Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:48:21 GMT

نمی‌توان با شعار به مقابله تهاجم فرهنگی رفت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۲۲۶۵

نمی‌توان با شعار به مقابله تهاجم فرهنگی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی عصر پنجشنبه در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد با اشاره به ارسال ۱۷۱ اثر به این جشنواره، اظهار کرد: به لحاظ کمی تعداد آثار ارسالی کمتر شده اما به گفته داوران از لحاظ کیفی رشد قابل توجهی را شاهد بودیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: ما دارای فرهنگ قوی و غنی هستیم و این یک شعار نیست اما باید این گنجینه اصیل و عظیم را فرآوری و عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضعف‌های زیادی در این خصوص داریم که مهم‌ترین آن نشناختن ظرفیت‌ها است.

ارزانی گفت: گاهی از یک رمان، چند فیلم، شعر، کلیپ و حتی اسباب بازی ساخته می‌شود و به این وسیله فرهنگ را منعکس می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی با شعار و سخن گفتن محقق نمی‌شود لذا باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به زبان و سلایق امروزی عرضه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام فقیر و غنی، روستا و شهر، زن و مرد هیچ فضیلتی نسبت به یکدیگر ندارد، افزود: فضیلت هر اقدام به این است که رنگ خدایی بگیرد و این مسئله به یک حوزه ارزش می‌دهد.

ارزانی تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که در خراسان شمالی برگزار می‌شود را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به لزوم برنامه‌ریزی جامع‌تر برای بارور شدن این جشنواره اشاره داشت و گفت: باید در سال‌های آتی این جشنواره را بین‌المللی کنیم و منطبق با خواسته‌های جهانی عرضه کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان فرهنگی در کنار برگزاری این جشنواره، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اهتمام داشته باشند.

کد خبر 5388258

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 9 دی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی سفر رئیس جمهور به قم گرگان آمار کرونا حماسه نهم دی ماه کرمانشاه فتنه 88 عکس استانها آلودگی هوا بصیرت دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از طرح آموزشی و تربیتی «هزار مشعل» عصر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

«هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

هزار مشعل طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که با محوریت جهاد تبیین در فعالیت‌های مسجدی به منظور احیای کارکردهای مساجد در هشت رشته طراحی شده است.

کد خبر 6094649

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد