Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:27:33 GMT

روابط روسیه و چین بیشتر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۶۵۹۵

روابط روسیه و چین بیشتر خواهد شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «پکن در سال آینده روابطش با مسکو را بیشتر و بهتر خواهد کرد.»

ژائو لیجیان امروز (جمعه) از بیانیه مثبت رئیس جمهور روسیه در مورد همکاری بین دو کشور قدردانی کرد. ژانگ هانهوی، سفیر این کشور آسیایی در روسیه نیز چندی پیش، روابط دو کشور را بهتر از همیشه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی مقامات چین خواهان افزایش روابط پکن و مسکو  هستند که فشارهای آمریکا بر این دو کشور در برخی مسائل از جمله تایوان و اوکراین بیشتر شده و چین بارها درباره دخالت های واشنگتن در مسئله تایوان هشدار داده است.

کیفی تان، سرهنگ ارشد ارتش چین در گزارشی اعلام کرد که راه حل کلیدی برای کاهش تنش و جلوگیری از خطرات نظامی در دریای جنوبی چین توقف رزمایش‌های دریایی آمریکا در آب‌های مورد مناقشه بین چین و تایوان است.

این مقام نظامی چین گفت: در گفت‌وگو‌های ایمنی دریایی بین نظامیان چین و آمریکا که در اوایل دسامبر برگزار شد، پکن از واشنگتن خواست ارسال کشتی و هواپیما به دریای جنوبی چین را متوقف کند. اکتشافات و رزمایش‌های طولانی مدت و فشرده کشتی‌ها و هواپیما‌های نظامی آمریکا و فعالیت‌های تحریک آمیز مکرر آن‌ها منشأ خطرات امنیتی دریایی و هوایی چین و آمریکاست.

فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا اوایل این ماه در بیانیه‌ای گفته بود که واشنگتن و پکن از سال ۱۹۹۸ به طور منظم برای گفت‌وگو‌هایی برای ارتقای ایمنی دریایی نظامی، بهبود ایمنی عملیاتی در هوا و دریا و کاهش خطر بین ارتش دو کشور ملاقات کرده‌اند.

ما شیائو گوانگ، سخنگوی میز تایوان در وزارت خارجه چین روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که چین بسیار تمایل دارد که مسئله تایوان را از طریق مذاکره حل و فصل کند، ولی تایوان در صورت عبور از خط قرمز‌های پکن در مسئله استقلال با واکنشی سخت رو به رو خواهد شد. اگر نیرو‌های جدایی طلب در تایوان تلاش کنند خط قرمز‌های پکن را زیر پا بگذارند باید منتظر عواقب سخت انتخاب خود باشند.

تنش‌های میان آمریکا و چین بر سر موضوع تایوان چند ماهی است به اوج خود رسیده؛ آمریکا بار‌ها در اقداماتی مداخله جویانه عنوان کرده متعهد به حمایت از تایوان است و این جزیره را به آخرین تسلیحات نظامی تجهیز کرده است. چین نیز معتقد است دخالت‌های آشکار واشنگتن موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در تنگه تایوان شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین و آمریکا مناقشه تایوان چین و تایوان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن