Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدامات رژیم کی یف را تهدیدی برای استقلال ملی اوکراین خواند و رئیس جمهور این کشور را نیز به عنوان تهدیدی برای اوکراین و اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به تهدیدی هم برای کشور خود و هم برای کل اروپا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در این باره گفت: گمان می کنم که خود زلنسکی به ویژه از نظر حفظ اصول و مبانی دموکراتیک، هم برای اوکراین و هم برای سایر کشورهای اروپایی به یک تهدید تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: روسیه درباره پیامدهای حذف این کشور از سوئیفت هشدار داد

وی افزود: همه چیزهایی که رژیم کی یف صادر کرده است، تهدیدی فوری و مستقیم برای استقلال ملی اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: اوکراین برای مردم، جامعه و نخبگان این کشور از کنترل خارج شده است که مطمئناً امنیت ملی را تهدید می کند.

زاخارووا تاکید کرد: مهم‌ترین چیز این است که حامیان اروپایی این مسئله را درک کنند، زیرا اوکراین یک کشور اروپایی است و بسیاری از مشکلات قاره اروپا به آن مربوط می‌شود که به طور فزاینده ‌ای فضای اروپایی ما را تهدیدکننده می‌کند. آنها باید آن را درک کنند، زیرا از دموکراسی جوان اوکراین حمایت و محافظت کرده اند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی مطرح می شود که اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به تجمع نیروها در مرز با اوکراین متهم کرده‌اند و همراه با کی یف ادعا می‌کنند که مسکو مشغول آماده شدن برای تهاجم است. روسیه اما می‌گوید که این حق را دارد که نظامیانش را در داخل خاک خود، به هر کجا که می‌خواهد جابجا کند.

روابط روسیه و اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی یف و پس از آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تنش آلود شد و در چند وقت اخیر نیز این تنش‌ها به اوج خود رسیده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت روسیه مسکو وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا ولادیمیر زلنسکی اوکراین کی یف اتحادیه اروپا اروپا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سخنگوی وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است