Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرهنگی درباره سازوکار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی،گفت: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جایگزین مناسبی داشته باشد، ایرادی ندارد.

وی بیان کرد: بنده معتقدم که دولت به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به مردم کالا با قیمت مناسب دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید سازوکاری را فراهم کند که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پول دادن به مردم و افزایش رقم یارانه‌ها، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را جبران نمی‌کند چرا که رشد تورم بیشتر از این پول و ارقامی است که در قالب یارانه به مردم داده می‌شود.

فرهنگی تاکید کرد: در صورتی که دولت کالای سهمیه‌ای در نظر گیرد و به مردم دهد، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام خوبی است اما اگر دولت چنین برنامه‌ای را در دستور کار نداشته باشد، نباید ارز ترجیحی حذف شود.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: مردم نگران نباشند یارانه این دو کالای اساسی حذف نمی شود توزیع سهمیه بنزین بین همه مردم خبر است یا شایعه؟/ عضو کمیسیون انرژی مجلس پاسخ داد

وی در تشریح نحوه تخصیص کالای سهمیه‌ای به مردم، اظهار داشت: در حال حاضر کارت‌های الکترونیک وجود دارد و می‌توان از این طریق کالاهای سهمیه‌ای را تعیین و در این کارت‌ها تعریف کرد تا مردم بتوانند به کالاهای اساسی دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره معایب ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: یکی از معایب اصلی ارز ۴۲۰۰ تومانی آن بود که این ارز به جیب دلالان می‌رفت اما یکی از محاسن ارز ترجیحی آن است که قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی را در حد قابل قبولی نگه می‌دارد و باعث می‌شود مردم به کالاهای اساسی با قیمت مناسبی دسترسی داشته باشند.

فرهنگی تأکید کرد: راه‌حل جایگزین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن است که دولت به مردم کالا برساند و اگر کالاها را در قالب سهمیه به مردم ارائه دهد، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ایرادی ندارد.

وی گفت: به هیچ وجه نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف شود، اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های دامی، کشاورزی و اقلام ضروری با در نظر گرفتن راهکار جایگزین، قابل حل است.

231

کد خبر 1587881

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کالاهای اساسی هدفمندسازی یارانه ها یارانه توزیع نقدی یارانه حذف ارز 4200 تومانی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی سهمیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق