Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت های شطرنج قهرمانی جهان در رشته  برق آسا در ورشو لهستان شاهد اتفاقاتی در دور آخر رقابت های سریع بود که باورش برای شطرنج دوستان واقعی این رشته سخت و دشوار است .
ورزش۳ در این خصوص نوشت: مگنوس کارلسن قهرمان چندین دوره شطرنج جهان بعد از از دست دادن رکوردش در رسیدن به درجه بالاتر از ۲۸۰۰ توسط نابغه ایرانی دنیای شطرنج علیرضا فیروزجا و کاهش رکورد او به مدت شش ماه نمی خواست دیگر رکوردهاش در رقابت های به جا مانده در دنیای شطرنج را توسط فیروزجا از دست رفته ببیند، در دور آخر رقابت ها در حالی که شانسی برای رسیدن به دیدارهای تایبریک (دو نفر برتر و هم امتیاز در جدول دو دیدار برای تعیین قهرمان با دو رنگ متفاوت مهره ها برگزار می کنند)نداشت و فیروز جا برابر آرونیان پیروز شده بود به ماکسیم وشیه لاگراو باخت تا فیروزجا در عین شایستگی و تنها به خاطر پوئن شکنی کمتر به مدال برنز رقابت ها بسنده کند و نتواند جوانترین قهرمان شطرنج برق آسای جهان شود و دیگر رکورد کارلسن را از دست او بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند نابغه ایرانی تا اینجا که ۱۸سال سن دارد دو عنوان نایب قهرمانی سریع و سومی برق َآسای جهانی را در کارنامه دارد.

فیروزجا که در دوره گذشته  به مقام نایب قهرمانی رقابت های سریع جهان رسید ،در این دوره بعد از رتبه بیستم در رقابت های سریع و شروع ضعیف در رقابت های برق آسا و شکست برابر کارلسن و مقصودلو در دورهای آخر موتورش روشن شد و در یک قدمی رسیدن به دیدارهای تایبریک مغلوب بی اخلاقی کارلسن شد تا انگیزه هایش برای رسیدن به فینال قهرمانی جهان و گرفتن تاج و تخت قهرمانی جهان از کارلسن بیشتر از گذشته شود.


کارلسن بلافاصله بعد از بازی برابر وشیه لاگراو توئیتی کرد و در بخشی از آن نوشت : «مطمئناً هیچ شطرنج دوستی نمی خواست علیرضا را در پلی آف ببیند.» او در ادامه برای دودا و وشیه آرزوی موفقیت کرد.

اتفاقی که قطعاً بازتاب زیادی در دنیای شطرنج خواهد داشت و نشان از ترس کارلسن از فیروزجا دارد و نشان می دهد برای او خیلی مهم بود تا دیگر رکوردش توسط علیرضا شکسته نشود. کارلسن که چند روز قبل در مصاحبه ای با روزنامه مارکا گفته بود، فیروزجا تنها انگیزه او برای دفاع از عنوان قهرمانی جهانی اش است که در این سالها به دفعات از آن دفاع کرده است،حالا باید منتظر علیرضایی باشد که جواز حضور در بین هشت نفر منتخب برگزار کننده نفر فینال قهرمانی جهان برابر کارلسن را کسب کرده است تا پاسخ روشنی از نابغه این روزهای دنیای شطرنج ببیند.پاسخی که می تواند به قیمت از دست دادن قهرمانی جهان باشد.


این رقابت ها برای دو نماینده کشورمان پرهام مقصودلو که برابر هر سه نفر اول پیروز شده بود با رتبه ۲۸ و احسان قائم مقامی با رتبه ۶۳به پایان رسید.

در دیدارهای تایبریک وشیه لاگراو فرانسوی  برابر نماینده میزبان دودا پیروز شد تا به مقام قهرمانی برسد،هر چند مقام او با هدیه کارلسن در دور آخر رقابت ها طعم دلنشینی نخواهد داشت.

کد خبر 646769 برچسب‌ها خبر مهم شطرنج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم شطرنج قهرمانی جهان دنیای شطرنج رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس

علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال واکنش نشان داد.

طرفداری | تیم ملی فوتسال ایران قهرمان جام‌ ملت‌های آسیا شد.

تیم ملی فوتسال ایران امروز در دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا برابر تایلند قرار گرفت و با نتیجه چهار بر یک پیروز شد. 

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی با انتشار یک استوری اینستاگرامی به این موضوع واکنش نشان داد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • سیتی شماره دو با گواردیولای شماره دو: صعود!
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران