Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: در سال ۱۳۸۸ دشمنان می خواستند که با حیله و نیرنگ بین مردم و نظام شکاف و جدایی ایجاد کنند که آگاهی و بصیرت مردم به آنان اجازه دستیابی به این هدف شوم را نداد.

وی با اشاره به سالروز شهید سردار قاسم سلیمانی نیز گفت: سردار سلیمانی سرباز ولایی بود و در راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی و حفظ این آب و خاک از هیچ تلاشی دریغ نکرد و سرانجام در این راه جان خود را نیز فدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تشریح اقدامات دولت سیزدهم پرداخت و افزود: دولت برای کمک به تامین معیشت مردم کمر همت بسته است و در این راه از تمام توان و امکانات موجود استفاده می کند. 

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای کمک به دولت در راستای خدمت بهتر به مردم شد و اضافه کرد: ملت ایران اسلامی به ویژه مردم کردستان، در طول انقلاب اسلامی سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و امروز شایسته بهترین خدمات هستند.

ماموستا رستمی با اشاره به نیکی بر پدر و مادر اظهار داشت : دین اسلام همواره به نیکی به پدر و مادر توصیه کرده و از مومنان خواسته است برای با افراد سالخورده و نیازمند با ادب احترام رفتار کنند.

وی اظهار داشت: فرزندان برای والدین خود حتی پس از مرگ آنها نیز می توانند احسان و نیکوکاری کنند و از درگاه خداوند برای آنان طلب بخشش و مغفرت کنند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

سنندج با جدوود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

برچسب‌ها کردستان سنندج امام جمعه سنندج 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج امام جمعه سنندج کردستان سنندج امام جمعه سنندج 9 دی جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند