Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی (پنجشنبه ۹ دی‌ماه) در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان، با تاکید بر اینکه باید به دنبال دانشی باشیم تا عموم کشاورزان را به سوی افزایش بهره‌وری هدایت کند، گفت: کشور ما یک سوم میانگین دنیا بارش و سه برابر میانگین دنیا، تبخیر آب دارد و باعث ایجاد سختی برای حوزه کشاورزی ما می‌شود؛ این موارد و مشکلات دیگر باید با توسعه تکنولوژی از میان برداشته شود و مصرف آب در کشاورزی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روش و الگوهای گسترده‌ای برای کاهش مصرف آب در کشاورزی تدوین کرده‌ایم، گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در بخش کشاورزی این است که به سمت آبیاری قطره‌ای نواری پیش برویم؛ برای این موضوع نیز یارانه اختصاص داده‌ایم، از کشاورزان حمایت می‌کنیم و امیدواریم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

به گفته رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای سال تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی اختصاص یافته است تا بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات به شمار می‌رود، گفت: نمایشگاه کشاورزی اصفهان افق دید وسیعی را در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا بتوانند با اختیار بیشتری سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا نمایشگاه کشاورزی اصفهان با بهترین کیفیت برگزار شود، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای به عنوان برنامه‌های جنبی نمایشگاه کشاورزی پیش‌بینی شده‌اند تا بتوانند نیازهای اطلاعاتی و تجربی فعالان این حوزه را برطرف کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه کشاورزی نمایشگاه بین المللی اصفهان توسعه مکانیزاسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مهم این مرکز در زمینه افزایش بهره‌وری کشاورزی و کمک به جهش تولید با مشارکت مردم، تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات است.


 محسن دادار  افزود: هسته‌های اولیه بذر‌ها اولین قدم در تولید محصولات با کیفیت و سالم، افزایش بهره‌وری زمین، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی اقتصادی و در نتیجه کمک به جهش تولید است.

 
او گفت: گفت: سال گذشته برای اولین بار استان اصفهان از واردات هسته‌های اولیه بذر‌های غلات گندم و جو بی نیاز شد و به خودکفایی رسید که تداوم آن تاثیر مثبتی بر جهش تولید استان دارد و نیازمند برخی حمایت‌ها است.

 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: پایگاه تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو هلشتاین، سالانه حدود ۲۰۰هزار اسپرم از برترین گاو‌های نر وارداتی از کشور آلمان تولید می‌کند.


او خاطر نشان کرد: این پایگاه با هدف افزایش مشارکت مردم توسط بخش خصوصی و با حمایت مرکز ایجاد شده است.


 تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات در ۵ مرحله صورت می‌گیرد که شامل بذر پرورش یک، بذر پرورش دو، بذر پرورش سه، بذر مادری و بذر گواهی شده است.


استاندار اصفهان، فرماندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کبوترآباد با فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مرکز به ویژه در زمینه تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات از نزدیک آشنا شدند و در جریان نیاز‌های ایستگاه برای جهش تولید قرار گرفتند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد