Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، چین اعلام کرد سربازان آمریکایی که در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین به کابل دست داشتند و موجب کشته شدن غیرنظامیان افغان در ماه اوت شدند، باید پاسخگو و مجازات شوند.

 تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: چین از آمریکا می‌خواهد تا تحقیقات کامل خود را درخصوص مرگ غیرنظامیان افغان در ماه اوت در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین به کابل آغاز کند؛ همچنین عاملان آن را مجازات و عدالت را در قبال مردم افغانستان اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون هرگونه مجازات برای سربازان آمریکایی درخصوص این حمله که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک شد و محکومیت جهانی را برانگیخت، رد کرده بود.

این حمله یکی از آخرین حملاتی بود که ارتش آمریکا که آن زمان هنوز در این کشور (افغانستان) حضور داشت، انجام داد.

براساس بیانیه وزارت دفاع چین، تان کفی اظهار کرد: طرف چینی همیشه معتقد است که همه رویکردها و ابزارهای جنگی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، باید با قوانین مربوط به "حقوق بین‌المللی بشردوستانه" مطابقت داشته باشند.

وی افزود: نشست به اصطلاح برای "دموکراسی" اخیرا به رهبری آمریکا به اتمام رسید؛ اما آن‌دسته از قربانیان و مردم بی‌گناه افغان و خانواده‌هایشان هنوز عدالتی را از جانب آمریکا پس از گذشت ماه‌ها ندیده‌اند. این یک ضربه آشکار به قوانین و قواعد حقوق بین‌المللی بشردوستانه محسوب می‌شود و کنایه بزرگی است برای به اصطلاح "دموکراسی" و "حقوق بشر" که توسط خود آمریکا تبلیغ می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی پنتاگون چین کابل ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم

 در حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شهر چمچمال شمال عراق، دست‌کم ۴ نفر در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی