Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جمع مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در پیمایشی که انجام شده، میزان مراجعه به روزنامه‌ها متاسفانه به دو دهم درصد رسیده که البته برخی این روزنامه‌ها پایگاه مجازی هم دارند اما آمار این عدد را می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه نشریات صادر کردیم و بیش از ۴۰ خبرگزاری در کشور داریم. در روزنامه‌ها نیز عدد ما خیلی بالاست اما کجای دنیا به این شکل است؟.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنده حل مشکل معیشت اصحاب رسانه را وظیفه خود می‌دانم، گفت: عضویت در صندوق هنر باید تسهیل شود و الان بالای ۶۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه در این صندوق عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق هنر اختصاص داده است، عنوان کرد: از این اعتبار برای پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به اصحاب رسانه و دیگر اعضای صندوق هنر استفاده خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه فوق‌العاده‌ای که برای مبارزه با سویه جدید کرونا برگزار شد پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی هنری را مطرح کردند که بنده مخالفت و اعلام کردم که این مجموعه‌ها به تازگی جان گرفته‌اند همانند سینما در ماه جاری بیش از ۳ میلیون نفر مخاطب داشته است.

وی با بیان اینکه در مورد توزیع کاغذ مورد نیاز مطبوعات ساماندهی امور درحال انجام است، گفت: در اوایل  سال 1402  برنامه خودکفایی در کاغذ را به نتیجه می‌رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در کشور جدای از سلایق استانی و محلی، براساس قواعد و مقررات عمل می‌کنیم، گفت: بنده از اول مسئولیت خود تلاش کردم با کمترین ضرر و زیان به اصحاب هنر تصمیمات لازم را بگیرم درصورتی که با بسیاری از مشکلات روبرو بوده‌ام.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، گفت: باید به این شهر به ویژه رسانه‌های قم نگاهی متفاوت وجود داشته باشد.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ شهید قم مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس دهقان در نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد، افزود: مطابق بند"ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معاف از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگا‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاه‌ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می‌باشند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند. 
دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارائه گزارش‌های سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد. 
لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است