Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره رفت و آمدهای فراوان مدیرعامل بانک آینده به انگلیس و سکونت خانواده وی در این کشور اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد این هستیم که رئیس کل اسبق بانک مرکزی که پرونده قضایی دارد، احکامی را برای برخی افراد صادر کرده که دارای مشکل است؛ ما در دوران مدیریت آقایان سیف و عراقچی در بانک مرکزی شاهد تلاطم‌های بازار ارز بودیم و به نظر می‌رسد سرچشمه یعنی بانک مرکزی مشکل دارد و انتصابات افرادی مانند مدیرعامل بانک آینده می‌تواند شاهدی بر این مدعا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه تعداد دو تابعیتی‌ها و به ویژه افرادی که تابعیت انگلیس را داشته و کثیرالتردد به انگلیس هستند در دولت سابق و بانک مرکزی و زیر مجموعه آن زیاد بود که می‌توانم به مدیرعامل بانک آینده اشاره کنم، لذا پذیرفتنی نیست که خانواده مدیرعامل یک بانک برای سالیان متمادی در انگلیس سکونت داشته باشند و او هم ترددهای زیادی به کشوری متخاصم به نام انگلیس داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توضیح داد: شورای عالی امنیت ملی درباره انتصابات افراد در پست‌های حساس مصوبه‌ای دارد که در آن تصریح شده نباید مسئولیت‌های خاص به افراد دوتابعیتی و یا افرادی که به کشورهای متخاصم ترددهای زیادی دارند داده شود و حتی انهایی که خانواده‌شان و فرزندانشان در این کشورها ساکن هستند مشمول این قانون می‌شوند، ولی بانک مرکزی به این قانون بی‌توجهی کرده و آن را اجرا نکرده است و خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کرده است.

وی افزود: افرادی که در انتصاب و امضاء حکم مدیرعامل بانک آینده که کثیرالتردد به انگلیس است نقش داشته و خلاف مصوبه شورایعالی امنیت ملی اقدام کرده‌اند باید پیگرد قانونی شوند، زیر ترک فعل انجام داده‌اند و نظارت خوبی را انجام نداده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: از قوه قضائیه می‌خواهم مسئولینی که باید برای قانون و مصوبه شورایعالی امنیت ملی در عدم گماردن برخی افراد مشکل‌دار در پست‌های حساس کوتاهی کرده‌اند را دادگاهی کند.

وی گفت: در تحقیق و تفحص از مسئولین دو تابعیتی در مجلس نام 100 نفر رسیدیم که نام 70 نفر از آنها منتشر شده است و باید آقای اژه‌ای در قوه قضائیه کلیه مسئولینی که به مصوبه شورای عالی امنیت ملی بی توجهی کرده و ترک فعل کرده‌اند را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مسئولان دو تابعیتی یا آنهایی که خانواده‌شان در کشورهای خارجی هستند در حقیقت گروگان دشمن هستند و هرچه دشمن بخواهد آنها مجبور به عمل هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: مدیرعامل بانک آینده دسترسی بالایی به اطلاعات حساس و اقتصادی کشور دارد و بارها در جلسات مهم نظام حضور داشته است. این در حالی است که ما در جنگ اقتصادی و تحریمی قرار داریم و نمی‌توانیم بپذیریم که مدیران بانکی که بخشی از فرماندهان اقتصادی هستند، به کشورهای متخاصم سفرهای متعددی داشته و خانواده آنها در انگلیس ساکن باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی بانک آینده عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مدیرعامل بانک آینده بانک مرکزی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران