Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در آیین بزرگداشت مرحوم سیدعلی اکبر پرورش که شب گذشته در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در پیامی که به صورت ویدئویی پخش شد، گفت: علی اکبر پرورش یک شخصیت ملی، دینی، انقلابی ارزشمند بود، او یک چهره سیاسی و مبارز بود که مسئولیت‌های اجرایی سطح بالای حاکمیتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی  گفت: مرحوم پرورش نایب رئیس مجلس، وزیر آموزش و پرورش بود و من از جمله کسانی هستم که از روز‌های اول انقلاب با ایشان آشنا و مرتبط بودم و در بعضی از مقاطعی که مسئولیت‌های من با ایشان ارتباط مستقیم پیدا می‌کرد همیشه مورد لطف و محبتشان قرار می‌گرفت. او بسیاری از شُبَهات سیاسی را با بیان قرآنی حل کردند.

ضرغامی گفت: اوایل انقلاب بود یک دسته‌بندی ایجاد شده بود و سوالاتی مطرح می‌شد و نگاه‌های کمونیستی تا حد زیادی حاکم بر تفکرات اسلامی و بچه‌ها انقلابی بود. مثلاً هرکس ثروت و سِمتی داشت حتماً جزو شخصیت‌های منفی و محسوب می‌شد و باید با آن‌ها مبارزه می‌کردند و در نقطه مقابل هرکس که از این موقعیت‌ها برخوردار نیست انسان برجسته سالک و خوبی است و در واقع ملاک خوبی و بدی میزان برخورداری آن‌ها از ثروت و موقعیت بود و تفکرات مارکسیستی این نگاه را تقویت می‌کرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در این مقطع که کسی جرأت نمی‌کرد تفسیر روشنی از نگاه دینی مطرح کند مرحوم پرورش سخنرانی خیلی خوبی کردند که مخاطب بسیاری داشتند. ایشان فرموند در سوره "ص" و آیه ۳۸ به بعد در مورد دو پیامبر صحبت می‌شود وآن‌ها بهترین بندگان ما و بسیار بازگشت کننده به سمت ما بودند یعنی اوج نگاه توحیدی و الهی بود. این دو پیامبر یکی حضرت سلیمان بود که شما از نظر ثروت و مقام و موقعیت دنیای دیگر کسی را نمی‌توانید در حد حضرت سلیمان تصور کنید پس او باید اوج اشرافی‌گری، طاغوتی و ضد دینی باشد و دیگری حضرت ایوب (ع) بود که مورد آزمایش قرار گرفت و به واژه صبر ایوب معروف است. در آیات آمده وقتی خداوند به او گفت آماده باش می‌خواهیم تو را امتحان کنیم گفت من آماده ام و خداوند همه چیز را از او گرفت به طوری که در بعضی روایت‌ها آمده است، آنقدر مریض شد و خانواده و ثروت را از دست داد و بیمار در گوشه‌ای افتاد.

وی گفت: تجربه سیاسی من در این سال‌ها حاکی از این است که بیشتر از ثروت، مقام و موقعیت و قدرت اجرایی و سیاسی فرد است که انسان‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد که آیا کسی در اوج قدرت است خدا را فراموش نمی‌کند؟ حق الناس را درست و به موقع انجام نمی‌دهد؟ آیا از مسیر الهی خارج نمی‌شود؟ این یک امتحان بزرگ است. خیلی از افراد تا زمانی که پست و مقام ندارند همیشه حرف از خدا و پیغمبر می‌زنند، اما به محض اینکه پست و مقامی در جایگاه بالایی می‌گیرند همه چیز را فراموش می‌کنند. بعضی از آدم‌ها زمانی که پست می‌گیرند دیگر شما را نمی‌شناسند و آن آدم قبلی نیستند.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: مرحوم آقای پرورش با بصیرت و تسلط به قرآن و درک درست بحث‌های سیاسی توانست بچه‌های انقلاب را به خوبی هدایت کند؛‌ای کاش مرحوم پرورش اکنون در میان مردم اصفهان و بین‌مابود، ما مشکلات و گرفتاری‌های زیادی داریم و دوران سختی را می‌گذرانیم؛ چند وقت قبل من در اصفهان در کنار زاینده رود ویدیوی گذاشتم و صحبت کردم درباره اینکه زاینده رود آب ندارد، اما حال مردم هم خوب نیست حالا باید با این مردم با هر فکر، اخلاق و رفتاری که دارند زندگی کرد. هر کسی یک شکل مشغول است و باید با همه مردم تعامل داشت و نباید مردم را گروه گروه و دسته دسته نکنیم.

ضرغامی گفت: چند سال گذشته قبل از کرونا زمانی که سخنران مراسم ۹ دی بودم آنجا خاطراتی از رفتار فتنه‌گران خدمت شما مردم اصفهان گفتم و امروز تکمیل می‌کنم. رهبر معظم انقلاب که مردم را به درستی هدایت می‌کنند و مردم را از گرد و غبار فتنه به سمت سلامت عبور می‌دهند به فتنه‌گران و افرادی که آگاهانه و یا ناآگاهانه به دنبال آشوب می‌افتادند جمله‌ای فرمودند که چنین بود " حرف‌های حق و حتی حرف ناحقی که اعتقاد شما است معتبر است، ولی زمانی که می‌بینید، دشمن با شما هم نوا شده و سو استفاده می‌کند خیلی روشن مرزبندی کنید" که ایشان سه گروه را برای مرزبندی مشخص کردند و گفتند ضد انقلاب، سلطنت طلب و مطرب فراری و بگویید ما با این‌ها نیستیم. حرف با انتقاد به رفتار مسئولین داریم، اما با این‌ها نیستیم، اما این کار را انجام ندادند و حتی وقتی که در عصر عاشورای ۸۸ آن حوادث اتفاق افتاد و به ساحت امام امام حسین (|ع) اهانت کردند، من آن زمان هم گفتم که اطلاعیه دهید و بگویید کسی که این کار‌ها را می‌کند با ما نیست، اما وقتی انسان در را غلط می‌افتد در سراشیبی آرام آرام همه چیز را از دست می‌دهند و خیلی نکته مهمی است که مرزبندی نکردند و نتیجه‌اش آن اتفاق شد.

وی گفت: هر کس یک سلیقه و رفتاری دارد، یکی حجابش کم است یکی حجابش خوب است، یکی موسیقی دوست دارد یکی ندارد، فردی رفتار سیاسی خاصی را می‌پسند و درمجموعه اینکه انسان‌ها مختلف هستند، اما همه ایرانی هستیم و در یک خانواده ایم. نگاه ارزشی و انقلابی آن است که با رفتار خودمان هر طورکه می‌توانیم وحدت را بین آحاد مردم بیشتر کنیم.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر میراث فرهنگی بزرگداشت مرحوم پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

استاندار لرستان رسانه‌های این استان را به ایجاد وحدت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری دعوت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور، اظهار داشت: ایجاد وحدت یکی از مؤلفه‌های توسعه در لرستان است.

وی با درخواست از رسانه‌های لرستان برای دعوت مردم و شخصیت‌های سیاسی به وحدت، اضافه کرد: تقویت وحدت در این استان باید رویکرد خبرنگاران باشد.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود وحدت به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند و امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان نیز افزایش می‌یابد.

شفقت با بیان اینکه ایجاد وحدت برای افزایش نظارت‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و برای رشد و تعالی اثرگذار است.

وی بیان کرد: رویکرد نظارتی بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره است و اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت برای ایجاد دعوت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مهربانی مردم این استان مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کند، اعلام کرد: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در لرستان است.

شفقت با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خرداد ماه، گفت: روز عملیات حاج عمران و 300 شهید این عملیات به‌نام این روز تصویب شده‌ است.

وی دربارۀ مطالبات رسانه‌ها برای اجرای قانون م.‌الف، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان مطرح می‌شود تا خبرنگاران از مزایای آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین