تحت امر سردار سلیمانی می‌باشد که با جنگ با دشمن در خارج از مرزها مانع از ورود امثال داعش به داخل مرزهای ایران اسلامی شده‌اند. مقایسه اوضاع کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، سوریه، یمن و ... که بعضاً بالغ بر 10 سال درگیر جنگ هستند و خرابی‌های متعددی در کشورهای فوق‌الذکر به بار آمده است و کثیری از شهروندان این کشورها نیز در طی این حوادث کشته شده‌اند؛ گویای ارزش و اهمیت این رشادت‌ها می‌باشد.

حاج قاسم که از تربیت‌شدگان مکتب تربیتی خمینی کبیر بود و از یادگاران دوران به یاد ماندنی دفاع مقدس می‌باشد؛ در جهات مختلف ایمانی و عملی در قله قرار داشت. هم در جهات معنوی و مسائل عبادی در درجات عالیه بودند؛ هم از حیث اخلاق عملی با زیردستان خویش، هم در رشادت و کارآمدی نظامی در اعلی‌مرتبه قرار داشت؛ هم حتی در دستگیری از مردم مستمند و ورود در مسائل عام‌المنفعة و امور جهادی در جهت رفع فقر و محرومیت از مناطق مختلف کشور؛ حاج قاسم ید طولایی داشت. هر چند پس از شهادت شهید بزرگوار، برخی حملات به استکبار جهانی مانند حمله به پایگاه عین‌الأسد انجام شد؛ لکن اینگونه حملات هیچگاه انتقام سخت برای مثل حاج قاسم تلقی نخواهد شد.

هر چند که به تعبیر رهبری معظم انقلاب کفش پای سردار سلمانی نیز به کل وجود قاتل او شرف دارد؛ لکن انتقام سخت با امثال زدن یک پایگاه آمریکایی حتی خروج آمریکا از یک کشوری مانند عراق محقق نخواهد شد؛ و همچنان ملت عزیز ایران منتظر انتقام سخت این شهادت هستند. 

در این ایام اخیر نیز از گوشه و کنار نداهای شیطانی‌ای به گوش می‌رسد که می‌گویند سردار سلیمانی با کمک آمریکائی‌ها با داعش جنگید که خب نقد این قیل و قال‌ها بدلیل باطل‌الغی بودن نیاز به تفصیل ندارد.

از نکات قابل توجهی که حماسه 9 دی را با حاج قاسم عزیز پیوند می‌دهد این است که حاج قاسم ذوب در ولایت بود و از جمله وصایای ایشان که در مواضع متعددی از وصیت‌نامه بدان اشاره کرده بود حتی خطاب به مراجع معظم تقلید نیز این وصیت را فرموده بود؛ اینکه که مردم عزیز دست از ولایت برندارند و خیمه ولایت را رها نکنند که سعادت اخروی آنها در گرو تبعیت از ولایت است. مطلبی که به کرات در بیانات امام(ره)، رهبری معظم انقلاب، شهداء و ... نیز آمده است. و 9 دی نیز یکی از تجلیات ولایت‌مداری مردم عزیز ایران اسلامی بود که دست ولایت سیدالشهداء(ع) در حماسه 9 دی به وضوح دیده می‌شود.

البته امسال این ایام در ایام ما بین دو فاطمیه نیز قرار داریم، که این نیز بعد دیگری از زیبایی این ایام است. چرا که صدیقة طاهرة(س) را می‌توان اولین شهیده راه ولایت در اسلام دانست. شهیده‌ای که در راه دفاع از امام و ولی خویش هم فرزند گرامی‌شان سقط شده و هم خودشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. هر چند که برای معصومین(ع) شهادت فضیلت خاصی نیست؛ و این معصومین(ع) هستند که به شهادت فضیلت می‌دهند و نه اینکه شهادت برای آنها ارزش و فضیلت خاصی باشد؛ لکن حضرت اولین شهیده راه ولایت و دفاع از مقام امامت و ولایت می‌باشند.

امروز نیز مردم عزیز ما با تبعیت از ولایت فقیه و با حفظ اتحاد و یکپارچگی خویش، إن شاءالله توطئه‌چینی‌های دشمنان نظام اسلامی که 43 سال است مشغول دشمنی هستند؛ را خنثی و دشمنی دشمنان را به خودشان باز می‌گردانند.

مسئولین نظام جمهوری اسلامی اعم از قوای سه گانه، ارگان‌های نظامی، نهادهای انتصابی و در کل تمامی مسئولین لشکری و کشوری باید قدر این مردم عزیز ر دانسته و هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های این مردم عزیز بکوشند که به تعبیر امام راحل(ره) مردمی که امروز در نظام جمهوری اسلامی هستند و پای کار نظام ایستاده‌اند؛ و بخاطر نظام مشکلات را تحمل می‌کنند؛ اینگونه مردم را رسول‌الله(ص) و امیرالمومنین(ع) در اختیار نداشتند؛ و مردم ما از مردم حجاز صدر اسلام افضل و بالاتر هستند. و به عون و قوه الهی إن شاءالله این حکومت متصل به حکومت جهانی مهدوی(عج) بشود و همین مردم عزیز جزء لشکریان حضرت حجت(عج) نبرد نهایی را با کفر و شرک و استکبار جهانی انجام دهند؛ و بساط ظلم و کفر و شرک برای همیشه از جهان برچیده شود؛ و جهانی آکنده از دین و عدل و داد تحت حکومت مهدوی(عج) را شاهد باشیم. هر چند که همین مشکلات معیشتی امروزه مردم نیز حاصل ناکارآمدی‌های مسئولین و دولت غرب‌زده پیشین بوده؛ اما این رافع تکلیف دولت انقلابی فعلی نیست؛ بلکه تکلیف این دولت را در رفع نابسامانی‌ها دوچندان و سخت‌تر می‌کند و إن شاءالله با جد و جهد و البته با همراهی مردم عزیز، در جهت رفع مشکلات بکوشد.

در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه تقارن این ایام را با حماسه 9 دی و شهادت سردار سلیمانی عزیز گرامی داشته، تعالی روزافزون نظام اسلامی و مردم عزیز در نیل به قله‌های سعادت دنیوی و اخروی را از خداوند متعال و با عنایات خاصه بانوی عالم حضرت زهراء(س) خواستار است.

روابط عمومی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید انقلاب اسلامی شهادت جمعیت ایثارگران جمعیت ایثارگران سردار سلیمانی مردم عزیز حماسه 9 دی حاج قاسم فتنه 88

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی

رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران، در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفتگویی صمیمانه داشت.

رئیسی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام مأموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: قطعاً آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی