Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@12:57:55 GMT

سرعت انتشار اُمیکرون بیشتر است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۲۲۲۶

‍‍‍‍‍‍

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: پایین بودن سطح بیماری اُمیکرون نباید فریب دهنده باشد، چون تعداد بیماران به سرعت افزایش می‌یابد و در مجموع، فراگیری بیماری برای جامعه آسیب زا می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهزاد عین‌اللهی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا مهمان برنامه گفتگوی خبری ۱۸:۳۰ گفت: حدود ۵۰ روز قبل یعنی یازده نوامبر نخستین مورد اُمیکرون در دنیا گزارش شد و ۳ روز بعد در آفریقای جنوبی و سایر کشور‌ها مشاهده شد که اکنون بیشتر کشور‌های جهان درگیر این سویه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عین اللهی گفت: در عرض چند هفته این سویه، سویه غالب در آفریقا شد و سرعت انتشار آن در کشور‌های غربی هم در مدت کوتاه بسیار بالا بود که در سرعت انتشار سویه‌های قبلی این گونه نبود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: در عرض کمتر از ۲ هفته شمار مبتلایان شناسایی شده به اُمیکرون به ۴۳ نفر در کشور ما رسیده است که ۱۷ مورد آن در تهران شناسایی شده است.

او گفت: آمار ایران و سایر کشور‌های جهان نشان می‌دهد که بزودی این سویه، نوع فراگیر ویروس خواهد شد.

عین اللهی درباره تفاوت دلتا با اُمیکرون گفت: ویروس اُمیکرون دو برابر دلتا جهش داشته و سرعت سرایت آن نیز ۲ برابر شده است و اُمیکرون راحت‌تر از سایر گونه‌ها وارد سلول می‌شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: باوجود سرعت بالای سرایت اُمیکرون، شدت بیماری زایی آن نسبت به سایر گونه‌ها به مراتب کمتر بوده است.

او گفت: برای دریافت‌های دقیقتر علمی به گذشت زمان بیشتری نیاز است تا شناخت از آن و عوارض ابتلا به آن افزایش یابد، اما اگر روند همین گونه باشد و شدت بیماری حاد نشود، می‌توان نتیجه گرفت که کرونا ضعیف شده است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: وضعیت جسمانی ۴۳ بیمار شناسایی شده مبتلا به امیکرون در کشور وخیم نیست، اما به دلیل قابلیت سرایت سریع ویروس، اغلب بیماران خانواده اند.

او گفت: در کشور‌هایی که سویه غالب فراگیری در آن‌ها اُمیکرون است، سطح بستری‌ها چندان افزایش نیافته است.

عین اللهی گفت: به دلیل فراگیری اُمیکرون در امریکا، نرخ ابتلا ۱۲۶ درصد شده، اما سطح بستری ۱۱ درصد است که نشان می‌دهد شدت بیماری بالا نیست.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: پایین بودن سطح بیماری نباید فریب دهنده باشد، چون تعداد بیماران به مراتب افزایش می‌یابد و در مجموع، فراگیری برای جامعه آسیب زا می‌شود.

او گفت: در کشور‌هایی که سویه غالب فراگیری در آن‌ها اُمیکرون است، سطح بستری‌ها چندان افزایش نیافته است.

عین اللهی گفت: هر فرد اگر علائم سرماخوردگی داشت و تست پی سی آر او منفی شد، خود را قرنطینه کند و به اجتماعات نرود و نزدیک سالخوردگان نشود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
علیجان تبرایی، رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران دیگر مهمان برنامه در ارتباط اینترنتی گفت: ویروس برای روند تکامل و سازگاری با محیط نیاز به تغییر و جهش دارند و هرچه گردش ویروس‌ها در جامعه بیشتر باشد تکثیر آن‌ها هم بیشتر می‌شود

او گفت: با توجه به سرعت گردش بالای ویروس کرونا در جهان میزان سرایت پذیری آن نیز بیشتر شده است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: اُمیکرون پی سی آر گریز نیست و کیت‌ها و روش‌های تشخیص ابتلا به کرونا در کشور قابلیت شناسایی اُمیکرون را دارند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: گفتگوی خبری ، اُمیکرون ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گفتگوی خبری ا میکرون کرونا عین اللهی ا میکرون کشور ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند