Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:42:14 GMT

لزوم رعایت استانداردهای صادراتی در حوزه کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۶۱۴۹

لزوم رعایت استانداردهای صادراتی در حوزه کشاورزی

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کشاورزی ما دارای مشکلات بسیاری است چراکه ما مراقبت‌های لازم را در بخش های مختلف انجام نمی‌دهیم. اگر قصد صادر کردن محصولات را داریم باید استانداردهای کشور مقصد را رعایت کنیم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز، دهم دیماه اظهار کرد: در دنیای امروز سه نوع مالکیت در جوامع وجو دارد، مالکیت سرمایه داری و غربی، مالکیت سوسیالیستی و شرقی، مالکیت در اسلام که مالکیت مختلطه و غیر فردی است و تمامی سرمایه‌های کشور جهت تحقق اهداف متعالی اسلامی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم با مشاهده زندگی ساده و سخت رهبران خود، آسان‌تر می‌توانند سختی‌های موجود در جامعه را تحمل کنند، اما اگر مسئولین اسراف، تفریط و استفاده نابجا از بیت‌المال را سرلوحه فعالیت‌های خود قراردهند، صدای اعتراض و فریاد مردم را خواهند شنید. رهبران اسلامی مالک مطلق جامعه نبوده، بلکه امانت‌دار هستند. بیت‌المال در دستان همه مسئولین و افراد ذیربط امانت است و لازم است برای تامین نیاز جامعه، دفاع، برقراری سیاست‌های حکیمانه،‌ حفظ مرزها و پیشرفت علم و دانش و فناوری استفاده شود، لذا همه ما باید امانت دار شایسته ای برای جامعه اسلامی باشیم.

دری نجف آبادی با اشاره به مکتب اقتصادی سرمایه داری و کاپیتالیسم که آمریکا در راس آنهاست، توضیح داد: متاسفانه در کشورهای غربی سرمایه در دست افراد سرمایه‌دار است. تمامی شرکت‌ها، بانک‌ها، کازینوها و املاک تحت اختیار افراد سرمایه دار بوده و سهم مردم در این کشورها حداقلی است. در آمریکا از حدود ۳۰۰ میلیون جمعیت حداقل ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند. ضربه و ضرر عدم توزیع عادلانه سرمایه میان کشورها و غارت‌ کشورهای اسیایی و آفریقایی توسط غربی‌ها امروز نیز قابل مشاهده است به‌ طوری که کشورهای قاره آفریقا قادر به خرید واکسن برای خود نیستند، این درحالی است که آمریکا هزاران میلیارد دلار سرمایه دارد و همگام با کشورهای اروپایی با فروش ابزارآلات شکنجه و اسلحه درآمدهای میلیونی دارند.

وی ادامه داد: در کشورهای سرمایه‌داری متاسفانه زنان نیز فاقد مالکیت بوده و حتی برده‌های سرمایه ‌داران هستند.

دری نجف آبادی افزود: حزب‌های متفاوت در دولت‌های شرقی نیز با شعار ملی کردن سرمایه و دروغ‌هایی از این قبیل به استثمار مردم پرداخته اند، به طوری که نفس مردم را در سینه‌ها حبس کرده و ملیت گرایی و برابری و برادری را زیرپا گذاشتند، لذا گورباچوف با برخاستن علیه آنان نفس کشیدن را برای مردم تقاضا کرد.

وی با اشاره به ۹ دی و اختلافات میان مسئولین تصریح کرد: این اختلافات درون نظام موجب طمع و سوءاستفاده دشمنان می شود به‌ طوری که می‌خواستند با انقلاب مخملی و زرد در امور کشور ما دخالت کنند، لذا مسئولین باید توجه ویژه‌ای به تمامی حرف‌ها و اعمال خود داشته باشند. ما اگر در انتخابات و شمارش آرا اختلاف نظر داریم به بیگانگان ربطی ندارد.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه تقلب به معنای خیانت است، ادامه داد: بنای جمهوری اسلامی از ابتدا تقلب نبوده است و دور از انصاف است که نظام مقدس اسلام و رهبری را متهم به تقلب کنیم. بیش از یک میلیون نفر در جریان انتخابات فعالیت می کنند و تقلب وسیع هیچگاه صورت نخواهد گرفت. این اتهامات از سوی کسانی است که نگاه اعتقادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر آن ندارند، بنابراین ماهیت و اصل اتهامات برای آنها فاقد اهمیت بوده و می‌خواهند با نظام بازی کنند، اما نظام بازیگر نیست و مسیر صحیح خود را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: کشاورزی ما دارای مشکلات بسیاری است چراکه ما مراقبت‌های لازم را در بخش های مختلف انجام نمی‌دهیم. اگر قصد صادر کردن محصولات را داریم باید استانداردهای کشور مقصد را  رعایت کنیم. تقاضا دارم کشاورزان به فعالیت خود ادامه دهند و در میزان کشت و کار خود کوتاه نیایند.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تقوا و یاد خدا دو عمل بسیار مهم است که مانند چراغی مسیر مثبت را به انسان نشان داده و آن‌را از هر گونه سقوط نجات می‌دهد. وجود آدم مانند درختی است که نیاز به مراقبت دارد در غیر این صورت در برابر آفت‌ها یا بی ثمر و خشک می‌شود یا فایده مطلوب را ندارد. اخلاص و نماز خواندن و رعایت معنویات همان استانداردهایی است که با رعایت آنها به مشکل برنخواهیم خورد. درخت وجود انسان می‌تواند پر برکت و پر خاصیت باشد لذا برای رسیدن به این هدف باید در برابر آفت‌های بزرگ از خود مراقبت کرد. گناهانی نظیر حرص، طمع، حسد، خیانت، دروغ، بی اخلاقی، دزدی و بخل آفت ریشه درخت انسانیت است، لذا نباید بگذاریم آفت‌ها ثمره وجود مارا از بین ببرد.

وی ضمن تسلیت شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) به سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۳ دی روز بسیار مهمی است. شهید سلیمانی فردی با ارزش و بابرکت است و باید تلاش کنیم با تقوای الهی ما نیز به درجات برتر برسیم. شهید سلیمانی‌ها علمدار است و در تاریخ ماندگار خواهند بود و هدف همه‌ ما مانند او باید قرب الی الله و رضایت خداوند باشد.

وی در پایان یاد ایت الله مصباح یزدی و شهیدان و علمای بزگ اسلامی را گرامی داشت و برای تیم مذاکره کنند آرزوی توفیق کرد.

انتهای‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه اراك کشاورزی صادرات دری نجف آبادی سرمایه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی را دارا است، گفت: ایران از لحاظ تئوری می‌تواند به هاب انرژی تبدیل شود و سال‌های سال در رابطه با آن صحبت شده است زیرا ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارا است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که به چندین کشور مختلف راه دارد؛ اعم از کشورهایی که گاز دارند به همین جهت همواره بر سر این موضوع بحث بوده که ایران بتواند ایران گاز را از کشورهایی نظیر ترکمنستان که گاز دارند دریافت و به ترکیه، هند و.... بدهد که به دلیل تحریم‌ها مکان پذیر نبود.

به گفته این کارشناس انرژی تولید انرژی در کشور ما کم نیست، بلکه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: برای به تعادل رسیدن تولید و مصرف باید تولید گاز افزایش پیدا کند زیرا گاز در سبد کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و اگر بخواهیم تولید گاز را افزایش دهیم که برای تولید برق و سایر مصارف را پاسخگو باشد مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است که مقدار آن بسیار بالاست و به گفته وزیر نفت ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گفته قربان در صورتی که سرمایه گذاری صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی باشد تا پاسخگوی نیاز ما باشد.

قربان در رابطه با راهکارهای بهینه سازی مصرف، خاطر نشان کرد: راه کارهای مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها قیمت گذاری است به گونه‌ای که قیمت انرژی را به جایی برسانند که صرفه‌جویی در آن بسیار جذاب شود که به علت مسائل سیاسی چنین امکانی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه کارهای دیگری نظیر سرمایه گذاری وجود دارد و بهینه سازی به طوری که در خانه و ادارات حتی کارخانه‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا مصرف بهینه باشد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری وجود نداشته این نوع از بهینه سازی هم میسر نشده است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: سیاست‌های انرژی دولت مرتباً در حال تغییر است و هیچ زمان سیاست واحدی را در دولت‌ها مختلف نداشته‌ایم و همه این موارد دست به دست هم داده تا بهینه سازی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 6090017 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است