Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:02:28 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۲۱۳۲

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان غربی

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه ای، بازدید از حریم و بستر رودخانه‌ها و دپوهای غیرمجاز شهرستان در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت المال، گشت مشترکی با هم افزایی نیروی انتظامی و مدیریت امور منابع آب در این شهرستان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر اسدی افزود: در جریان بازدید این گشت مشترک ، یک دستگاه کامیون کمپرسی فاقد سند و پلاک انتظامی که به صورت غیرقانونی نسبت به خرید و فروش مصالح از افراد غیرمجاز می‌کرد، توقیف و به پارکینگ هدایت شد.

وی بیان کرد: همچنین برابر بررسی‌های صورت گرفته و اظهار راننده، فردی که به صورت غیرمجاز اقدام به تامین و فروش مصالح برای او کرده بود شناسایی و پرونده ای برای وی که از عمده برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه منطقه است تشکیل و جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها و اداره‌ها  نیازمند اخذ مجوز برداشت رسمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در غیر این صورت برداشت غیر مجاز محسوب و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۴ واحد فروش شن و ماسه مجاز در میاندوآب در حال فعالیت است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای دارای مجوز انجام داده و گزارش‌های خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند.

نانوایی آزادپز در میاندوآب ۱۲ میلیون ریال جریمه شد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به اعمال قانون و تشکیل پرونده تخلف برای یک نانوایی شب کار آزادپز در این شهرستان گفت: این واحد نانوایی متخلف ۱۲ میلیون ریال‌ جریمه و پرونده برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

اسدی افزود: اکیپی از بازرسان اداره صمت به واحدهای صنفی هدف که از قبل براساس گزارش شهروندان اقدام به پخت نان در ساعات شبانه می‌کرد مراجعه و عملکرد این واحدها را  از نزدیک رصد و مورد ارزیابی قرار داد.

وی گفت: در این بازرسی یک گزارش تخلف در زمینه گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت ساعت کاری برای واحد صنفی متخلف واقع در خیابان کشاورز به ارزش ۱۲ میلیون ریال تنظیم شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب اظهار داشت: نظر به آزادپز بودن این واحد نانوایی و در راستای ساماندهی اینگونه نانوایی ها تذکرهای لازم به متصدی واحد مبنی بر رعایت ساعت کاری به وی ارایه و مالک متعهد شد نسبت به رعایت ساعت کاری اعلامی (از ساعت هفت صبح) اقدام کند.

میاندوآب دارای ۴۰۵ واحد صنفی نانوایی دارای پروانه کسب بوده که از این میزان ۳۰۵ واحد از نوع یارانه‌ای یک و ۱۰۰ واحد از نوع یارانه‌ای ۲ با ترکیب لواش بربری و سنگک می‌باشد.

دستگاه اکسیژن ساز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت راه اندازی می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دستگاه اکسیژن ساز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان راه اندازی می شود که ساختمان آن از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارست.

داوود آتشی اظهار داشت: در راستای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان به ویژه بیماران کووید - ۱۹ و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسوولین عرصه سلامت شهرستان این دستگاه راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد:  ساختمان این اکسیژن ساز در ضلع شرقی حیاط بیمارستان در مساحت ۵۰ متر مربع در حال احداث است که برای آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در این ساختمان یک دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ساعت مستقر ، نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دستگاه اکسیژن ساز دوم با ظرفیت ۶۰۰ لیتر به ارزش پنج میلیارد ریال از محل دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده که طی روزهای آینده به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ارسال خواهد شد.

وی اظهار کرد: ساختمان اکسیژن ساز نخست در مساحتی به متراژ ۳۰ متر مربع و ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ساعت جوابگوی نیاز بیمارستان نبود که اقدام به تهیه و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز دوم گرفته شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سردشت در جنوب غربی استان آذربایجان غربی در فاصله ۲۲۵ کیلومتری با مرکز استان آذربایجان غربی با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۳ هزار نفر جمعیت این شهرستان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می دهد.

برچسب‌ها صنعت و معدن و تجارت مصالح ساختمانی مصرف غیر مجاز میاندوآب نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت مصالح ساختمانی مصرف غیر مجاز صنعت و معدن و تجارت مصالح ساختمانی مصرف غیر مجاز میاندوآب نانوایی دستگاه اکسیژن ساز دوم بیمارستان امام خمینی سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،"بابک علیزاده" گفت: طی سال گذشته، ۱۹۶۶ مورد درخواست بازرسی کالا و عودت کالای مازاد داشتیم که ۱۹۴۹ مورد آن انجام شد.   وی در ادامه با اشاره به ۳۴۵ مورد تست مقاومت و نشتی انجام گرفته طی سال گذشته، اظهار کرد: این تعداد در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۰ مورد بود که مقایسه آمار نشان می‌دهد همکاران ما طی سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳ درصد، تست مقاومت و نشتی بیشتری را انجام دادند.   رئیس واحد بازرسی فنی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، در پاسخ به اینکه تعداد نشتی‌های زیرزمینی مکشوفه طی سال قبل چه تعداد بوده است؟، گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته، ۴۴۵ مورد نشتی زیرزمینی در سال قبل کشف شد که البته در قیاس با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.   علیزاده، متراژ شبکه تست نشت‌یابی در سال گذشته را ۵۱ هزار و ۵۳۵ کیلومتر اعلام کرد.   وی همچنین به بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: سال قبل ۴۴۲ مورد بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ استان انجام شد تا از هرگونه مشکلی در آنها پیشگیری شود

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر