Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در بازدید از محل دپوی زباله و تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود گفت: این تالاب نگین گرانبهای لنگرود و میراث ملی و میهنی این استان است.

او با بیان اینکه زباله و پسماند‌های شهری آسیب جدی برای تالاب کیاکلایه است، افزود: پس از بازدید سال گذشته از تالاب، شهرداری بخش عظیمی از زباله‌ها را به محل استقرار زباله سوز انتقال داده و آن مکان را نیز به فضای سبز تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گیلان اظهار داشت: در سال‌های اخیر قسمت‌های زیادی از این تالاب در پی غفلت و بی تدبیری مسئولان به صورت غیرقانونی و محرمانه تغییر کاربری داده شده و به تعاونی‌ها منتقل شده است.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: تالاب کیاکلایه لنگرود میراثی گرانبها از گذشتگان است که به ما رسیده و به هیچ عنوان قابل انتقال و تغییر کاربری نیست.

او تصریح کرد: کاربری تالاب کیاکلایه زیستگاه پرندگان و همچنین محل ذخیره سازی آب اراضی کشاورزی است که وسعت اولیه آن ۸۰۰ هکتار بود که با تغییرات اکوسیستمی و تصرفات غیرقانونی امروزه به ۱۲۰هکتار کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری گیلان مشکلاتی چون آب گرفتگی شهر در پی باران‌های موسمی و جاری شدن سیلاب‌ها را در نتیجه کوچک شدن این تالاب دانست و گفت: تالاب‌ها به منزله آب بندان‌هایی هستند که از شدت آسیب‌های ناشی از سیلاب‌ها جلوگیری می‌کنند.

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه دستگاه قضایی با اهتمام جدی و عزم راسخ از تالاب‌ها و آب بندان‌های استان صیانت می‌کند، اظهار امیدواری کرد: با احیای این تالاب و جذب گردشگر، اقتصاد مردم منطقه نیز رونق گیرد.

او دستور داد تا اسناد سابق واگذاری‌های این تالاب ابطال شود و همچنین با همت اداره آب منطقه‌ای پهنه آبی مناطق تحت تصرف احیا شده با ذخیره سازی آب، منبعی برای مزارع کشاورزی و مانعی از جاری شدن سیلاب‌ها باشد.

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری گیلان دپوی زباله تالاب کیاکلایه تالاب کیاکلایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟

ایتنا - جنیفر آنیستون بازیگر مشهور آمریکایی دلایل عدم تمایل خود به ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن محبوب تیک تاک را توضیح داد.
جنیفر آنیستون بازیگر مشهور آمریکایی دلایل عدم تمایل خود به ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن محبوب تیک تاک را توضیح داد.

به گزارش ایتنا، اظهارات انیستون به Page Six در زمانی بیان شد که تعداد کاربران تیک‌تاک به بیش از 1.5 میلیارد نفر رسیده بود و این اپلیکیشن در مناطق آسیایی و غربی به ویژه در ایالات متحده به محبوبیت فوق‌العاده ای دست یافته بود.

جنیفر آنیستون گفت که نمی‌خواهد در چالش‌های ترند شده در "تیک تاک" افراط کند و خاطرنشان کرد که زندگی او و دیگران را نابود می‌کند.

بازیگر سریال "دوستان" هشدار داد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد.

قابل ذکر است که جنیفر آنیستون در سال 2019 مدت‌ها بعد از پیوستن اغلب ستاره‌های هالیوود به معروف‌ترین اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس، به پلتفرم اینستاگرام پیوست.

دیگر خبرها

  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله