Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:38:05 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در نهم دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۱۹۱۹

عصرانه خبری شهرهای ایران در نهم دی‌ماه

در این بسته خبری از آماده‌باش ستاد بحران شهرداری خاش تا راه اندازی اداره شب شهرداری سیرجان و نصب برج نوری در جاده سلامت چابهار را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای نقاشی دیواری در مهدیه ناحیه شهری کوثر قزوین

داریوش قاسمی، مدیرعامل این سازمان عنوان کرد: نقاشی دیواری بر روی دیوارهای مهدیه ناحیه شهری کوثر به مساحت ۶۰ متر مربع اجرا شده است.

بوستان کارآفرین رفسنجان لوله گذاری شد

جهانگیر ملکی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز از اجرای عملیات لوله‌گذاری برای آبیاری فضای سبز و جدا سازی آب شرب و غیر شرب در پارک کارآفرین خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در این بوستان اندیشیده شده و در همین راستا عملیات لوله گذاری در این محل آغاز شده است.

آماده‌باش ستاد بحران شهرداری خاش

مهدی شهنوازی، شهردار خاش سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل ستاد مدیریت بحران همه امکانات خودرویی و نیروهای شهرداری برای مقابله با هر گونه شرایط دشوار بارش‌های تند و سیل‌آسا در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

راه اندازی اداره شب در شهرداری سیرجان

علی اکبر کریمی پور، شهردار سیرجان گفت: تشکیلاتی با عنوان «شهردار شب» یا «اداره شب» در این نهاد راه‌اندازی شده تا فعالیت‌ها در ساعت‌های غیراداری هم با سامان و نظارت بهتری انجام شود.

واکسیناسیون افراد بی‌سرپناه در سنندج

پیمان دانش، مسئول گرمخانه‌های شهرداری سنندج از انجام مرحله نخست واکسیناسیون افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب در گرمخانه شهرداری سنندج خبر داد و گفت: با همکاری مرکز بهداشت شهرستان سنندج امروز افراد بی‌سرپناه در گرمخانه این شهرداری دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

اردیبهشت خرمشهر کفپوش گذاری شد

عملیات اجرایی کفپوش گذاری پیاده رو خیابان اردیبهشت توسط سازمان عمران شهری شهرداری خرمشهر با هدف ایمنی، تسهیل در تردد شهروندان و بهبود وضعیت سیما و منظر شهری آغاز شد؛ پیش تر بخش‌های عمده‌ای از پیاده رو این خیابان فاقد کفپوش بوده است.

عصر شعر فاطمی فردیس

علی اصغر سلیمانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس از برگزاری عصر شعر فاطمی فردیس خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شب شعر فاطمی شهر فردیس با عنوان سردار فاطمی با حضور شاعران برجسته آئینی شهر فردیس اجرا می‌شود.

سر برداری درختان زرند جهت کاهش خاموشی‌ها

احمد عبدالله زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند از همکاری شهرداری و اداره برق این شهرستان به منظور آزادسازی سیم‌های برق و شاخه زنی و هرس درختان سطح شهر خبر داد.

نصب برج نوری در جاده سلامت چابهار

یونس حقانی، شهردار چابهار با اشاره به نقش روشنایی در تأمین ایمنی و امنیت فضاهای شهری، افزود: برج‌های نوری نصب شده مجهز به سیستم روشنایی LED (کم مصرف) است که با هدف استفاده از کاهش هزینه مورد توجه این منطقه قرار گرفته است.

کد خبر 545492

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری ها شهر پروژه هاي عمراني پروژه های شهری افتتاح پروژه های عمرانی خدمات شهری مدیریت بحران روشنایی شهر جاده سلامت زیباسازی زیباسازی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم