Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله نهم دی تاکید کرد: حماسه نهم دی به عنوان یک حماسه خودجوش همواره بر پیشانی این سرزمین مقدس می درخشد.

به گزارش برنا، از  معاونت فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع،  امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در پیام خود نوشت: فرا رسیدن دوازدهمین سالگرد حماسه شکوهمند ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ که با حضور عاشورایی، فراگیر و تاریخ‌ساز مردم ولایتمدار ایران در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی، فتنه آمریکایی صهیونیستی را درهم کوبید و برگ زرین دیگری به تاریخ این مرز و بوم افزود، گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: یوم الله ۹ دی، حماسه بزرگ و معناداری است که در برابر فتنه پیچیده و توطئه خطرناک و برنامه‌ریزی شده دشمنان به ظهور رسید و بصیرت و هوشمندی مثال‌زدنی ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: فتنه ۸۸ که در حقیقت تهاجم همه‌جانبه به باورها و اعتقادات مردم سلحشور ایران بود و با حمایت سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و خیانت سران فتنه صورت گرفت، درس‌ها و عبرت‌های بزرگ خود را برای همیشه فراروی ملت عظیم‌الشان ایران به ویژه جوانان فهیم و غیرتمند قرار داده تا در گذرگاه‌های سخت، پرخطر و فتنه گون محتمل در آینده تاریخ این کشور، دشمنان قسم خورده و غارتگران کشور را به خوبی شناخته و هر اقدام خباثت‌آمیز را به شدت منکوب کرده و آنان را در دست یابی به اهداف شیطانی خود مایوس سازند.

آشتیانی یادآور شد: نهم دی به عنوان یک حماسه خودجوش و شگفت‌انگیز مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار و همواره بر پیشانی این سرزمین مقدس خواهد درخشید و در هر سال پیوند ناگسستنی ملت ایران با انقلاب، نظام و ولایت را تبلور می‌بخشد و در شرایط حساس و خطیر کنونی که انقلاب و میهن اسلامی برابر جبهه استکبار و سلطه، مقاومت و درخشش شگفت‌انگیزی از خود را به نمایش می‌گذارد، با درس ها و تاثیرات شگرف خود عبور سرافرازانه ایران و ایرانی را از مشکلات تضمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این روز عشق و ایثار که تجلی بصیرت و ولایت‌مداری است در کنار مردم آرمان‌خواه و عدالت‌طلب ایران به اقتضای فلسفه وجودی و رسالت ذاتی خود، رصد و پایش دائمی و همه جانبه تحرکات جبهه دشمن و روش های مختلف آنان از جمله نفوذ، شبهه‌افکنی و تردید آفرینی در جامعه را با هماهنگی، هم افزایی و هم راستایی هوشمندانه، در دستور کار قرار داده و به فضل الهی با بکارگیری ظرفیت ها و آمادگی‌های خدشه ناپذیر خود، اجازه نخواهد داد خواب و رویای شوم و شیطانی بدخواهان علیه ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران تعبیر شود و در راستای سرافرازی مردم و اقتدار نیروهای مسلح، ارتقا و توسعه بنیه دفاعی را در اولویت طرح‌ها  و برنامه‌ها ساماندهی‌کرده است.

وزیر دفاع ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و با تکریم یاد و همت انقلابی و مومنانه حماسه سازان همیشه جاوید نهم دی و تجلیل از مقام شامخ شهیدان و جانبازان جنگ تحمیلی و انقلاب و تقدیر و امتنان از وحدت و ایستادگی ملت عزیز ایران، ابراز امیدواری کرد: با استعانت از خداوند بزرگ و عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر (عج) تحت زعامت داهیانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همواره زمینه‌های عزت و افتخار کشور و ملت اندیشمند و فرهیخته ایران فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیروهای مسلح نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان سرزمین علویان در حماسه خان طومان به دنیا اثبات شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلام عسگر کریمیان سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت شهدای خان طومان که با محوریت شهید حسین مشتاقی در حرم شهدای گمنام شهرستان نکا برگزار شد، گفت: شهدای مدافع حرم در مسیر پاسداری از امنیت کشورهای اسلامی و دفاع از حریم اهل بیت (ع) با انتخاب خط سرخ شهادت از همه هستی خود گذشتند و اینگونه جاودانه شده اند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی شهدای خان طومان افزود: با بررسی جنگ خان طومان متوجه خواهید شد که منطقه‌ی عمومی خان طومان از اهمیت استراتژیکی بالایی برای گروهای داعش برخوردار بود که یک عده قهرمان و اسطوره از سرزمین علویان با جانفشانی در شرایط بسیار سخت خودشان را به دنیا ثابت کردند.

این فرمانده جبهه مقاومت متذکر شد: شهادت مدافعان حرم سبب شد تا پرچم عاشورا به اهتزاز و مکتب حسینی ادامه یابد و همچنین حرم حضرت زینب (س) از شر دشمنان اهل بیت در امان بماند.

به گفته سردار کریمیان فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، ولایت مداری، صداقت، شهامت و شجاعت از جمله درس‌هایی بود که شهدا در مکتب امام راحل آموخته و با جانفشانی در راه اسلام به نسل‌های بعدی منتقل کردند.

وی همچنین با اشاره به حمله موشکی به رژیم صهیونیستی و وعده‌ی صادق تصریح کرد: گستاخی رژیم صهیونیستی باید بگونه ای پاسخ داده می‌شد که دشمنان با خود فکر نکنند می‌توانند به هر نحوی در برابر ایران اسلامی قد علم کنند در واقع ما هم نیز در این عملیات خودمان را امتحان کردیم که آیا در جنگ آینده با امکاناتی که در اختیار داریم می‌توانیم در برابر دشمنان مسلط باشیم هر چند این موشک‌هایی که سمت دشمن فرستاده شد قدرت نظامی شأن مربوط به دهه ۸۰ بود ولی با این وجود هم غرب و هم رژیم منحوس صهیونیستی در برابر این قدرت نظامی کشورمان درمانده است.

سردار کریمیان همچنین در بخش دیگر از سخنان خود به تحریم‌های علیه ایران طی چند سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: اگر دولت‌ها همانند این دولت و وزارت خارجه کنونی همراه و همپای میدان بودند قطعاً در حال حاضر چیزی به نام تحریم نداشتیم.

وی در پایان تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا را یک ضرورت برای آحاد جامعه برشمرد و همچنین متذکر شد: امروز تک تک آحاد جامعه باید در مسیر آرمانی شهدا قدم بردارند و توصیه‌های گراسنگ شأن را به عنوان سرلوحه زندگی قرار دهند.

گفتنی است، شهید حسین مشتاقی به عنوان سومین شهید مدافع حرم از شهرستان نکا بود که در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در نبرد با تکفیری‌ها در منطقه خان طومان به شهادت رسید.

کد خبر 6099960

دیگر خبرها

  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • قهرمانان سرزمین علویان در حماسه خان طومان به دنیا اثبات شدند
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است