Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم نوشت: رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در یک مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفت و گو با "اسپوتنیک" گفت که گفت و گوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از 50 دقیقه به پایان رسید.

بر اساس اعلام کرملین، هدف از این مکالمه تلفنی پیشنهاد راهی برای کاهش تنش‌ها بین روسیه و غرب در خصوص اوکراین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در این تماس تلفنی به بایدن درباره اصول کلیدی اسناد ارائه شده قبلی درباره امنیت توضیح داد و افزود که روسیه خواستار توافقات الزام آور قانونی در زمینه ضمانت‌های امنیتی است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خطاب به بایدن گفت که تحمیل تحریم‌ها علیه کشورش اشتباهی سنگین محسوب می‌شود.

از سوی دیگر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید درباره مکالمه تلفنی 50 دقیقه ای بایدن با پوتین گفت: بایدن در این تماس تلفنی خطاب به پوتین گفت که اگر روسیه حملات بیشتری علیه اوکراین ترتیب دهد، آمریکا و متحدان و شرکای آن قاطعانه پاسخ خواهند داد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خطاب به پوتین تاکید کرد که پیشرفت اساسی در این گفت‌وگوها تنها در فضای کاهش تنش‌ها می تواند بدست آید.

ایسنا نوشت: یوری اوشاکف،‌ معاون پوتین نیز گفت که این گفتگو یک پیش‌زمینه خوب برای مذاکرات آتی ایجاد کرد.

وی همچنین افزود، پوتین سریعا پاسخ گفت که هرگونه تحریم علیه روسیه چه اکنون و چه بعدا می‌تواند به قطع روابط کامل بین کشورها منجر شود و به این نکته هم اشاره کرد که این یک اشتباه و به منزله خطایی بزرگ است.

کرملین اعلام کرد بایدن ظاهرا با این نظر پوتین که مسکو نیاز به برخی ضمانتهای امنیتی از سوی غرب دارد، موافقت کرد.

این دومین گفتگوی رهبران دو کشور طی یک ماه گذشته است. پیش از این، پوتین و بایدن در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر ماه) در ارتباطی ویدئویی حدود دو ساعت با یکدیگر مذاکره کردند. روند کنونی اوضاع پیرامون اوکراین؛ روابط دوجانبه، امنیت سایبری و امکان احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران، از جمله موضوعات مورد بحث روسای جمهوری روسیه و آمریکا بود.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین