Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کلید حل مشکلات منطقه سیستان، در دست خود مردم منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل،  آیت‌الله مصطفی محامی در سفر به منطقه سیستان و در همایش بزرگداشت سالروز یوم‌الله 9 دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، عوامل پیروزی‌های گذشته مردم را انگیزه اسلام‌خواهی مردم؛ بصیرت و شناخت درست از دشمن؛ پیوند با ولایت و ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر اسلام‌خواهی مردم و این که در طول انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، به پیروزی نمی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر شناخت نسبت به دوست و دشمن نبود و مردم موقعیت خود را نمی‌شناختند پا در مسیر انقلاب اسلامی نمی‌گذاشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان افزود: اگر پیوند مردم با ولایت و امامت نبود مردم نمی‌توانستند راه خود را انتخاب و مسیر اصلی را طی کنند در حالی که مردم ما تحت زعامت رهبری مدیر، مدبر، دشمن‌شناس و اسلام‌شناس به نام امام خمینی(ره) بودند و در ادامه انقلاب اسلامی با راهنمایی‌های او مسیر را طی کردند و بعد از ایشان در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، این پیوند ادامه پیدا کرد و مسیر انقلاب اسلامی دنبال شد.

واکنش امام جمعه زاهدان به تقسیم سیستان و بلوچستان/ از تصمیم احساسی و سریع اجتناب شودامام جمعه زاهدان: زیرساخت‌ لازم برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه فراهم شودامام جمعه زاهدان: دیوان محاسبات از ظرفیت مطالبه‌گری برای پیگیری تخلفات استفاده کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان با بیان این که یکی از صحنه‌های ایثارگری مردم، نهم دی ماه 1388 بود، عنوان داشت: دشمن 10 سال برای صدمه به انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده بود و ایادی خارجی و داخلی به میدان آمدند اما باز هم مردم با همین چهار ویژگی درخشان، نقشه آنها را نقش بر آب کردند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در فتنه سال 88، وقتی مردم دیدند که گروهی بر طبل قانون‌شکنی و ساختارشکنی می‌کوبند؛ به رهبری توهین می‌کنند؛ به اموال عمومی صدمه می‌زنند؛ به نیروهای نظامی حمله می‌کنند و در نهایت به آرمان‌های اسلام و موکب‌ها توهین کرده و پرچم‌های عزای امام حسین(ع) را به آتش کشیدند، به صحنه آمدند و برای عزت و استقلال کشورشان به خیابان‌ها ریختند و فتنه 88 را به پایان رساندند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: در ادامه و برای سرافرازی انقلاب اسلامی باید همین نقاط قوت ایمان، بصیرت، فهم و درک مردم، پیوند مردم با ولایت و امامت، تقویت و تعمیق پیدا کند و فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود که نسخه شفابخش برای ماست.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر عقلانیت، خواستار تلاش نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این زمینه شد و تصریح کرد: برخی از انقلابیون ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل و تصمیمات احساسی، به تدریج به ضدانقلاب تبدیل شدند بنابراین باید مبانی انقلابی خود را تقویت کرده و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشیم.

این استاد تفسیر قرآن کریم با تاکید بر ارائه اطلاعات درست و اشاعه حقایق برای مردم و تبیین مسائل برای آنها، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش شخصی برای کسب اطلاع، تلاش کنیم تا دیگران نیز از حقایق اطلاع پیدا کنند زیرا دشمن برای شبهه‌پراکنی و زیر سوال بردن انقلاب اسلامی در اذهان نسل جدید تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان، نکته پایانی را در خصوص مردم زابل بیان کرد و پس از ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم منطقه سیستان، اظهار داشت: ولایتمداری در جای خود قرار دارد اما مطالبه‌گری هم جایگاه خود را دارد و اینگونه نیست که مقام معظم رهبری خواستار مطالبه گری نباشند و مشکلات را بیان نکنند.

وی افزود: کلید حل مشکلات منطقه سیستان، در دست خود مردم منطقه است و این منطقه از افراد شاخص علمی، فرهنگی و سیاسی برخوردار است و بودجه هم تاکنون زیاد وارد این منطقه شده است اما سؤال این جاست که چرا شرایط بهتر نشده است؟

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مطالبه‌گری باید با آداب و اصول و متناسب با عقاید و فرهنگ عمومی مردم باشد و برخوردار از مؤلفه‌هایی از جمله کار علمی و کارشناسی؛ بیان منصفانه و بدون توهین و ارائه راهکار باشد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: بیان فهرست بلند بالا از مشکلات، کار را به جایی نخواهد رساند بلکه باید مشکلات خود را اولویت‌بندی کنید و هر کدام را به تدریج به نتیجه برسانیم و با وجود ظرفیت‌های فراوان در منطقه و در راس آنها منابع انسانی و نیروهای توانمند، باید کلید حل مشکلات را در میان خودمان جستجو کنیم.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان کلید حل مشکلات انقلاب اسلامی منطقه سیستان مطالبه گری مردم منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد