قبل از شکستن کمر مردم با گرانی مقابله کنید
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۶۶۰۷
آیتالله احمد خاتمی خطاب به مسوولان کشور گفت: تقاضایم از شما این است که بر سرعت خود برای مقابله با گرانیها بیفزایید، قبل از اینکه کسانی کمرشان زیر بار این گرانی شکسته شود تریبون نماز جمعه تریبون مردم است و خطیب جمعه وظیفه دارد درد مردم را بگوید، می گویم که این گرانی های سرسامآور غم جانکاه مردم است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: نهم دی ماه به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شده است و اسم با مسمایی است. روز بصیرت است چون مردم هدف فتنه گران را فهمیدند. فتنه گران نظام ولایی و سقوط این نظام را هدف قرار داده بودند. هشت ماه از خرداد تا دی تا توانستند اغتشاش آفرینی کردند و دروغ گفتد که فلان کس را سوزاندند و مجلس فاتحه هم برایش گرفتند و خودش پیدا شد و گفت چه سوزاندنی! سرمایه حضور هشتادو و پنج درصدی مردم پای صندوق رای را سوزاندند و به عزاداران سیدالشهدا حمله کردند و مسجد سوزاندند و پیش نماز را با سنگ زدند پیشانیاش را شکستند و سر دسته آنها، گفت؛ مردمان خداجوی مومن. مردم دیگر فهمیدند قصه اعتراض نیست، قصه اغتشاش و اغتشاش گران است که با حمایت رییس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروهک های منفور به صحنه آمدهاند. از این رو میثاق با ولایت بستند و سفره فتنه گران را برای همیشه بستند؛ آفرین بر این مردم.
خاتمی اظهار کرد: دو مطلب در حماسه 9 دی چشمگیر بود؛ در این مراسم جز عکس امام و رهبری عکس هیچ کس نبود، یعنی ما دلداده ولایتیم و این شعارها که "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده". و "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" .(تکبیر حضار)
وی با اشاره به گرامیداشت روز 9 دی در روز پنجشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف کشور گفت: روح قطعنامهای که دیروز قرائت شد یک کلمه است؛ ما تا آخرین نفر و نفس و قطره خون پای این انقلاب و ولایت ایستادهایم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: ما دو حاج قاسم داشتیم، یکی حاج قاسمی که زنده بود و نامش رمز مقاومت و شجاعت بود. آمریکایی ها گفته بودند که حداقل ده سال طول می کشد که داعش از موصل بیرون برود، این بزرگ گفت سه ماه دیگر خبری از دولت داعش نیست. یک شهید حاج قاسم هم داشتیم که او معرکه کرد و کاری کارستان به پا کرد. تشییع جنازه ده ها میلیونی در ایران و عراق یک رزمایش بود و خون پاکش کلک آمریکا را در افغانستان کند و فرار کردند و به زودی در عراق هم بر اساس مصوبه ای که مجلس عراق دارد همین می شود. طلیعه پیروزی در یمن به برکت آن خون آشکار است. ایران سیلی آبداری به آمریکا زد با حمله به عین الاسد که افراد زیادی از آنها به درک واصل شدند اما سانسور کردند اما این انتقام نهایی ما نبود. تمام مصببان و امران و عاملان و مشاوران و ترامپ جنایتکار که صریحات این جنایت را به عهده گرفت، مجازات خواهند شد.
خاتمی گفت: اسراییل هفته گذشته به انباری در لازقیه سوریه حمله کرد و انبار مواد غذایی و دارویی را زد، این یعنی رژیم صهیونیستی رژیم تجاوز دائم است و سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت و انشالله قبل از 25 سالی که مقام معظم رهبری فرمود این رژیم غاصب نابود می شود.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیام اعظم این رزمایش را مصداق ترهبون عدوالله و عدوکم است. سیاست ما بازداندگی است و این رزمایش از همین رو است. 16 موشک شلیک شده که 4 موشک می تواند به تل آویو برسد و اگر کمترین خیالی داشته باشد و خیال تجاوز به ملت قهرمان داشته باشید با همین موشک ها روز شما به شام تار تبدیل می شود.
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست که دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند و ادامه داد: این موج ششمی که اندکی از آن در کشور ما آمده، می طلبد تا آخرین روزی که ویروس هست پروتکل ها رعایت شوند و امیدواریم همچنان با رعایت دستورالعملها مسئولان در زمان نه چندان دور خبر بدهند که این ویروس گورش را گم کرد و شما خوبان زندگی عادی تان را خواهید داشت.
وی هم چنین سالگرد درگذشت حاج آقا تهرانی، علامه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و شهادت حسن ایرلو سفیر مجاهد و کارآمد ایران در یمن را گرامیداشت. منبع: ایسنا برچسب ها: امام جمعه موقت تهران ، شکستن کمر ، گرانی ، مردم
منبع: ناطقان
کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران شکستن کمر گرانی مردم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مناظرهای در مورد حجاب
به گزارش «تابناک»، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: سایت «مدرسه آزاد» گفتوگوی به نسبت مفصلی را میان دکتر محسن برهانی و دبیر سابق «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» انجام داده که با دیدن آن متوجه میشویم، چگونه سرنوشت یک جامعه و مردم به ذهنیتهای سادهانگارانه گره خورده است. ذهنیتهایی که نه آشنایی کافی با فقه و کلام دارد و نه بهرهای از حقوق و جامعهشناسی برده است و نه حتی چارچوب عملی قابل اجرا و موثری دارد.
اینکه در پس ذهن حکومت در موضوع حجاب چه میگذرد، روشن نیست. حداقل برای بنده روشن نیست، چون خیلی کلی و کلان فقط به ضرورت فقهی و قانونی آن اشاره میشود. ولی اگر سخنان رییس ستاد مزبور را موضع رسمی تلقی کنیم در این صورت، آقای دکتر برهانی به دلیل آشنایی و تسلط بر هر دو حوزه فقه و حقوق به خوبی نشان میدهد که ادعاهای طرف مقابل به کلی نادرست است. ضمنا توجه کنیم که طرف مقابل رییس ستاد مهمترین نهاد رسمی برای ترویج حجاب و مقابله با بیحجابی است، بنابراین باید قویترین فرد حکومت در توجیه و دفاع از حجاب باشد ولی تعجب از این رو بود که اصولا ایشان چگونه پذیرفته که در چنین گفتوگویی شرکت کند. کافی است به حدود ۳۰۰۰ نظری که فقط طی دو روز در زیر فیلم این مناظره گذاشته شده است، نگاهی بیندازند تا ببینند آنگونه دفاع کردن از حجاب و خدا و حکومت اسلامی دقیقا تایید تحلیل آقای برهانی است که نه تنها موجب تقویت حجاب نمیشود، سهل است که منجر به بدبینی بیشتر مردم از ارزشهای اسلامی و حکومتی نیز میشود. در واقع باید توصیه کرد که همه دستاندرکاران حکومت این مناظره را ببینند. اگر واقعا کفه گفتوگو را به سود دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیدند خب این را رسما اعلام دارند تا همه متوجه شوند مبنا و منطق قانوننویسی و سیاستگذاری در ایران چیست و دیگر بحث را ادامه ندهند. ولی اگر معتقدند که استدلالهای مهمتری برای دفاع از سیاستهای جاری در امر حجاب دارند آنها را در گفتوگویی دیگر اظهار کنند.
خوبی گفتوگو در این است که شنونده یکسویه به قاضی نمیرود. نکته بسیار مهمتر در ذهنیت نادرستی است که این افراد از نقش مردم در جمهوری اسلامی دارند که گفتوگو را بلاموضوع میکنند و این خطرناک است. چنین رویکردی در آغاز انقلاب مطلقا جایگاهی نداشت و اصولا هم نمیتوانست با مفهوم انقلاب سازگاری داشته باشد. ولی چگونه شده که ۴۵ سال بعد از انقلاب عدهای به خود جرات میدهند که خود را متولی حقانیت معرفی کرده و برتر از اراده مردم تعریف کنند؟ جالبتر اینکه طرفداران این رویکرد حتی قادر به ارایه یک اندیشه منسجم از آنچه میخواهند انجام دهند، نیستند. نه درکی از تفاوت حق و تکلیف و نه تحلیلی از فلسفه حقوق و جامعهشناسی کیفری دارند. استدلالهای رایجشان در حد روزنامهنگاری دیواری مدارس است. به علاوه شیوه مواجهه با مردم و اقناع آنان باید بر اساس عقلانیت و ادبیات عمومی و سخنان دقیق و مبتنی بر آمار و منطق علمی باشد. اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلالهای درون دینی شاید برای گروههای حوزوی مناسب باشد. برای مقابله با بیحجابی همه اصول و قواعد شرعی، حقوقی، سیاسی و نیز اجرایی و انتظامی را دچار اختلال جدی میکنند تا این پدیده رخ ندهد در حالی که اندکی تامل نشان میدهد که احتمال چندانی برای تحقق این هدف، نه تنها وجود ندارد، بلکه بسیار پرهزینه خواهد بود. عجیبتر اینکه قرار دادن پلیس و دستگاه قضایی جلوی مردم و به میدان آوردن تمام توان حکومت برای مقابله با امری اجتماعی که ماهیت آن مجرمانه نباشد، قابل فهم و دفاع نیست و همه این نیروها را مستهلک و اتفاقا مردم و زنان را بیشتر عصبانی و منزجر میکند. ادامه رسیدگی به طرح حجاب با گفتوگوهای غیرشفاف گویای واقعیت است. چرا شورای نگهبان چنین وضعیتی را میپذیرد و مذاکرات با تعدادی از دستاندرکاران طرح درباره جزییات این قانون را شفاف نمیکند؟ چرا باید موضوعی را جرمانگاری کرد در حالی که مردم نه تنها از آن حمایت نمیکنند، بلکه از زنان و دخترانی که مورد هجوم واقع میشوند، حمایت میکنند؟
مردم باید از اجرای قانون توسط نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگر استقبال کنند ولی این چه قانونی است که امام جمعه قم میگوید: از نیروی انتظامی و همه کسانی که زخم زبانها را به جان خریدند، تشکر میکنیم یا فرمانده انتظامی بگوید: «هیچ ارادهای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.» مگر قرار است در مواجهه با جرم کسی را سرزنش کنند؟ پس آنچه که با آن مقابله میشود حداقل از نظر مردم جرم نیست.