Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@02:20:53 GMT

حذف دو شرط برای کلاس‌های حضوری دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۲۹۱۷

وزیر آموزش و پرورش از حذف شرط تزریق واکسن و ارائه آزمایش منفی کرونا برای کلاس‌های حضوری دانش آموزان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه که پیش از این مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده بود در جلسه ستاد ملی کرونا اصلاح و شرط تزریق واکسن و ارائه آزمایش منفی کرونا برای حضور دانش آموزان در مدارس برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: تأکید ما این است که دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و یا دُز دوم واکسن را نیز نزده اند با پیامکی که برای آن‌ها ارسال می‌شود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

نوری گفت: شرط غیرحضوری شدن مهد‌های کودک و مدارس مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست و تا امروز تصمیمی در این باره گرفته نشده است و بنابراین فعالیت مدارس و مهد‌های کودک همچنان حضوری خواهد بود.

او گفت: دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر غیرحضوری شدن کلاس ها، از فضای مجازی و شبکه شاد برای آموزش دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تأکید ما این است که کلاس‌های مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری برگزار شود.

نوری به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تأیید شورای نگهبان، نگارش آیین نامه رتبه بندی را آغاز خواهیم کرد و من تاکنون دو نامه به رئیس جمهور در این باره نوشته ام که به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

او گفت: برای استخدام معلمان حق التدریس، نهضتی و پیش دبستانی که از بعد سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده اند هنوز قانونی به ما ابلاغ نشده است و این معلمان همچنان به صورت حق التدریس فعالیت خواهند داد.

نوری افزود: به شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: به مدارس غیردولتی که شهریه غیرقانونی و بیش از نرخ مصوب می‌گیرند اخطار می‌دهم و در صورت رعایت نکردن نرخ مصوب منتظر برخورد جدی ما باشند.

او گفت: شهریه پایه و فوق برنامه هر مدرسه غیردولتی باید مشخص و یک شهریه به خانواده‌ها اعلام شود نه اینکه خانواده‌ها با مراجعه به مدرسه شهریه‌های دیگری را مشاهده کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: درصورتی که مدرسه شهریه اضافی دریافت و آن را به خانواده‌ها بازنگرداند حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

نوری به آموزش زبان‌های خارجی غیرانگلیسی در مدارس اشاره و گفت: از گزارش خوبی که خبر صدا و سیما در این باره تهیه و پخش کرد تشکر می‌کنم و ما باید طبق سند تحول آموزش و پرورش آموزش زبان خارجی را منحصر به زبان انگلیسی نکنیم و آموزش زبان‌های دیگر را نیز باید در مدارس داشته باشیم تا دانش آموزان براساس علاقه خود یکی از زبان‌ها را انتخاب کنند. برچسب ها: واکسن کرونا ، تست پی سی آر ، دانش آموزان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن کرونا تست پی سی آر دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت