Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به وضعیت زندانی فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده است، هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از آناتولی نوشت:

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز پنجشنبه هشدار داد که مرگ یک زندانی فلسطینی در اعتصاب غذا در زندان اسرائیل یک ترور محسوب می‌شود.

«زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این ارتباط هشدار داد که اگر «هشام ابوهواش» که ۱۳۶ روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد، شهید شود، این ترور را ترور از پیش برنامه ریزی شده توسط دشمن صهیونیستی می‌دانیم و طبق الزامات تعهد خود به موضوع رسیدگی می‌کنیم و به هر گونه ترور پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل روز پنجشنبه، باشگاه اسرای فلسطینی (PCC)، نسبت به وضعیت ابوهواش ابراز نگرانی کرد و با صدور بیانیه‌ای گفت: ابوهواش با وضعیت بهداشتی وخیم در بیمارستان اساف حروفه اسرائیل مواجه است.

در این بیانیه آمده است که ابوهواش به نبرد (اعتصاب غذای خود) طی ۱۳۶ روز متوالی ادامه می‌دهد، در حالی که مقامات اسرائیلی از پاسخگویی به درخواست او برای پایان دادن به بازداشت اداری خودداری می‌کنند.

ابوهواش یکی از حدود ۶۰ زندانی اداری رژیم صهیونیستی است که علیه سیاست بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است.

بازداشت اداری به صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد که یک زندانی را بدون تعقیب یا محاکمه به مدت نامحدود در بازداشت نگه دارند.

ابوهواش پدر پنج فرزند در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ توسط مقامات اسرائیلی به عنوان بازداشت اداری دستگیر شد.

به گفته نهادهای نظارت بر وضعیت و رفتار با زندانیان، حداقل ۵۰۰ زندانی از حدود ۴۵۵۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، زندانیان اداری هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین اسرای فلسطینی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بازداشت اداری اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشورها و در راس آن کشورهای اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

کد خبر 6095569 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی