Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات مرد خدا را زمین‌گیر نمی‌کند، باید در مقابل مشکلات و دشمنان ایستادگی کرد تا رستگار شویم، این درس بسیار مهم از مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۰ دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تمامی امورات جهان به اذن خداوند انجام می‌شود، اظهار کرد: مومنان باید به معنای واقعی به این باور برسند، امروز اگر کسی در راستای گره‌گشایی و هدایت مردم به راه راست گام بر می‌دارد به اذن خداوند بوده و خداوند این افراد را مامور به این کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد در خصوص هدف از نزول قرآن‌کریم، توضیح داد: هدف از نزول این کتاب این است که بشر بر سر این سفره بنشیند و از ظلمت رهایی پیدا کند، اگر کسی بر سر سفره شیطان بنشیند از برکات این کتاب معنوی محروم خواهد شد، قرآن کریم تنها مختص مردم ۱۴۰۰ سال قبل نیست و در آیات قرآن  کریم نیز آمده که بعد از پیامبر اکرم(ص) آخرین رسول است، بنابراین این کتاب و اسلام برای یک زمان محدود نیست و ابدی است و تا قیامت برای مردم برنامه زندگی دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: این مرد عمر خود را در مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله و خدمت به مردم سپری کرد و این مسئله باعث شد که محبوب خداوند شود، خداوند کسانی را که در مسیر الهی با دشمنان او ستیز می‌کنند دوست دارد و اکنون راه با برکت او تبدیل به یک مکتب شده است و مردم بر سر راه این مکتب نشسته‌اند.

نکونام افزود: مکتب حق دارای ویژگی‌هایی است، مکتب وقتی حق باشد دارای پیام تازه است، همچنین هر چه از زمان این مکتب بگذرد، ابعاد بیش‌تری از آن آشکار می‌شود، مکتب وقتی حق شد فاصله زمانی باعث دور شدن از شخصیت او نمی‌شود، بلکه افراد و دل‌ها بیش‌تر به آن نزدیک می‌شوند، هر چه جلوتر می‌رویم ابعاد تازه‌ای از زندگی این شهید گرانقدر آشکار می‌شود و دل‌ها به او نزدیکتر خواهد شد، باید جوانان حاج قاسم را الگوی زندگی خود قرار دهند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه در موضوع ترور و شهادت حاج قاسم، آمریکایی‌ها حماقت خود را نشان دادند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها خود را به‌عنوان مظهر تروریست در جهان معرفی کردند و رسوا شدند، حاج قاسم امروز بسیار متفاوت‌تر از دوران زندگانی‌اش است، با دشمنان احمق مواجهیم، ایمان، اهل‌بیت، حقیقت و ... این‌ها جزو دارایی‌های ما بود و امروز دست دشمن خالی است، نباید از دشمنان بهراسیم.

وی تاکید کرد: مشکلات مرد خدا را زمین‌گیر نمی‌کند، باید در مقابل مشکلات و دشمنان ایستادگی کرد تا رستگار شویم، این درس بسیار مهم از مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

نکونام در ادامه با اشاره به سالروز صدور پیام تاریخی امام راحل(ع) به "گورباچف" رئیس‌جمهوری اتحاد جماهیر شوروری سابق در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۶۷، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در آن دوران درک کردند که شوروی در حال فروپاشی است و این هشدار کار خود را کرد، روسیه و بازماندگان به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کردند، نباید نگاه غربی بر کشور حاکم شود، رابطه با کشورهای خارجی باید بر اساس احترام متقابل باشد، نباید رابطه ذلت‌بار شد و این پیام کار خود را کرده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به ایام فاطمیه دوم هستیم، تصریح کرد: فاطمیه در واقع فرصت مغتنمی است که حضرت فاطمه‌زهرا(س) آن‌طور که هست شناخته شود، هر چه جلوتر می‌رویم کرامات این بانوی گرانقدر بیش‌تر شناخته می‌شود، این بانو خدمتی والایی به اسلام کرده است، ایشان حقیقت اسلام را در آن دوران در خطبه‌ها روشن کرد، نباید از واهمه عدم تاثیرگذاری سخن نگوییم، این سخنان در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ایام فاطیمه باید گرامی داشته شود، هر چه می‌توانیم برای فاطمیه هزینه کنیم تا حقانیت اهل‌بیت (ع) نمایان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری مکتب حاج قاسم ایام فاطمیه حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟