Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سبزه زاری پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:سامانه بارشی روز یکشنبه که با لایه های میانی جو بخوبی همراهی می شود تا اواخر وقت روز دوشنبه سبب بارندگی قابل توجه و یکدست در خوزستان خواهد شد.
از فردا (جمعه) نیز تا اواخر روز دوشنبه آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان متلاطم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مجموع میزان بارندگی روزهای یکشنبه و دوشنبه بین ۳۰ تا ۴۰میلیمتر خواهد بود ولی به طور طبیعی در ارتفاعات میزان بارش ها بیشتر و در نقاط کوهستانی بارش ها نیز به صورت برف خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: بارش های ناشی ازاین سامانه به صورت سیلابی و نقطه‌ای نخواهد بود و آبگرفتگی چندانی در خوزستان مورد انتظار نیست.  
وی گفت: بیشترین نگرانی ما در حوضه سد کرخه است که بارندگی های مناسب و قابل توجهی در این حوضه ثبت نشده و وضعیت سد کرخه نیز از نظر ذخایر آب راضی کننده نیست.
سبزه زاری افزود:در بارندگی های روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده حجم قابل توجهی روان آب در پشت سدهای خوزستان ذخیره سازی خواهد شد ولی برای رسیدن به وضعیت نرمال نیازمند چند بارندگی دیگر هستیم تا بتوانیم از خشکسالی عبور کنیم و نگرانی تابستان آینده را نیز نداشته باشیم.
در بارندگی هفته قبل که نخستین بارش موثر و فراگیر در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بود در مجموع ۶۵۰میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خوزستان ذخیره سازی شد ، کشت پاییزی را از نابودی حتمی نجات داد و شرایط را برای کشت گندم دیم فراهم کرد.
امسال ۳۴۰هزار هکتار از زمین های آبی خوزستان زیرکشت گندم قرار گرفتند ولی تامین آب برای کل اراضی با مشکلات جدی روبه رو شد تا اینکه بارندگی های موثر و فراگیر هفته گذشته نگرانی  کشاورزان گندمکار را برطرف کرد.
به گزارش ایرنا موج نخست بارندگی در خوزستان که از صبح روز چهارشنبه به صورت پراکنده و خفیف شروع شد جمعه شب به فعالیت نه خود پایان خواهد داد.
استان خوزستان در سال آّبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شدیدترین خشکسالی در نیم قرن اخیر را تجربه کرد و علاوه بر اینکه تنش آبی خسارات زیادی به کشاورزان و دامداران وارد کرد تولید برق در سدهای برقآبی خوزستان را با اختلال رو به رو کرد و متعاقب آب خاموشی های زیادی اعمال شد.
به پیش بینی هواشناسی خوزستان میزان بارندگی درزمستان امسال بیشتر از نرمال خواهد بود. بارندگی پاییز امسال طبق پیش بینی قبلی بسیار کمتر از حد نرمال بود.

برچسب‌ها بارش باران خوزستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران خوزستان سازمان هواشناسی بارش باران خوزستان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج طی سخنانی عنوان کرد: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم.

وی افزود: ما به مناسبت شهادت استاد مطهری هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم را در پیش داریم. آثار این شخصیت بزرگوار توسط حضرت امام مورد تایید قرار گرفت و در راستای تلفیق اندیشه، حوزه و دانشگاه تلاش کرد و یکی از دلایلی که دشمنان ایشان را به شهادت رساندند ترویج تفکر عاشورا و امام عظیم الشان بود.

سردار معروفی عنوان کرد: ما نقش ماندگار شهید مطهری را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم و اثر مکتوبات و اندیشه زیبای او در جامعه ما موثر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 1403 عنوان کرد: سازمان بسیج در ایام هفته عقیدتی برای بسیجیان عزیز و توده‌های مردم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. بسیج به عنوان تکیه گاه بزرگ ملت ایران است و امسال با این رویکرد به اجرای برنامه می پردازیم.

وی ادامه داد: در همین راستا از هشتم تا چهارده اردیبهشت برنامه‌های عقیدتی و سیاسی به صورت هماهنگ تا پایین‌ترین رده‌های بسیج را با رویکرد فرمان اعتلای فرمانده کل قوا در حوزه بسیج و جهاد تبیین و خدمت اجرا می‌کنیم.

معروفی تصریح کرد: تمرکز برنامه‌ها در سال 1403 روی گفتمان شهید مطهری خواهد بود و در این راستا برای همه روزهای هفته عقیدتی برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است.

وی مطرح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها پیرامون حجاب و کرامت زنان در دانشگاه‌ها و در رده‌های بسیج خواهران پیش بینی شده است. علاوه بر این تبیین آثار و خدمات شهید مطهری و تجلیل از پژوهشگران برتر در این حوزه، تجلیل مقام معلم و بزرگداشت شهدای معلم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: برگزاری مراسمات بزرگداشت در محل شهادت، محل زادگاه و همچنین در تمامی رده‌های مقاومت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی عنوان کرد: همچنین تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی که این شهید بزرگوار از سال 43 آن را فریاد زدند نیز از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در بسیج است.

معروفی گفت: یکی از دستاوردهای شهید مطهری تولید قدرت نرم بدون نگاه سیاسی و قومی و مذهبی است. امروز دشمن اراده ملت ما را مورد هجمه جدید قرار داده و تغییر ذائقه و افکار را در دستور کار دارد که اندیشه‌های شهید مطهری می‌تواند در این حوزه بسیار راهگشا بوده و جلوی اقدامات دشمن را بگیرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند بیشترین کمک را به ترویج اندیشه‌های شهید مطهری کنند، گفت: جهت دهی به افکار عمومی یکی از رسالتهای اصلی رسانه‌ها است که در کنار آن تلاش برای ایجاد وحدت که نتیجه اش تولید امنیت و قدرت است، موجب حل مشکلات کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟