Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز به همراه رئیس جمهور در سیزدهمین سفر استانی در شهر قم حاضر شد و در حاشیه بازدید از تالار مرکزی این شهر گفت: 15 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیر کتابخانه مرکزی استان قم در نظر گرفته شده است و پیش بینی کرده ایم تا پیش از نوروز این کتابخانه افتتاح شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به جلسه امروز رئیس جمهور با فعالان فرهنگی استان قم افزود: در حوزه زیرساخت های مجموعه های متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم اقدامات خوبی صورت گرفته که باید این اقدامات گسترش و تکمیل یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در این سفر این است که مجموعه هایی که نیاز به تکمیل زیرساخت‌ دارد، در اولویت ها باشد تا در اختیار مردم عزیز قرار بگیرد.

اسماعیلی افزود:  با توجه به پیش‌بینی‌های که داشته‌ایم امیدواریم تکمیل این زیرساخت‌ها در زمان کوتاهی انجام شود.

وی درباره اقدامات تکمیلی زیرساخت های تالار مرکزی و کتابخانه  مرکزی قم گفت: در سفر گذشته که به استان قم داشتیم جمع‌بندی هایی برای مصوبات این موضوعات داشتیم که اعتبارات خوبی برای تالار و کتابخانه مرکزی قم در نظر گرفته شده است و 15 میلیارد تومان برا ی تکمیل و تجهیر کتابخانه مرکزی استان قم در نظر گرفته شده است و پیش بینی کرده ایم تا پیش از نوروز این کتابخانه افتتاح شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: همچنین تالار مرکزی دارای امکانات خوبی است که البته نیاز به ارتقای وضعیت دارد که از جمله می‌توان به ارتقای پلاتو تئاتر و هنرهایی مانند خوشنویسی و تئاتر اشاره کرد. چرا که قم در حوزه‌های خوشنویسی جایگاه کم نظیری دارد. خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای ایرانی اسلامی به شمار می رود که اگر در این شهر تقویت شود آثار هنرمندان شهیر این حوزه می تواند در جهان اسلام مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از سیاست‌های جدی ما در دولت سیزدهم این است که آثار هنری به ویژه در حوزه های خوشنویسی را در نمایشگاه ها و جشنواره های منطقه‌ای مشارکت بدهیم تا بتوانیم به اقتصاد این هنر کمک کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: تمرکز اصلی ما در قم در حوزه های فرهنگی و هنری بر روی موضوعات خوشنویسی و تئاتر خواهد بود و از مدیران استانی می‌خواهم این دو را به عنوان برنامه‌های اصلی کاری خود قرار دهند تا شاهد شکوفایی بیشتری در این حوزه در قم باشیم.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر رئیس جمهور استان قم وزارت فرهنگ و ارشاد قم نوروز تئاتر خوشنویسی جهان اسلام شورای عالی انقلاب دولت اقتصاد فرهنگی و هنری استان قم رئیس جمهور فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نوروز کتابخانه مرکزی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند با بیان اینکه بزرگترین طرح عمرانی کشور جهاد آبرسانی است گفت: این طرح در استان مرکزی با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: چهار طرح حوزه آبرسانی در استان مرکزی وجود دارد که طرح جهاد آبرسانی در ۲ مرحله شامل فاز اول ۶۷ روستا با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی و در فاز دوم ۱۳۱ روستا را شامل می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و زرندیه با مدیریت آب منطقه‌ای استان و مدیریت منابع آب کشور در حال انجام است و همچنین انتقال آب به تفرش به صورت آزمایشی در حال استفاده است.

مخلص الائمه ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت طرح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی و ۶ هزار میلیارد ریال در طرح آبرسانی به شهرستان تفرش هزینه شده که‌این اقدامات نشان از توجه دولت سیزدهم به رفاهیات مردم دارد

کد خبر 6094462

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید