Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد قوانین تشدید فاصله گذاری اجتماعی را به مدت دو هفته دیگر تمدید می‌کند؛ همچنانکه این کشور اعلام کرد تجمعات خصوصی را برای جلوگیری از شیوع کرونا به حداکثر چهار نفر محدود خواهد کرد.

«کیم بو کیوم» نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرد کشورش قوانین فاصله گذاری اجتماعی را برای دو هفته دیگر تا نیمه ژانویه تمیدد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تلاش‌ها در این کشورش برای کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و نیز مهار سویه امیکرون در جریان است.

دولت کره جنوبی پس از افزایش موارد ابتلا به کرونا در تاریخ ۱۸ دسامبر، تصمیم گرفت تا قوانین فاصله گذاری اجتماعی را افزایش دهد. حال با شیوع سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» این کشور اعلام کرده تجمع‌ها و دور‌های خصوصی را به چهار نفر محدود کرده و سازمان‌ها و تأسیسات مختلف چند کاربردی نیز بایستی در ساعت ۸ تا ۱۰ شب تعطیل کنند.

با این حال، نخست وزیر کره جنوبی از روند رو به بهبود وضعیت کرونایی در این کشور سخن گفت و اعلام کرد پس از آنکه موارد ابتلا از ۷ هزار مورد روزانه گذر کرده بود، اکنون این مقدار به ۵ هزار مورد رسیده است.

گفتنی است با ظهور سویه اُمیکرون، بسیاری از کشور‌ها با افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کرونا رو به رو شده اند. روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند با توجه به موج جدید ابتلا به سویه اُمیکرون که قابلیت انتقال بالایی دارد، مسئولین سازمان بهداشت عمومی در انگلیس خود را برای موج جدید آماده می‌کنند.

این رسانه‌ها اعلام کردند سازمان بهداشت عمومی انگلیس در حال ایجاد زیرساخت‌های موقت در بیمارستان‌های سراسر این کشور به منظور آماده سازی جهت رویارویی با موج احتمالی بیماران کووید-۱۹ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره جنوبی محدودیت های کرونایی سویه امیکرون موارد ابتلا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا