Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی سودان با هزاران معترض در خارطوم و کشته شدن چهار تن، شورای حاکمیتی این کشور اعلام کرد که گروهی درصدد ایجاد هرج و مرج و آشوب در این کشور هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، الطاهر أبو هاجه، مشاور رسانه‌ای عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان در سخنانی اظهار کرد: دستان پشت پرده درصدد سوق دادن سودان به سمت هرج و مرج هستند؛ این گروه‌ها نه انتخابات را می‌خواهند و نه دموکراسی را و هدف آنها ادامه دوره انتقالی و پایان نیافتن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرف‌ها تحت نظر و شناخته شده هستند اما اجازه نخواهند داشت کشور را به هرج و مرج بکشانند و نقشه‌های تخریبی را که در کشورهای دیگر انجام شده برای تجزیه و تکه تکه کردن سودان اجرا کنند.

أبو هاجه همچنین گفت: ادامه تظاهرات به شیوه کنونی آسیب مادی و روانی برای کشور به همراه خواهد داشت و اجماع ملی و گفت‌وگو تنها راه برقراری و تثبیت ثبات در سودان است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نیروهای امنیتی سودان به سمت هزاران تظاهرکننده که در خارطوم علیه حکومت نظامی به خیابان‌ها آمدند، تیراندازی کردند.

شبکه "خبرنگاران سودانی" ویدئویی را منتشر کرد که استفاده نیروهای امنیتی سودان از مسلسل "دوشکا" برای مقابله با معترضان را مستند کرده است.

کمیته پزشکان سودان نیز اعلام کرد که چهار معترض در جریان اعتراضات خارطوم و "ام درمان" به ضرب گلوله کشته شدند.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد تظاهرات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان است. وی پیشتر کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرده بود اما بعدا حمدوک و البرهان به توافق سیاسی دست یافتند و حمدوک به پست خود بازگشت. گروه‌های سیاسی و مدنی این اقدامات را کودتای نظامی می‌دانند و با این توافق سیاسی مخالفند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات سودان شورای حاکمیتی هرج و مرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات