Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:57:25 GMT

نقد انسان معاصر در «دو جستار» خواندنی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۴۱۶۹

نقد انسان معاصر در «دو جستار» خواندنی شد

به گزارش روز جمعه ایرنا، کتاب دو جستار اثر احمدرضا نوری از سوی نشر نقد فرهنگ در دی ماه منتشر شد. این کتاب متشکل از دو بخش مجزا اما به هم پیوسته است که به نقد و تحلیل انسان معاصر و عرفان‌های نوظهور پرداخته است که می‌توان این اثر را مطالعه‌ای بینا رشته‌ایی در زمینه فلسفه و هنر دانست.

باب اول این کتاب تعابیر و تفاسیر پست مدرنیستی از انسان معاصر است که وجوه وجودی جدیدی از انسان پس از مدرنیسم را بیان می دارد و به چیستی و چگونگی معاصریت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نوری در این باب معتقد است که معاصریت یک وضعیت وجودی است و نه یک موقعیت تاریخی.

در باب دوم کتاب که با نام عرفان در طوفان نامگذاری شده است، نوری تفکرات شبه معنوی و عرفان های نوظهور را واکاوی نموده است و با استفسار فلسفی ابعاد متناقض عرفان و معنویت را بررسی می‌کند.

نوری معتقد است که این جستار نوعی پرسش‌گری در مورد حدود و قطعیاتی است که بی‌شک در تلاطم تشکیک و تردید، لغزان هستند. او در این راستا تلاش کرده است تا با پرسش های تحلیلی و بنیادین چرایی هر امر قطعی و تفکرات شبه معنوی را به چالش بکشد.

پیش از این با قلم احمدرضا نوری، چندین کتاب پژوهشی در زمینه عکاسی جنگ(آتش سرد)، تاریخ نقاشی معاصر ایران(خواب و خیال)، هنر شبیه خوانی ایران(شبیه خوانی) و... منتشر شده است. همچنین او در یک سال گذشته با دو پروژه موسیقی و پرفورمنس، همکاری جدی در زمینه صلح جهانی با سازمان ملل متحد داشته است.

احمدرضا نوری هنرمند و پژوهشگری است که دانش آموخته اشخاصی همچون ناصر تقوایی، غلامرضا اعوانی، نجفقلی حبیبی، سید مصطفی محقق داماد و غلامحسین ابراهیمی دینانی بوده و سال‌هاست که به طور مستقل پژوهش هایی در زمینه فرهنگ و هنر معاصر ایران انجام داده است.

برچسب‌ها ناصر تقوایی سازمان ملل متحد عرفان فلسفه غلامرضا اعوانی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناصر تقوایی سازمان ملل متحد عرفان ناصر تقوایی سازمان ملل متحد عرفان فلسفه غلامرضا اعوانی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص و ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود نوشت:

«تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبر نوری است.

 پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور ایجاد کنند.

دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.»

گفتنی است اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.

                   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • (ویدئو) پاسخ‌های عجیب احمدرضا عابدزاده به سوالاتی درباره غذا
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار