Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در جمع برخی از علما، نخبگان و قشر‌های مختلف مردم، داشتن نگاه ملی به مسائل کشور را رمز عبور از مشکلات و موانع دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، در جمع علما، نخبگان و قشر‌های مختلف مردم قم، گفت: ما از فعالان اجتماعی و مسئولان می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آسیب‌های اجتماعی، گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی امروز جامعه همه ما را رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: سازکار‌هایی برای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به خصوص تشکیل سازمان اجتماعی در دولت دیده شده است.

رئیس جمهور در همین زمینه تصریح کرد: برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی که متاسفانه در شهر مقدس قم هم مشاهده می‌شود و زیبنده این شهر مقدس نیست، باید همه دست اندرکاران در همه حوزه‌ها پای کار بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی داشتن نگاه ملی را نجات بخش همه کشور دانست و افزود: امروز نباید برای حل مشکلات کشور به صورت بخشی، فردی و حزبی تصمیم گیری کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ظرفیت‌ها و امکانات کشور کم نیست و فقط باید بر روی افزایش بهره وری برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به پیش بنی رشد هشت درصدی اقتصادی در سال آینده، گفت: تحقق این میزان رشد اقتصادی نیازمند کاهش هزینه‌های دولت و افزایش درآمد‌های کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه من به عنوان طلبه در خدمت همه مردم هستم، گفت: باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و با افزایش بهره وری مشکلات را حل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از مسائل بزرگ شهری است، افزود: اگر اقتصاد روستا و کشاورزی روستا‌ها رونق بگیرد حاشیه نشینی در شهر‌ها به وجود نمی‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه باید خرید محصولات کشاورزی تضمین شود، افزود: یکی از جا‌هایی که باید حمایت و تسهیلات به آن داده شود کشاورزی است و این باعث ماندن کشاورز در روستا‌ها خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تولید کننده، کشاورز و همه فعالان اقتصادی باید با دانشگاه ارتباط داشته باشند، افزود: اگر همه کار‌ها علمی شود می‌تواند منجر به رفع مشکلات شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری همه مردم در کشور گام‌هایی برداشته شود که مشکلات حل شود.

حجت السلام و المسلمین رئیسی، اجرای طرح‌های نیمه تمام را اولویت برنامه‌های دولت دانست و گفت: از همه سرمایه گذاران و کارآفرینان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دعوت می‌کنیم.

رئیس جمهور بیان داشت: مردم و سرمایه گذاران با تضمین سرمایه گذاری و تضمین سود همه طرح‌های نیمه تمام را در دست بگیرند و آن‌ها را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه بهترین کار این است که سرمایه‌های در اختیار مردم در مسیر تکمیل طرح‌های نیمه تمام قرار بگیرد، گفت: در هر جایی و عرصه‌ای که مردم حضور داشته اند شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌ها بوده ایم.

حجت السلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: مسئولان باید زمینه حضور مردم را در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه‌های اقتصادی و تولیدی به بهترین شکل فراهم کنند و حضور مردم را گرامی بدارند.

رئیس جمهور گفت: اگر فعالان اقتصادی احساس آرامش و ثبات در تصمیمات کنند در میدان اقتصاد و تولید بسیار اثر گذار خواهند بود.

وی افزود: در این دولت هیچ کلنگی بر زمین زده نخواهد شد مگر آنکه قبل از آن همه طرح‌های نیمه تمام به بهره برداری برسد.

رئیس جمهور در این جلسه همچنین گفت: از مردم قم عذرخواهی می‌کنم که به دلیل شرایط کرونایی نتوانستم در بین مردم طلاب و جوانان حاضر شوم و ان‌شاءالله پس از بهتر شدن شرایط کرونایی در زمان مناسب بین مردم قم حاضر خواهم شد. برچسب ها: رئیس جمهوری ، ابراهیم رئیسی ، نخبگان ، قم ، اقشار مردم ، سفر استانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهوری ابراهیم رئیسی نخبگان قم اقشار مردم سفر استانی حجت الاسلام و المسلمین طرح های نیمه تمام المسلمین رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است