Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@16:49:51 GMT

رژیم صهیونیستی درصدد تخریب منازل 900 فلسطینی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۳۳۷۲

رژیم صهیونیستی درصدد تخریب منازل 900 فلسطینی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خضرالاعرج، رئیس شورای روستای «الولجه» واقع در بیت لحم تأکید کرد که مقامات رژیم صهیونیستی به حدود یک سوم از ساکنان روستا هشدار داده‌اند که منازل آنان را تخریب خواهند کرد.

الاعرج به خبرگزاری آناتولی گفت: «جمعیت این روستا که از نظر اداری وابسته به استان بیت لحم است، نزدیک به ۳ هزار نفر است که ۹۰۰ نفر از آنها در معرض خطر اخراج [از روستا] قرار دارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت که مسئولان صهیونیستی با بخشهایی از این روستا که حدود یک سوم ساکنان آن را شامل می شود، به ویژه محله «جویزه» به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا این روستا از توابع بخشی از قدس است که تحت اشغال صهیونیستها قرار دارد.

این مسئول فلسطینی با بیان اینکه برای بیشتر خانه‌های این روستا، قرار تخریب صادر شده است، تصریح کرد، ۳۸ نفر از این افراد، در اعتراض به صدور چنین قرارهایی، شکایت کرده‌اند و منتظر تصمیم دادگاه صهیونیستی هستند.

الاعرج همچنین گفت که مقامات صهیونیستی از اوایل دهه نود قرن گذشته میلادی، تعقیب ساکنان روستا را آغاز کردند و دهها منزل را در این روستا، به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کردند.

وی خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی فقط به احداث دو شهرک صهیونیست‌نشین در شمال و جنوب روستا، بسنده نکرده، بلکه درتلاش است که شهرکسازی را گسترش دهد تا صهیونیستهای بیشتری در آن اقامت داشته باشند.

بر اساس اسناد سازمان آنروا، رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، حدود ۷۰% از اراضی این روستا را اشغال کرد و نصف باقی مانده از این مساحت را در سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد.

در حالی که انتقادهای بین‌المللی درباره تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه دارد، سازمان ملل اخیر گزارشی درباره تعداد منازل تخریب‌شده فلسطینیان طی ۶ ماه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر کرد.

دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل (UNOCHA) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، مقام‌های رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، حداقل ۴۲۱ خانه فلسطینیان را تخریب کردند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه