Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اولین رویداد فرهنگی هنری «قهرمان من» به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

این رویداد تلاشی است برای جمع‌آوری آثاری ارزشمند از دلسوزان و هنرمندان متعهد که به پاس ارج نهادن به فرهنگ ایثار و مقاومت، شهادت و روحیه جهادی، در بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای راه مقاومت همزمان با سالروز شهادت آن قهرمان ملی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ و پرافتخار اسلام در روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ آسمانی شد. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد.

شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان و نیز همه‌ دشمنان بدانند، خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

اهداف جشنواره :

گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت

معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور به عنوان یک قهرمان ملی

صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان مدرسه و مکتب درس آموز

بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از بهم پیوستگی وهمدلی آحاد جامعه ایرانی وامت اسلامی با هر سلیقه وگرایشی

اولویت‌های موضوعی جشنواره:

شهید سلیمانی و ولایت پذیری و ولایت مداری

شهید سلیمانی و نماد ایران قوی، یکپارچه و سربلند

دلدادگی حاج قاسم سلیمانی به مکتب امام و مقام معظم رهبری

حاج قاسم سلیمانی، ایستاده در برابر همه کفر

سبک زندگی جهادی شهید سلیمانی

ارتباط صمیمانه شهید سلیمانی با نسل جوان و مردم‌داریش

حاج قاسم سلیمانی، شیفته ابا عبدالله الحسین(ع) و خادم حضرت زهرا (س)

توصیف مهمترین نکات و اشارات شهید سلیمانی در وصیت نامه

بخش‌های جشنواره:

فیلم : نماهنگ، فیلمنامه کوتاه، فیلم کوتاه. مستند

هنرهای تجسمی : پوستر، نقاشی، تصویرسازی و عکس‌نوشت

ادبی : ترانه، شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه

تحقیق و پژوهش: ارائه مقالات پژوهشی

فراخوان جشنواره از امروز ۱۰ دی ماه منتشر شده است و مهلت ثبت نام و تکمیل اطلاعات و ارسال آثار به دبیرخانه تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

جوایز در روز ۳ خرداد ۱۴۰۱ همزمان با آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی اهدا می شود. در مورد برخی از آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خرید اثر انجام خواهد شد.

علاقمندان جهت شرکت در این رویداد بزرگ فرهنگی می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس ایمیل mefda@behdasht.gov.ir ارسال کنند.

کد خبر 5388462

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قاسم سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی خوابگاه دانشجویی مرکز سنجش آموزش پزشکی امتحانات پایان ترم ظرفیت پذیرش آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمون گروه علوم پزشکی محمد مهدی طهرانچی دوره دکتری دانشگاه پیام نور حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی روز یک شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور رشید جعفرپور قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سالن ورزشی ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد، اختتامیه مراسم ظهر امروز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت با حضور عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسعود میرزایی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم، ۱۲۰ نفر از دانشجویانی که آثار خود را در قالب گزارش، خبر، مصاحبه و ... به جشنواره تیتر ۱۳ ارسال کرده بود جوایزی کسب کردند، اما دانشجویان حاضر از بی توجهی وزرای علوم و بهداشت برای حضور در جمع دانشجویان این جشنواره انتقاداتی کردند و گفتند: ای کاش این ۲ بزرگوار اندکی ما را حمایت می کردند و با حضور خود قوت قلبی جهت ادامه مسیر و درخشش بیشتر در سال های آتی می شدند، اما هم اکنون حسرتی در وجود ما دانشجویان نهفته است که نمی دانیم چگونه آن را بیان کنیم.

برخی از دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت معتقد بودند که اگر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان دانشجویان حاضر در جشنواره نشریات دانشجویی حاضر می شدند، می توانستیم از نزدیک با آنها به گفت و گو و تعامل بپردازیم و انتقادات خود را وارد کنیم، اما ما همچنان برای ایران قوی تر و آباد تر تمام تلاش خود را بکار می گیریم و این موضوع باعث دلسردی ما نخواهد شد.

گفتنی است؛ وزیر علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی بیانیه خود را به جشنواره تیتر ۱۳ ارسال کردند و معاونت فرهنگی وزارت علوم و مدیر کل مطبوعات و رسانه های داخلی هر کدام به قرائت آنها پرداختند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم کشوری در هفدهمین جشنواره شهید مطهری
  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی تجمع می کنند
  • تلاش برای اعتلای مفاهیم انسانی اهل بیت (ع) در یک رویداد هنری
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران