Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نهم دیماه، سالروز حماسه‌ خودجوش مردمی فهیم و نمادی از پیوند عمیق امت و ولایت ، روز به پاخاستن و آشکار شدن خشم مردم ایران زمین در برابر حرمت شکنی و اهانت عده ای غافل و فتنه گر به مقدسات در روز عاشورای حسینی است ،روز نه گفتن به فتنه‌گران و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد با آرمان های بنیان گذار جمهوری اسلامی ، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و شهدای والا مقام .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران همواره با توطئه های گوناگون بدخواهان نظام مواجه بوده اما تاریخ نشان داده که نظام اسلامی به پشتیبانی مردمی بصیر و  آگاه همواره توانسته از گردنه های سخت عبور کند و با ثبات تر و قدرتمندتر از همیشه در راه اهداف متعالی و دفاع از مظلومان جهان گام بردارد.

مردم انقلابی ایران که همواره در بزنگاه های تاریخی امتحان خود را پس داده اند در نهم دی ماه سال ۸۸ ، در مقابل فتنه ای دیگر که از سوی فرصت طلبان طراح شد و برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ، تمامیت ارضی و فارغ از هر گونه تفکر حزبی و سیاسی به ندای رهبر فرزانه خود پاسخ دادند  و در حمایت از نظام و رهبری با بصیرت و آگاهی به میدان آمدند و بساط بدخواهان را برچیدند.

حرکت خودجوش و انقلابی طیف‌های مختلف مردم در حماسه ۹ دی  نقطه عطفی در دهه چهارم انقلاب محسوب می شود که در پرتو آن ملت بصیر ایران ضمن اعلام پایبندی به ارزش‌های انقلاب، یکبار دیگر  مهین دوستی ،وفاداری به ولایت فقیه ، بلوغ ، بینش و شعور سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند.  

 بر اساس تصمیم گیری شورای فرهنگ عمومی ۹ دی به عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده بصیرتی که رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند : «بصیرت این است که انسان حقایق و نقاط ضعف و قوت خودش و دشمن را درک کند، جایگاه خود، کشور، ملت، منطق انقلاب و جایگاه خط و صراط مستقیمی را که امام در کشور ترسیم کرد، بداند. این بصیرت است.» (بیانات رهبر معظم در دیدار فرماندهان گردان های بسیج در سال ۹۴ ).

 شعار محوری نهم دی‌ماه امسال «یوم‌الله نهم دی، تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» تعیین شده است و با توجه به شرایط کرونایی کشور اجتماعات مردمی در تهران و ۸۰۰ شهر کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  برگزار شد.

در استان ها و شهرهای مختلف علاوه بر برگزاری آیین های گرامیداشت و سخنرانی مسئولان کشوری و لشگری ،امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه ، استانداران ، فرمانداران و دیگر مسئولان استانی ،بیانیه هایی از سوی سازمان ها و نهادها نیز صادر شد .

مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی امروز پنجشنبه با حضور گسترده و حماسی خود در بزرگداشت یوم الله ۹ دی، بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت و  با حضور پرشور خود حماسه‌ای دیگر خلق کردند .

شرکت کنندگان در این آیین با سر دادن  شعار های وحدت آفرین و ضد استکباری همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر فتنه‌گر» ،« لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است» ، « خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و « ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» پشتیبانی خود را از ولایت فقیه و رهبرمعظم انقلاب اسلامی اعلام کردند.

مسئولان کشوری در آیین های گرامیداشت حماسه ۹ دی چه گفتند ؟

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران ۱۲ سال قبل به فتنه‌ای تیر خلاص زدند که طراحی آن بیش از ۱۰ سال طول کشیده بود و حتی نام آن چهار سال قبل توسط یکی از سناتورها در مجلس سنای آمریکا گفته شد. ایرانیان این فتنه سنگین را در نهم دی ۱۳۸۸ تبدیل به فرصت کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز نهم دی که در میدان امام حسین تهران برگزار شد، افزود: تاریکی فتنه مردم را از درک واقعیت‌ها غافل نکرد و دست های مخملی دشمنان آنان را فریب نداد، ما این را از فاطمه(س) یاد گرفته ایم، مردم هم خوب یاد گرفته و هم خوب عمل کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مصادف شدن یوم الله نهم دی با ایام فاطمیه خاطره شیرینی را برای ما زنده می کند و آن شاگردی و مکتب سازی مهم در مکتب حضرت زهرا (س) است.

 نایب‌ رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز ۹ دی گفت: بصیرت، سپر دفاعی در مقابل بدخواهان انقلاب اسلامی است و باید روز به روز تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ۹ دی در ارومیه اظهار داشت: تا زمانی که شهدایی مثل باکری‌، حججی‌، همت و سلیمانی‌ داریم و تا زمانی که بصیرت در جامعه ساری و جاری بوده و رابطه بین امام و امت مستحکم باشد، کسی نمی‌تواند به انقلاب آسیب بزند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم اقتصادی دشمنان علیه ایران از ابتدای انقلاب، بیان کرد: مردم با تمام گوشت و پوست خود اثر تحریم‌های خارجی را احساس کرده‌اند.جنگ تحمیلی بیش از یکهزار میلیارد دلار خسارت به بدنه نحیف انقلاب اسلامی وارد کرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری  در آیین بزرگداشت روز ۹ دی در مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم، افزود:انتخابات که یک عرصه و کارزار مهم برای تجلی قدرت و وحدت ملی است اما گروهی از افراد موسوم به ملی مذهبی ۱۴ ماه قبل از انتخابات برای توطئه و فتنه انگیزی با حضور اندیشمندان آمریکایی به هم اندیشی و مشورت پرداختند.

 معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: افول دولت آمریکا در منظر جهانیان با ایستادگی ملت ایران و هوشیاری ملل جهان آغاز شده و روز به روز نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

 منوچهر متکی نیز در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در مسجد حظیره یزد افزود: بصیرت ملت ایران و درایت حضرت امام (ره) و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب موجب شکست اهداف آمریکا در دنیا شده است.

 معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: حماسه بزرگ و حضور به یادماندنی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی، این تجمع را به رویدادی بزرگ و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

سیدمحمد حسینی هم در گردهمایی بزرگداشت یوم الله ۹ دی در مصلی جمعه گرگان اظهار داشت: حضور حماسی مردم در این راهپیمایی گسترده نشان دهنده بینش عمیق ایرانیان و احساس مسوولیت آن ها در بزنگاه های حساس تاریخ انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید والامقام فرهنگ مردمی بودنش را تا آخرین نفس و لحظه شهادتش حفظ کرد. 

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی که در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، افزود: هرگز مسئولیت، جایگاه و مشغله کاری نتوانست مانع مردمی بودن شهید سلیمانی شود.

وی با بیان اینکه یوم الله ۹ دی روز بیعت مردم با راه امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: ۹ دی روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است که ملت بزرگ ایران بصیرت، ولایت مداری و دفاع از ارزش ها را به جهانیان و دشمنان نشان دادند.

 نایب‌ رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۹ دی در ارومیه گفت: بصیرت، سپر دفاعی در مقابل بدخواهان انقلاب اسلامی است و باید روز به روز تقویت شود و تا زمانی که شهدایی مثل باکری‌، حججی‌، همت و سلیمانی‌ داریم و تا زمانی که بصیرت در جامعه ساری و جاری بوده و رابطه بین امام و امت مستحکم باشد، کسی نمی‌تواند به انقلاب آسیب بزند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اظهار داشت: حماسه عظیم مردمی، فتنه ۸۸ را خاموش کرد و منافقان داخلی و دشمنان و خارجی متوجه شدند که این ملت تا ظهور امام زمان از این انقلاب محافظت می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: ۹ دی گویای بصیرت، حضور در صحنه و هوشمندی مردم است که با انقلابی‌گری بار دیگر دشمن را مایوس کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب در حاشیه مراسم بزرگداشت ۹ دی که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: سالروز نهم دی ماه، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شاید گویای این باشد که این بصیرت را برای ما روشن کند و این هوشمندی را که سران فتنه همدستان قاتلین شهید سلیمانی هستند.

رییس دانشگاه تهران نیز در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف گفت: فتنه در شرایط فتنه ایجاد می شود و بصیرت ابزار مدیریت آن است.

 سید محمد مقیمی با بیان اینکه فتنه شرایطی است که بصیرت انسان ها در آن به آزمایش گذاشته می شود تا جامعه بتواند دربی نظمی به حقیقت دست پیدا کند افزود: با وجود اینکه خواستگاه های فتنه عمدتا ناپیدا است اما خاصیت گردباد گونه، شبهه ناکی فضا، شایعه پراکنی و ابهام از جمله مولفه های آن است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: حماسه ۹ دی ماه حضور خالصانه مردم برای دفاع از انقلاب و ولایت بود به گونه‌ای که هیچ سازمان و دستگاهی نیز این رویداد را از پیش طراحی و برنامه ریزی نکرده بود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی هم در مراسم گرامیداشت این حماسه تاریخی اظهار داشت: بصیرت یعنی شناخت ترفندهای دشمن و دیدن او ولو آنکه دشمن با تابلوی خودی باشد، است و به همین جهت حضور مردم در حماسه ۹ دی با بصیرت همراه بود.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع) هم در آیینی به همین مناسبت در سنندج گفت: فتنه سال ۸۸ و نتیجه یک یا ۲ ماه نیست بلکه دشمن ۱۰ سال برای نتیجه گرفتن از این روزها کار کرده است.

سردار غلامحسین غیب‌پرور اظهار داشت: در فتنه ۸۸ دشمن به سراغ کسانی رفت که دائما از لطف نظام برخوردار بودند و سابقه پست‌های مختلفی داشتند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه توطئه‌های بیشماری در دهه ۶۰، جنگ تحمیلی و در سال‌های بعد با آگاهی و بصیرت مردم خنثی شد اما به عنوان روز بصیرت نام‌گذاری نشد، گفت: ۹ دی سال ۸۸ اوج قله بصیرت، دشمن‌شناسی، تولی و تبری ملت بزرگ ایران بود.

 سردار «یدالله جوانی» نیز در مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالروز ۹ دی و دهه بصیرت که در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، افزود: برای فتنه سال ۸۸ دشمن از ۱۵ سال قبل برنامه‌ریزی کرده و قدرت تشخیص مردم را نشانه گرفته بود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ٩ دی کشور گفت: حماسه ۹ دی ماه حرکت مردم برای پاسخ به یک جنگ پیچیده و تمام عیار خطرناک بود و در واقع مهمترین یوم الله کشور است.

 سردار علی محمد نایینی نیز در سالروز این رخداد تاریخی افزود: دشمنان در فتنه ۸۸ با همه تجربه هایشان و همه قدرت‌های غربی به صحنه آمدند و برای پایان جمهوری اسلامی امید داشتند ولی راه به جایی نبردند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران  همایش گرامیداشت حماسه نهم دی در تبریز بود و گفت :  ۹ دی حماسه شعور و حضور مردم بود، در این روز حضور مردم بدون کار مهندسی شده و به صورت خودجوش باطل‌السحر فتنه دشمنان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی اظهار داشت : ۹ دی اثبات این واقعیت بود که مردم کشور با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها پشت سر نظام اسلامی هستند و بصیرت، قدرت، مدیریت، حکمت و هوشمندی ولی فقیه در این روز ثابت شد و چهره طلحه و زبیرهای زمان که خود را به جای عمارهای تاریخ جا زده بودند، در سایه حضور مردم عیان و اراده الهی بر حفظ و به سرانجام رساندن وعده‌های حق خود متجلی شد.

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تحریم و فشارهای دشمنان نتیجه امید بستن واهی برخی به دشمنان بود.

 آیت الله محسن حیدری هم در اجتماع مردم اندیمشک با تشریح ابعاد فتنه دی سال ۸۸ افزود: برخی که از قطار انقلاب پیاده شدند با رفتار و عمل خود به دشمنان انقلاب اسلامی امید واهی بسته بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حضور با بصیرت مردم به ویژه نسل سوم انقلاب در فتنه سال ۸۸ گفت: این نسل انقلاب سزاوارانه در مقابل این فتنه پیروز شدند.

محمد امین توکلی زاده عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که در سالن همایش های ایوان شمس برگزار شد، گفت: توکلی زاده: ۱۲ سال از حماسه بزرگ نهم دی می گذرد و نسل سوم انقلاب در این حماسه بزرگ و سرنوشت ساز پیروز مندانه ظاهر شد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا هم سخنران آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهمم دی در حرم رضوی بود و در سخنانی گفت: دشمن به دولت انقلابی حساسیت دارد زیرا این دولت برخلاف دولت قبل باعث ایجاد تحولاتی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی  افزود: سیاست دولت گذشته اقبال به غرب بود و به همین دلیل به کشورهای شرق کمتر توجه داشت ولی دولت مستقر سعی دارد تا توازنی را در تعاملات خود در عرصه بین‌المللی ایجاد کند.

 عضو فقهای شورای نگهبان و عضو  مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم همیشه در صحنه ما در روز ۹ دی با بصیرت خود چشم فتنه را کور کردند.  

 آیت الله حسینی خراسانی در آیینی ،حماسه ۹ دی را  نقطه عطف بسیار بزرگی در انقلاب دانست و ابراز داشت: یک باردیگر در ۹ دی ملت در صحنه حضور پیدا کردند و با کور کردن چشم فتنه روح شهدا را شاد کردند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: حماسه ۹ دی در واقع نماد قدرت و تفکر سیاسی مردمی جمهوری اسلامی ایران بود که باید برای همیشه عزیز و گرامی داشته شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی روز پنجشنبه در اجتماع مردمی ۹ دی در بلوار ساحلی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه امام راحل با پشتیبانی از این ملت در دهان آمریکا زد، افزود: حضور مردم در روز نهم دی برای حمایت از نظام دینی و پشتیبانی از ولایت فقیه، در تاریخ ماندگار شده است.

همایش‌های محتوایی و تبیینی در همه استان‌های کشور و وبینارهای تخصصی برای اقشار مختلف حوزوی و دانشگاهی، انتشار بیش از ۸۰۰ جلد کتاب با موضوع فتنه ۸۸ و رونمایی از  مجموعه چهار جلدی 'روزشمار فتنه ۸۸ ' توسط مرکز تحقیقات دفاع مقدس ،برپایی شب‌های شعر در تهران و در همه مراکز استانها با حضور شاعران آیینی و انقلابی از دیگر برنامه‌های هنری بود که به مناسبت حماسه ۹ دی برگزار شد .

از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این روز می توان به  برپایی نمایشگاه عکس، گرافیک، کاریکاتور و متن نوشته در مورد فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی و ابعاد آن ، برپایی سرودهای انقلابی در مراکز، محلات، خیابان ها و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتاب خوانی در سراسر کشور اشاره کرد.

 اعزام سخنران و مبلغ به استان‌ها و مراکز تجمع مردمی، مساجد و برگزاری حلقه های روشنگری و معرفتی، توسط ائمه جماعات در حدود ۶۰ هزار مسجد و ۴۰ هزار پایگاه بسیج با حضور دانشجویان و طلاب جوان و بسیجیان ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های این یوم الله بوده است .

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مردم سالاری ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون پارلمانی رییس جمهوری عاشورا 9 دی وزارت اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مردم سالاری ارتش جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی مردم سالاری ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون پارلمانی رییس جمهوری عاشورا 9 دی وزارت اطلاعات حجت الاسلام والمسلمین مراسم گرامیداشت مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب گرامیداشت حماسه یوم الله نهم دی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی حجت الاسلام عقیدتی سیاسی روز پنجشنبه تا زمانی داشت حماسه حماسه ۹ دی حضور مردم برگزار شد روز ۹ دی فتنه ۸۸ سال ۸۸ دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی مطهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: آیین‌های هفته گرامیداشت مقام معلم از روز سه‌شنبه در همه مدارس استان با نواخته شدن زنگ سپاس به صورت نمادین در مدرسه شهید حبیب زاده ارومیه با حضور مسوولان آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد: ۴۵ نفر از فرهنگیان استان در این ایام به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام می شوند که ۲۰ نفر از آنان معلمان نمونه و برگزیده هستند.
مطهری ادامه داد: روز پنجشنبه تعدادی از معلمان با استاندار آذربایجان غربی دیدار می کنند که شامل ۱۱ گروه از طیف های مختلف است و هجدهم اردیبهشت آیین تجلیل از معلمان نمونه برگزار می شود، همچنین آیین ویژه‌ای برای بازنشستگان سال قبل پیش بینی شده که همراه با برنامه های شاد و مفرح برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: در تمامی نقاط استان نیز مشابه این برنامه ها اجرا می شود و روز جمعه نیز میز خدمت در سراسر استان دایر می شود و در کنار آن حضور گسترده فرهنگیان در نماز جمعه نیز برنامه ریزی شده است.
وی دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، تجلیل از همکاران فرهنگی ایثارگر، برگزاری مسابقات ورزشی خاص فرهنگیان، مسابقات کتابخوانی، مسابقات فرهنگی هنری ویژه خانواده فرهنگیان در استان و حضور برگزیدگان استانی در نشست‌های خبری و رسانه‌ا ی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

دیگر خبرها

  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم